چگونه در انرژی صرفه جویی کنیم: افسانه های صرفه جویی در مصرف برق افشا شد

زمان مطالعه: 10 دقیقه

با افزایش هزینه گاز و برق، ساکنان بریتانیا حداقل تا دو سال آینده با قبوض انرژی بیشتری مواجه خواهند شد.

طبیعتاً، بیش از هر زمان دیگری علاقه به نحوه صرفه جویی در انرژی وجود دارد و مقالاتی که در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند، بیشتر از آن چیزی است که بتوانید به آنها دست بزنید. همه نکات صرفه جویی در پول یکسان ایجاد نمی شوند. اگر به دنبال صرفه جویی در مصرف برق هستید، در اینجا اقداماتی وجود دارد که واقعا نتیجه می دهند و برخی از افسانه های صرفه جویی در مصرف برق که باید نادیده بگیرید.

ترموستات را کم کنید

چه از گاز، نفت و یا برق استفاده کنید، گرم کردن خانه و آب گرم انرژی زیادی مصرف می کند. در واقع، آب گرم و گرمایش بیش از نیمی از قبض انرژی سالانه معمولی را تشکیل می دهند – در حال حاضر 2500 پوند برای یک ملک متوسط.

کم کردن ترموستات واقعاً می تواند نتایج بزرگی را به همراه داشته باشد. صندوق صرفه جویی انرژی می گوید به ازای هر درجه ای که از دست می دهید، تقریباً 10٪ در هزینه های گرمایش صرفه جویی خواهید کرد. اگر گرم کردن خانه تا دمای 22 درجه سانتی گراد از نوامبر تا مارس 400 پوند هزینه دارد، پایین آوردن ترموستات به 19 درجه سانتی گراد می تواند بیش از 100 پوند صرفه جویی کند. می‌توانید با ترموستات‌های ، و در صورت نداشتن دریچه‌های رادیاتور ترموستاتیک، صرفه‌جویی بیشتری کنید.

پیش نویس ها، عایق ها و دمای جریان

به همان اندازه مهم است که عایق خانه خود را به حالت اول برسانید. اگر اتاق زیر شیروانی دارید، بررسی کنید که حداقل 25 سانتی متر عایق داشته باشد: اگر نه، نسبتاً ارزان است و اضافه کردن آن آسان است. در خانه، برای جلوگیری از خروج هوای گرم از شکاف‌های زیر درها، از حوله‌های خشک استفاده کنید. پرده های ضخیم نیز به به دام انداختن گرما کمک می کنند، اما جلوی نور خورشید را نمی گیرند – این گرمای رایگان است!

اگر دیگ بخار گاز یا روغن دارید، ممکن است بتوانید با کاهش دمای جریان آب آن نیز در هزینه خود صرفه جویی کنید. دیگ های متراکم مدرن زمانی که در حالت چگالش هستند بیشترین کارایی خود را دارند، که معمولاً تنها زمانی اتفاق می افتد که دمای جریان روی 70 درجه سانتیگراد یا کمتر تنظیم شده باشد و دماهای پایین تر برای صرفه جویی در هزینه ها بهترین هستند. یک گزارش صنعتی اخیر نشان می دهد که اگر دیگ چگالشی شما قبلاً در این محدوده نیست، می توانید حدود 6 تا 8 درصد صرفه جویی کنید. اگر قبض سالانه بنزین شما 1000 پوند است، این می تواند 80 پوند پس انداز باشد. برای راهنمایی و مشاوره بیشتر، راهنمای دمای جریان دیگ ما را دنبال کنید.

دمای آب دیگ

گرمایش را روشن نگه دارید؟

این یک افسانه است که ثابت نگه داشتن گرمایش ارزان تر است. انرژی بیشتری برای گرم نگه داشتن خانه مصرف می کند تا اینکه فقط خنک شود و دوباره گرم شود. خانه خود را فقط زمانی گرم کنید که در آن هستید و در صورت امکان فقط اتاق هایی را که واقعاً از آن استفاده می کنید گرم کنید. کنترل‌های گرمایش هوشمند واقعاً می‌توانند در اینجا کمک کنند – نکات ما را در مورد چگونگی صرفه‌جویی در هزینه با گرمایش هوشمند امتحان کنید.

کولر را بشویید

ماشین‌های لباسشویی مقداری انرژی مصرف می‌کنند، معمولاً تا حدود 1.5 کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) در هر شستشو بسته به چرخه. بیشتر این امر از گرم کردن آب ناشی می شود، بنابراین هر چه بتوانید خنک تر بشویید، پول بیشتری پس انداز خواهید کرد.

چقدر؟ ماشین لباسشویی من 0.55 کیلووات ساعت برای شستشوی 40 درجه سانتیگراد پنبه ای مصرف می کند که تقریباً سه چهارم پر است. اگر این کار را یک روز در میان به مدت یک سال تکرار کنم، ممکن است 34 پوند بپردازم، زیر سقف 34p در هر کیلووات ساعت که تا اکتبر 2024 اعمال می شود. این خیلی بد نیست، اما با توجه به اندازه گیری های قدرت من، اگر دمای شستشو را به 30 درجه سانتی گراد کاهش دهم. من سالی 20 پوند می پرداختم و در دمای 20 درجه سانتیگراد فقط 11 پوند برایم هزینه داشت. دستگاه من چند سال قدمت دارد و دارای رتبه A+++ است – اگر دستگاهی قدیمی تر یا کمتر کارآمد دارید، حتی می توانید بیشتر پس انداز کنید.

ماشین‌های لباسشویی امروزی به‌طور شگفت‌انگیزی کارآمد هستند، اما حتی بهترین ماشین‌های خشک‌شویی هم کاربران پرقدرت هستند. خشک کن پمپ حرارتی درجه بندی شده A+++ من از 1.36 کیلووات ساعت برای خشک کردن همان بار پنبه استفاده می کرد – اگر برای هر بار شستشو از آن استفاده کنم، 84 پوند در سال است. شما می توانید با کوتاه کردن چرخه خشک کردن تا حد امکان در هزینه خود صرفه جویی کنید، مثلاً به جای خشک کردن کمد، خشک کردن را انتخاب کنید. اگر می‌توانید خط را خشک کنید، حتی اگر لباس‌هایتان هنوز در خشک‌کن نیاز دارند. اگر دستگاه شما دارای سنسور رطوبت است، نتایج خشک کمتری را انتخاب کنید و لباس های خود را پس از آن هوا دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آلاسکا ایرلاینز با کیوسک های چک این کنار گذاشته می شود

سریعتر بشویید؟ بارهای کوچک را بشویید؟

این یک افسانه رایج است که تمام شست‌وشوهای سریع‌تر انرژی کمتری مصرف می‌کنند. در واقع، وسایل مدرن با استفاده از آب کمتر و دمای خنک‌تر در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند، اما برای به دست آوردن نتایج مشابه به زمان بیشتری نیاز دارند. اگر سریع‌تر به لباس‌هایتان نیاز دارید، ماشین‌های لباسشویی معمولاً با افزایش دما جبران می‌کنند که هزینه را بالا می‌برد.

با این حال، بسیاری از ماشین‌های لباسشویی مدرن دارای یک برنامه شستشوی سریع برای بارهای کوچکتر (معمولاً حداکثر تا 5 کیلوگرم) هستند که برای شستشوی سریع‌تر لباس‌های کثیف معمولی و مصرف انرژی کمتر طراحی شده‌اند.

به طور کلی، بهتر است از یک ماشین لباسشویی با ظرفیت کامل در شستشوی اکو استفاده کنید، به جای دو بار سریع کوچکتر.

این است همچنین یک اسطوره که فقط با شستن یا خشک کردن بارهای کوچک صرفه جویی خواهید کرد. در حالی که وسایل مدرن با بارهای کوچک‌تر تنظیم می‌شوند، بیش از نیمی از قدرت را برای شستن یا خشک کردن نیمی از لباس‌ها مصرف می‌کنند، بنابراین به طور کلی کارایی کمتری دارند. در تمام ماشین های لباسشویی، خشک کن و ظرفشویی، بهتر است از پایین ترین تنظیم دمای عملی یا حالت Eco اگر دارید استفاده کنید. و در حالت ایده‌آل، دستگاه را فقط زمانی کار کنید که کاملاً پر شده باشد.

یخچال رو زیاد کن!

شاید فکر نکنید، اما یخچال شما می‌تواند سنگین‌ترین مصرف‌کننده برق خانه شما باشد و بیش از 10 درصد کل برق مصرفی شما را تشکیل می‌دهد. اگر یخچال یا فریزر خود را روی دمای کمی گرم‌تر قرار دهید می‌تواند در طول سال ده‌ها پوند از شما صرفه‌جویی کند.

من یخچال فریزر بزرگ بوش خود را به مدت دو روز در دمای 4 درجه سانتیگراد و -20 درجه سانتیگراد کار کردم و در این مدت از 2.58 کیلووات ساعت استفاده کرد. در طی یک سال، این مبلغ به حدود 160 پوند تحت سقف قیمت فعلی 0.34p در هر کیلووات ساعت می رسد. تنظیمات یخچال را به 6/-18 درجه سانتیگراد تغییر دادم، اجازه دادم یک روز ثابت بماند، سپس 2.07 کیلووات ساعت مصرف انرژی را طی دو روز دیگر اندازه‌گیری کردم. این صرفه جویی در حدود یک پنجم است – بیش از 30 پوند.

در حالت Eco قرار گرفت که از دمای 8/-16 درجه سانتیگراد استفاده می کند، یخچال فریزر در طول دو روز 1.78 کیلووات ساعت مصرف کرد. این معادل حدود 110 پوند در طول سال است – پس انداز احتمالی 50 پوند.

آشپزی بیشترین مصرف انرژی را دارد؟

اجاق‌ها، مایکروویوها، توسترها، کتری‌ها و سایر لوازم آشپزخانه همگی از کاربران قدرتمندی هستند. با عناصر گرمایش قدرتمند، اجاق‌ها و کتری‌ها می‌توانند تا 3 کیلو وات نیاز داشته باشند، در حالی که توسترها معمولاً حدود 500 وات در هر شیار مصرف می‌کنند – این برای یک توستر دو شیار 1 کیلو وات است.

هر چند این کل داستان را بیان نمی کند. یک کتری پر معمولی کمتر از پنج دقیقه می جوشد و در واقع کمتر از یک پنجم کیلووات ساعت مصرف می کند. دو فنجان آب را پنج بار در روز بجوشانید و ممکن است با نرخ فعلی حدود 40 پوند در سال بپردازید. به طور مشابه، یک توستر در عرض چند دقیقه انجام می شود. روزانه چند نوبت نان تست درست کنید و سالیانه حدود یک تنر پرداخت خواهید کرد.

اما در حالی که کتری ها آنقدر که فکر می کنید از قدرت استفاده نمی کنند، مهم است که آنها را بیش از حد پر نکنید. جوشاندن فقط یک فنجان آب اضافی پنج بار در روز حدود 22 پوند به صورت حساب سالانه شما اضافه می کند. هنگام جوشاندن آب، کتری را تا حدی که نیاز دارید پر کنید.

مایکروویو و سرخ کن های هوا کارایی بیشتری دارند

مایکروویوها نسبت به اجاق های معمولی انرژی کمتری نیاز دارند، اما هنوز هم می توانند مقدار قابل توجهی مصرف کنند. مایکروویو پاناسونیک من دارای قدرت گرمایش 850 وات است، اما در واقع این قدرت گرمایشی دارد مصرف شود 1.2 کیلو وات در تمام توان – این دو سوم اوج انرژی مورد نیاز فر با 1.8 کیلووات من است. پس آیا مایکروویو کارآمدتر است؟

برای غذاهایی که به راحتی در مایکروویو قرار می گیرند، پاسخ مثبت است. فر من هفت دقیقه طول می کشد تا حتی به دمای پخت مناسب برسد و در این مدت 0.21 کیلووات ساعت برق مصرف می کند. مایکروویو من اصلاً زمان گرم کردن ندارد. وقتی فر من به درجه حرارت رسید فقط نصف مایکروویو من برق مصرف می کند، اما هنوز باید بیش از 20 دقیقه بپزم تا در کل کارآمدتر شود. تقریباً مطمئناً مایکروویو مدتها قبل از آن پخت و پز را تمام کرده بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه حل برتر برای خطای «ما مشکلی در برخی محتوا پیدا کردیم» در مایکروسافت اکسل

سرخ کن های هوا می توانند در جاهایی که جایگزینی برای غذای درست ترد شده وجود ندارد کمک کنند. فر من حدود 0.5 کیلووات ساعت می سوزاند تا یک دسته چیپس فر بپزد، در حالی که یکی از بهترین سرخ کن های هوای ما از نصف آن استفاده می کند. دو بار در هفته بپزید و این صرفه جویی در حدود 9 پوند در سال است.

حالت آماده به کار خاموش شود؟

تعداد زیادی از مقالات صرفه جویی در مصرف انرژی اصرار دارند که با جدا کردن دستگاه ها از پریز برق صرفه جویی خواهید کرد، نه اینکه آنها را در حالت آماده به کار قرار دهید. صندوق ذخیره انرژی می گوید که انجام این کار می تواند 55 پوند در سال برای شما صرفه جویی کند، اما آیا اینطور خواهد بود؟

در سال 2013، اتحادیه اروپا قانونی را معرفی کرد که تجهیزاتی مانند ، و سایر لوازم خانگی را به حداکثر 0.5 وات مصرف در حالت آماده به کار محدود می کرد. حتی با قیمت های امروزی، این حداکثر 1.49 پوند برای هر دستگاهی است که در طول سال در حالت آماده به کار باقی مانده است. فرض کنید 10 دستگاه را در حالت آماده به کار رها می کنید، این هنوز تنها 15 پوند در طول سال است.

در واقعیت، همیشه آنقدر واضح نیست. یک خانه معمولی ممکن است دستگاه های زیادی داشته باشد، از جمله چندین دستگاه که قبل از حکم اتحادیه اروپا هستند. تلویزیون 2011 من معمولاً کمتر از یک وات در حالت آماده به کار استفاده می کند، اما به طور دوره ای به روز رسانی را بررسی می کند و برای چند دقیقه حدود 12 وات مصرف می کند. نینتندو سوییچ من از 3 وات در حالت آماده به کار استفاده می کند، مایکروویو من 2 وات، و استریوی قدیمی من 2 وات مصرف می کند.

اگر دستگاه‌های زیادی دارید، همه آن‌ها می‌توانند جمع شوند. وقتی همه چیز در خانه من خاموش است، کنتور هوشمند من معمولاً مصرف حدود 150 وات را گزارش می دهد. اگر فقط یک سوم آن برق آماده به کار باشد، همه چیز را در دوشاخه خاموش کنید میتوانست 149 پوند در سال از من صرفه جویی کنید.

گشتن در پشت دستگاه‌ها می‌تواند دردناک باشد، بنابراین استفاده از دوشاخه‌های هوشمند یا آداپتورهای چند طرفه هوشمند برای قطع برق گروه‌هایی از دستگاه‌هایی که نیازی به رها کردن آنها در حالت آماده به کار ندارند، کمک می‌کند. برای مثال، می‌توانید تلویزیون، پخش‌کننده DVD و نوار صوتی را روی یک آداپتور چند طرفه که به همان سوکت هوشمند متصل است، قرار دهید و آن را طوری تنظیم کنید که یک شبه یا زمانی که هیچ‌کس داخل نیست، خاموش شود. در همان زمان، می‌خواهید آن را ترک کنید. ضبط تلویزیون وصل شد

خود سوکت های هوشمند معمولاً از کسری از وات و گاهی اوقات بیشتر استفاده می کنند. اگر واقعاً می‌خواهید ضایعات را به حداقل برسانید، یک افزونه چند طرفه سوئیچ بخرید، دوشاخه‌ها را برچسب بزنید و وقتی از آنها استفاده نمی‌کنید، وسایل را به صورت دستی خاموش کنید.

در اطراف خانه

کارهای بیشتری می توانید برای صرفه جویی در مصرف برق در اطراف خانه انجام دهید، اگرچه ممکن است بسیاری از این کارها را در حال حاضر انجام دهید. تعویض لامپ های رشته ای قدیمی با ال ای دی های مدرن ضروری است. 15 لامپ مدرن که همه یکباره روشن می شوند، باید کمتر از 150 وات مصرف کنند – 15 لامپ سنتی حدود 900 وات مصرف می کنند. در 34p در هر کیلووات ساعت تفاوت 25p در ساعت است که می تواند در طول یک سال به صدها پوند اضافه شود.

اگر آن‌ها را دارید، لامپ‌های هوشمند می‌توانند به شما کمک کنند تا کمی بیشتر صرفه‌جویی کنید، اما بازده آن‌ها عالی نیست. کم نور کردن یک لامپ هوشمند 7 واتی تا 50 درصد معمولاً باعث می شود که نور کافی داشته باشید و مصرف انرژی آن تقریباً به نصف کاهش یابد. انجام این کار با 10 لامپ باعث صرفه جویی بیشتر از یک پنی در هر ساعت می شود – شاید 10 پوند یا بیشتر در سال پس انداز کنید.

اگر لوازم خانگی شما تایمر دارند و تعرفه خودروهای برقی یا اقتصادی (EV) دارید، لباسشویی و ظرفشویی خود را طوری تنظیم کنید که در ساعات ارزان کار کند. در غیر این صورت، لوازم خود را درست قبل از بلند شدن تنظیم کنید تا کار کنند تا بتوانید از گرمای اتلاف آنها بهره مند شوید. و اگر یک خودروی برقی دارید، آهسته تر رانندگی کنید و استفاده از گرمایش و تهویه مطبوع کابین آن را به حداقل برسانید – انرژی کمتری برای طی کردن مسافت مشابه مصرف خواهید کرد.

گرم شدن تقریباً 4 درجه سانتیگراد ناشی از کارکرد وسایل خشکشویی در یک اتاق کوچک کوچک

بدون شک، شما قبلاً برخی از تغییراتی را که ما پوشش داده‌ایم ایجاد کرده‌اید، در این صورت ممکن است پس‌انداز زیادی نداشته باشید. با این حال، اگر همه چیز برای شما خبر باشد، ممکن است متوجه شوید که برخی تغییرات ساده می توانند ده ها یا حتی صدها پوند در طول سال آینده برای شما صرفه جویی کنند. ممکن است افزایش بزرگ هزینه های انرژی را خنثی نکند، اما می تواند به کاهش ضربه کمک کند.

ممکنه خوشت بیاد…

سرخ کن هوا در مقابل فر: کدام یک بهتر است؟

چگونه با ترموستات هوشمند در هزینه خود صرفه جویی کنیم؟

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zozyvE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *