چگونه می توانید از ردیابی فیسبوک و سایر سایت ها جلوگیری کنید؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه


آیا از پیشنهادهای تبلیغاتی وحشتناکی که جدول زمانی شما را شلوغ کرده اند خسته شده اید؟ آیا می خواهید از حریم خصوصی خود محافظت کنید و سطح امنیت آنلاین خود را بهبود ببخشید؟ در اینجا نحوه جلوگیری از ردیابی (و سایرین) آمده است!


تا به حال همه ما شنیده‌ایم که شرکت‌ها چگونه فعالیت ما را در حین مرور دنبال می‌کنند. تقریباً هر سایتی که هنگام حضور در وب با آن روبرو می شوید از ردیاب ها برای نظارت بر فعالیت شما و ذخیره داده های شما استفاده می کند. چه کوکی‌ها، ردیابی حساب یا اثرانگشت مرورگر، سایت‌ها از چیزی برای بررسی از طریق پنجره‌های آنلاین شما استفاده می‌کنند و از کاری که انجام می‌دهید دیدن می‌کنند.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی به ویژه برای ردیابی فعالیت های کاربران خود بدنام هستند تا بتوانند صفحات، محصولات و حتی افراد را به آنها توصیه کنند. و مطمئناً، گاهی اوقات دیدن یک تبلیغ برای پیراهن یا کفشی که قبلاً در مورد خرید آن فکر می کردید خوب است، اما آیا واقعاً می خواهید یک سایت همه چیز را در مورد شما بداند؟ احتمالا نه. به همین دلیل مهم است که در محافظت از خود در فضای آنلاین فعال باشید. زیرا، اگر اینطور نباشید، شرکت‌ها همچنان از حریم خصوصی شما برای امکانات خود استفاده می‌کنند.

آیا سایت های رسانه های اجتماعی من را دنبال می کنند؟

همه سایت ها شما را ردیابی می کنند. این مقاله یک تصویر عالی از میزان ردیابی آنلاین شما در صورت عدم رعایت اقدامات احتیاطی است. حقیقت غم انگیز این است که اگر از خود محافظت نکنید، میزان حریم خصوصی شما در اینترنت به طرز تکان دهنده ای کم خواهد شد. و اگرچه هر سایتی در مورد جاسوسی اینترنت مقصر است، برخی از شرکت‌ها همه چیز را به سطح وحشتناکی می‌رسانند.

پلتفرم رسانه اجتماعی همیشه محبوب فیس بوک به ویژه در ردیابی خود بسیار برجسته است. آنها نه تنها فعالیت شما را برای پیشنهاد خرید بهتر نظارت می کنند، بلکه بر شما نظارت می کنند و هنگام “ورود با فیس بوک” در سایت های دیگر، داده ها را جمع آوری می کنند. و آنها حتی می دانند وقتی از برنامه استفاده نمی کنید چه کاری انجام می دهید! بله، خیلی ناراحت کننده است، درست است؟ فیس بوک می تواند تقریباً هر کاری را که شما آنلاین انجام می دهید نظارت کند، و قوانین بسیار کمی وجود دارد که آنها را از انجام این کار منع می کند. بنابراین، در اینجا نحوه شما می توانید بلافاصله از ردیابی فیس بوک جلوگیری کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه یک تصویر را در فتوشاپ گسترش دهیم

چگونه از ردیابی فیسبوک جلوگیری کنیم

از آنجایی که آنها شما را به روش های مختلف ردیابی می کنند، تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک گسترده و گیج کننده است! برای سفارشی کردن کامل هر یک از تنظیمات حریم خصوصی خود، باید به صفحه نمایه و برچسب گذاری بروید که از گوشه سمت راست بالای صفحه نمایه خود قابل دسترسی است:

و در اینجا چند دستورالعمل عمیق تر در مورد نحوه جلوگیری از برخی از تهاجمی ترین نقض حریم خصوصی فیس بوک آورده شده است:

در اینجا نحوه محدود کردن جمع آوری داده ها از فیس بوک و شرکای آنها آمده است:

  • روی فلش رو به پایین در سمت راست بالای صفحه اصلی فیس بوک کلیک کنید > تنظیمات و حریم خصوصی > تنظیمات > برنامه ها و وب سایت ها > فعال > روی کادر کنار نام برنامه > حذف کلیک کنید.

در اینجا نحوه جلوگیری از ردیابی موقعیت مکانی خود توسط فیس بوک آورده شده است:

  • به Settings > Privacy > Location Services > بروید. سپس روی «While Using the App» یا «Never» کلیک کنید.

در اینجا نحوه جلوگیری از ردیابی فعالیت شما در سایت ها و برنامه های دیگر توسط فیس بوک وجود دارد!

  • برای پاک کردن داده‌هایی که فیسبوک قبلاً ذخیره کرده است: روی فلش رو به پایین در سمت راست بالای صفحه اصلی فیس بوک > تنظیمات و حریم خصوصی > میانبرهای حریم خصوصی > فعالیت خارج از فیس بوک خود را مشاهده یا پاک کنید، کلیک کنید.
  • برای جلوگیری از تلاش‌های ردیابی آینده: دکمه «فعالیت آینده خارج از فیس‌بوک» را خاموش کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پیو: 60 درصد از کاربران آمریکایی توییتر در سال گذشته از این پلتفرم استراحت کرده اند

در رسانه های اجتماعی ایمن و خصوصی بمانید

سفارشی کردن تنظیمات حریم خصوصی و غیرفعال کردن توانایی فیس بوک برای ردیابی شما اولین گام مهم برای بهبود حریم خصوصی آنلاین است. با این حال، این تنها به عنوان یک باند بر زخمی که ردیابی اینترنتی است، عمل می کند. صادقانه بگویم، امن ترین راه برای حفظ حریم خصوصی در حین حضور در وب، حذف کامل فیس بوک و حساب های مشابه است.

به ما اعتماد کنید، متوجه می شویم. رسانه‌های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی ما هستند و ما درک می‌کنیم که نمی‌خواهیم آن را به طور کامل قطع کنیم. خوشبختانه، شما همچنان می‌توانید از مزایای رسانه‌های اجتماعی (و در کل اینترنت) لذت ببرید و با کمک Privacy Bee محافظت شوید!

Privacy Bee برترین سرویس حفظ حریم خصوصی مصرف کننده است و با ویژگی های متنوع خود می تواند به محافظت از شما و عزیزانتان کمک کند. همانطور که آموختیم، هر سایتی شما را تا حدی دنبال می کند. و متأسفانه مقررات دولتی بسیار کمی وجود دارد که از شما محافظت می کند. این بدان معناست که شما به کسی نیاز دارید که برای حق شما در حفظ حریم خصوصی بجنگد.

این جایی است که Privacy Bee وارد می‌شود. با رویکرد فعالانه خود، آنها به شما اجازه می‌دهند جریان داده‌های خود را کنترل کنید و ترجیحات حریم خصوصی خود را هنگام گشت و گذار در وب سفارشی کنید. شما باید انتخاب کنید که به کدام شرکت اعتماد دارید و به کدام نه. به این معنی که دیگر در اختیار هر سایتی که بازدید می کنید نیستید.

ارزیابی 100٪ رایگان حریم خصوصی Privacy Bee را برای شروع بهبود دفاع دیجیتال خود بررسی کنید! از آنجا، Privacy Bee سفارشی کردن تنظیمات حریم خصوصی خود را برای شما آسان می کند تا شما و عزیزانتان بتوانید بدون نگرانی در وب گشت و گذار کنید. با خدمات Privacy Bee، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه نشت‌های حریم خصوصی خود را به طور دائمی وصل کنید!

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JnWWLL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *