پنج ملاحظات حیاتی برای تولیدکنندگان سلامت متصل

زمان مطالعه: 4 دقیقه

براد جولی، مهندس ارشد برنامه های کاربردی در Keysight Technologies به پنج نکته مهم برای تولیدکنندگان برای حمایت از شتاب مداوم مراقبت های بهداشتی متصل می پردازد.

بیمارستان امروزی شباهت چندانی به سلف خود در چند دهه قبل ندارد و تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی مجهز به اینترنت در حال حاضر بخش مرکزی تشخیص، درمان و نظارت بر بیماران است. در حالی که این فناوری‌ها استاندارد مراقبت را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده‌اند، اما طیف وسیعی از چالش‌ها را برای پزشکان، مدیران و بیماران مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کنند. خبر خوب این است که این مسائل را می توان در مرحله مهندسی و طراحی کاهش داد – یا در برخی موارد، حذف کرد.

با در نظر گرفتن این موضوع، پنج نکته مهم برای تولیدکنندگان برای حمایت از شتاب مستمر مراقبت های بهداشتی متصل به شرح زیر است:

1. آسیب پذیری های امنیتی را برطرف کنید

طبق یک مطالعه، 53 درصد از دستگاه های پزشکی متصل دارای آسیب پذیری های حیاتی هستند که هم حریم خصوصی بیمار و هم ایمنی بیمار را تهدید می کند. مؤسسات مراقبت های بهداشتی از حضور خود در تلاقی هکرها آگاه هستند، اما اغلب در مورد تقویت امنیت دستگاه، ضعف های زنجیره تأمین بالادستی را نادیده می گیرند. این نقص‌ها معمولاً در اعماق پشته‌های پروتکل در سیستم‌های تعبیه‌شده از تولیدکنندگان شخص ثالث پنهان می‌شوند. به این ترتیب، آنها اغلب در اسکن‌های امنیتی شناسایی نمی‌شوند و متعاقباً به دستگاه‌های در حال تولید راه پیدا می‌کنند – به هکرها این امکان را می‌دهند تا کنترل‌های امنیتی روی برد را دور بزنند و یک دستگاه را خراب، بن بست یا منجمد کنند.

برای مبارزه با این تهدیدات، سازندگان دستگاه باید یک مکانیسم آزمایشی جامع به نام فازی شدن پروتکل را اجرا کنند. این فرآیند خطاهای مختلفی را به یک تبادل ارتباطی تزریق می‌کند تا موجودیت در انتهای دیگر اتصال را گیج کند و تیم‌ها را قادر می‌سازد آسیب‌پذیری‌های سطح پروتکل را شناسایی کنند. همچنین ادغام تست استرس پروتکل در استراتژی کلی اعتبار سنجی امنیت سایبری برای جلوگیری از هک دستگاه به طور مداوم و اطمینان از محافظت از حریم خصوصی و ایمنی بیمار با معرفی نوآوری های بهداشتی مرتبط، بهترین روش است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ناظر ضد انحصار بریتانیا از بررسی اولیه هوش مصنوعی مولد خبر داد

2. از تجربه کاربری مثبت اطمینان حاصل کنید

رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به تجربه کاربر گام مهم دیگری در حمایت از نوآوری مداوم سلامت متصل است. این می تواند از منظر آزمایش چالش برانگیز باشد، زیرا معمولاً کاربران مختلفی برای یک دستگاه یا برنامه خاص وجود دارد. استخدام تسترهای متعدد برای آزمایش دستی و اعتبارسنجی عملکرد، تلاشی پرهزینه و زمان‌بر است که جمعیت‌شناسی مختلف کاربر را که روزانه با این فناوری در تعامل است، در نظر نمی‌گیرد. اغلب این کاربران پرسنل پزشکی آموزش دیده نیستند، بلکه خود بیماران هستند، به این معنی که نمایه های کاربران طیفی از سنین، پیشینه ها و درجات هوش فنی را در بر می گیرد. همچنین، کاربران اغلب انتظار دارند که برنامه های مراقبت های بهداشتی بر روی انواع پلت فرم های فیزیکی و سیستم عامل ها به درستی اجرا شوند. فقط به انواع مختلف ‌های رومیزی و لپ‌تاپ، تبلت‌ها، تلفن‌ها و حتی ساعت‌های هوشمند و همچنین سیستم‌عامل‌های مختلفی که از آنها پشتیبانی می‌کنند فکر کنید.

به این دلایل، یک رویکرد بهتر استفاده از اتوماسیون تست مبتنی بر برای ارزیابی تجربه کاربر است. راه‌حل‌های مبتنی بر نرم‌افزار می‌توانند مسیرهای بیشتری را از طریق برنامه‌های کاربردی پیچیده پیدا کنند و تمام سفرهای کاربر ممکن را آزمایش کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند نتایج را بسیار سریع‌تر از آزمایش‌های سنتی ارائه دهند و به‌طور خودکار توجه بیشتری را بر روی مناطق آزمایشی که در آن نقص‌ها شایع است، متمرکز می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که سازندگان دستگاهی مؤثر، ایمن و کارآمد را به موقع به همه بخش‌های کاربر تحویل می‌دهند.

3. باتری مناسب را انتخاب کنید

اگرچه ممکن است مشخصات آنها چیز دیگری را بیان کند، اما همه باتری ها یکسان نیستند و انتخاب اشتباه می تواند طول عمر و قابلیت های کلی دستگاه را کاهش دهد. برای اطمینان از اینکه از باتری مناسبی استفاده می کنید، از نرم افزار شبیه سازی برای ایجاد پروفایلی از باتری های واقعی استفاده کنید. این پروفایل ها سپس می توانند وارد شده و در آزمایشات بدون دخالت همتایان فیزیکی استفاده شوند. تیم‌ها می‌توانند با اتمام شارژ، شرایط باتری را اندازه‌گیری و ضبط کنند، رفتار باتری را بهتر درک کنند و از این اطلاعات بینش برای تعیین اینکه کدام باتری برای دستگاه در دسترس است، استفاده کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین کابل شارژ چندگانه برای شارژ چندین دستگاه

4. اطمینان از یکپارچگی سیگنال حتی با افزایش پردازش داده ها

افزایش پردازش داده‌ها در دستگاه‌های متصل می‌تواند چالش‌های یکپارچگی سیگنال را ایجاد کند، و این چالش‌ها با ارائه نوآوری‌های بهداشتی جدید تشدید می‌شوند. تداخل ناشی از ردیابی‌های مجاور، بردهایی که در سطوح ولتاژ پایین‌تر کار می‌کنند، و پردازش بیشتر روی برد تنها چند عاملی هستند که با کیفیت سیگنال‌های الکتریکی تداخل می‌کنند. از آنجایی که کارایی دستگاه های بهداشتی هوشمند به شدت به یکپارچگی سیگنال وابسته است، مهم است که سازندگان بر هر مشکلی غلبه کنند. اولین قدم خوب استفاده از ابزارهای شبیه‌سازی نرم‌افزار برای شناسایی و حذف هرگونه مشکل قبل از ساخت برد است و در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کند. بهترین روش دیگر، مستندسازی آموخته‌ها در سیستم مدیریت کیفیت برای کاهش ریسک و ورود سریع‌تر به بازار با طراحی‌های آتی است.

5. برای تصمیم گیری بهتر خطاهای اندازه گیری را کاهش دهید

در نهایت، بسیار مهم است که سازندگان به انحراف توجه کنند تا اطمینان حاصل کنند که به طور مداوم قادر به انجام اندازه‌گیری‌های منسجم، دقیق و قابل تکرار هستند. راستی‌آزمایی منظم و مناسب برای اطمینان از دقیق بودن ابزارها، عملکرد آنها بر اساس مشخصات، و قابلیت ردیابی با تأیید گواهینامه ضروری است. علاوه بر این، کالیبراسیون منظم همچنین تیم‌ها را قادر می‌سازد تا کار را کاهش دهند، از تأخیر جلوگیری کنند و اطمینان حاصل کنند که نوآوری‌های بهداشتی مرتبط حداکثر ارزش را به بیماران ارائه می‌دهند.

اتصال به نیازهای فردا

ما فقط می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دستگاه‌های پزشکی متصل در سال‌های آینده پیچیده‌تر شوند و همراه با آن‌ها، مسیرشان به بازار افزایش یابد. به همین دلیل ضروری است که سازندگان بدانند امنیت، قابلیت استفاده، عمر باتری و سایر ملاحظات مربوط به مراقبت های بهداشتی باید در مرحله طراحی مورد توجه قرار گیرند. سازمان‌هایی که در صورت نیاز، جریان‌های کاری خود را دوباره مهندسی می‌کنند، در بهترین موقعیت برای توسعه فناوری‌های ایمن، کارآمد و شهودی که قدرت ماندگاری در بازار دارند، خواهند بود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rCzcuO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *