چرا قابلیت همکاری فناوری کلید بازیابی خدمات سلامت جنسی است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دکتر جان وایت، مدیر پزشکی در Preventx، در مورد چالش‌های فنی مقیاس‌گذاری تست سلامت جنسی در NHS اظهار نظر می‌کند.

مانند بسیاری از بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، خدمات بهداشت جنسی هنوز از تأثیر همه‌گیری بهبود نیافته‌اند، با آزمایش HIV در سطح پایین‌تری نسبت به قبل از همه‌گیری. طبق آمار آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA)، در سال 2021، 20 درصد افراد کمتری نسبت به سال 2019 آزمایش HIV انجام دادند.

تصور می‌شود که این به دلیل تأثیری است که همه‌گیری بر خدمات سلامت جنسی گذاشته است. بسته شدن موقت سایت‌های تست جامعه منجر به کاهش تعداد قرارهای آزمایشی موجود شده است. این مشکل همچنین به دلیل مسائل مربوط به نیروی کار NHS، از جمله جابجایی کارکنان مراقبت های بهداشتی، تشدید شده است.

آزمایش ابزار مهمی برای محدود کردن گسترش ع است. افزایش آزمایش با شناسایی و تشویق افراد به جستجوی درمان مناسب برای عفونت به مقابله با عفونت های مقاربتی کمک می کند. پس از تشخیص، افرادی که آزمایش کرده‌اند می‌توانند به شرکای جنسی قبلی که ممکن است آزمایش انجام دهند اطلاع دهند و به احتمال زیاد هنگام درگیر شدن در فعالیت جنسی از محافظت استفاده می‌کنند و از انتقال بعدی جلوگیری می‌کنند.

تاثیر خدمات آنلاین بر آزمایش HIV

خدمات آنلاین تأثیر قابل توجهی بر افزایش افرادی که برای HIV آزمایش می کنند داشته است. داده‌های UKHSA افزایش 32 درصدی آزمایش‌های مبتنی بر اینترنت (423287 به 560130) را نشان می‌دهد که 98 درصد از افزایش آزمایش HIV بین سال‌های 2020 و 2021 را به خود اختصاص داده است.

تعدادی از عوامل پشت این افزایش در تست سلامت جنسی آنلاین وجود دارد.

برنامه بلند مدت NHS و برنامه DHSC برای سلامت دیجیتال و مراقبت اجتماعی اهمیت فناوری را در آینده NHS مشخص می کند و به عنوان بخشی از آن، ما شاهد افزایش تمرکز بر مشارکت دیجیتال بین خدمات هستیم. این به افزایش در دسترس بودن تست آنلاین کمک خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که اشتهای عمومی برای آزمایش آنلاین تا حدی ناشی از عادی سازی آزمایش جریان جانبی COVID-19 باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ۱۱ راه برای رفع نخواندن ضربان قلب اپل واچ

یکی از مزیت‌های این تغییر این است که آزمایش آنلاین به ما امکان می‌دهد به گروه‌هایی دسترسی پیدا کنیم که به دلایل مختلف کمتر در خدمات حضوری شرکت می‌کنند. مثال‌ها می‌تواند شامل افرادی باشد که از حضور در کلینیک احساس ناراحتی می‌کنند یا افرادی که تلاش می‌کنند تا یک قرار ملاقات را در برنامه شلوغ خود قرار دهند.

تجزیه و تحلیل داده های آزمایش همچنین به شناسایی جمعیت ها و گروه هایی که بیشتر در معرض خطر عفونت هستند کمک می کند و امکان توسعه رویکردهای هدفمند را فراهم می کند.

بسیاری از مردم در مناطق منطقه ای یا دورافتاده زندگی می کنند که سفر به نزدیکترین کلینیک آنها به دلیل زمان، مسافت و هزینه با موانعی روبرو است. آزمایش آنلاین می تواند به غلبه بر این موانع کمک کند، به خصوص در زمان کنونی در طول بحران هزینه های زندگی. دادن حق انتخاب به افراد برای آزمایش آنلاین همچنین می‌تواند ظرفیت کلینیک را برای کسانی که نیاز به وقت ملاقات حضوری دارند آزاد کند.

چالش ها

HIV یک بیماری همه گیر است که زندگی افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. برای تأثیر قابل توجهی بر نرخ مثبت HIV در بریتانیا، باید بتوانیم راه حل هایی را در مقیاس اجرا کنیم. بنابراین راه‌حل‌های فن‌آوری نوآورانه باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که بتوان آن‌ها را در چندین سرویس محلی و NHS در سراسر کشور گسترش داد و گسترش داد.

ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که مردم از خدمات دیجیتال عقب نمانند. تشخیص شکاف در مراقبت و رسیدگی به نیازهای جمعیتی که به دلایل مختلف قادر به دسترسی به پلتفرم های آنلاین نیستند، مستلزم همکاری با خدمات کلینیک و جامعه است. یکی از راه هایی که خدمات آنلاین می تواند کمک کند، ارائه خدمات آزمایشی به تعداد زیادی از افرادی است که نیازی به مراجعه به کلینیک ندارند. این می‌تواند ظرفیت ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را آزاد کند تا به آن‌ها فرصت دهند تا به کسانی که نیازهای پیچیده‌تری دارند رسیدگی کنند و کسانی را ببینند که آزمایش آنلاین برایشان گزینه‌ای نیست یا کسانی که مراقبت حضوری را ترجیح می‌دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 روش برتر برای رفع گیر کرده نصب بازی های ایکس باکس در ویندوز

این چالش برای ارائه دهندگان دیجیتال است: اطمینان از اینکه سیستم های NHS موجود قادر به پشتیبانی از راه حل های تکنولوژیکی جدید هستند. بنابراین ارتباط متقابل با سیستم های NHS برای عملکرد مؤثر مشارکت های بالینی بسیار مهم است.

خدمات بهداشت جنسی NHS نیز با بحران بودجه مواجه است و همکاری نزدیک با کمیسیون‌ها برای کمک به تعادل ارزش پول و حفظ انتخاب برای کاربران خدمات ضروری است. سرمایه‌گذاری مجدد در خدمات بالینی همچنان برای رسیدگی به اپیدمی مداوم اچ‌آی‌وی با پس‌زمینه افزایش نرخ‌های STI پس از کووید، کلیدی است.

Preventx، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات آنلاین سلامت جنسی در بریتانیا، در چند سال گذشته فناوری خود را مجدداً راه‌اندازی کرده است. این امر قابلیت همکاری را تضمین کرده است و به آنها اجازه می دهد تا به روشی سریعتر و سریعتر به بیش از 70 منطقه محلی در تحویل دهند. همانطور که در گزارش های UKHSA دیده می شود، این اتصال مزیت اضافی تسهیل گزارش دهی به سیستم های بهداشت عمومی برای افزایش درک روند جذب را دارد. داده‌های نظارتی به‌دست‌آمده می‌تواند به ارائه تصویر کامل‌تری از میزان STI/HIV در میان افرادی که در خدمات مبتنی بر کلینیک «پنهان» هستند کمک کند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که HIV یک چالش جهانی است، نه ملی. ارائه دهندگان فناوری باید از قابلیت همکاری در همه سیستم ها اطمینان حاصل کنند تا راه حل های نوآوری دیجیتال در سطح بین المللی مقیاس پذیر شوند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SBM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *