چگونه 5G را در آیفون روشن یا خاموش کنیم و آیا باید از آن استفاده کنید؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه 5G را در روشن یا خاموش کنیم و آیا باید از آن استفاده کنید؟
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

5G مزایای قابل توجهی نسبت به 4G یا LTE دارد. با این حال، از آنجایی که هنوز در ابتدای راه است، شبکه ایده آلی نیست. بنابراین، همه کاربران 5G در حال حاضر باید از اختیار خود برای روشن یا خاموش کردن 5G در آیفون استفاده کنند تا از تخلیه باتری جلوگیری کنند، سرعت بهتری داشته باشند و مصرف داده را مدیریت کنند. این مقاله به شما کمک می کند تا همه چیزهایی که در مورد 5G در آیفون باید بدانید را درک کنید.

چگونه 5G را در آیفون روشن یا خاموش کنیم

به طور کلی 5G به لطف تاخیر و تداخل کمتر، کارایی بهتری را ارائه می دهد. با این حال، از هم اکنون، امتیازات با مشکلاتی همراه است. اما نگران نباشید، این راهنما به شما در درک، مدیریت و تسلط بر هر جنبه از شبکه 5G کمک می کند. بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

کدام آیفون‌ها از 5G پشتیبانی می‌کنند

شروع به ارائه پشتیبانی 5G برای آیفون 12 و بالاتر کرد. و اگرچه ممکن است باندهای فرکانس بالا متفاوت باشد، اما هنگام استفاده از هر یک از دستگاه های زیر می توانید به مزایای 5G دسترسی داشته باشید.

  • آیفون 12 سری
  • آیفون 13 سری
  • آیفون SE 2022
  • آیفون 14 سری

قابل ذکر است که شبکه 5G هنوز در سرتاسر جهان در دسترس نیست، بنابراین قبل از اینکه بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید، باید بررسی کنید که آیا کشور، شرکت مخابراتی و طرح تلفن همراه شما از 5G پشتیبانی می کند یا خیر.

چگونه 5G را در آیفون روشن یا خاموش کنیم

مرحله 1: برنامه تنظیمات را اجرا کنید.

گام 2: Cellular/Mobile Data را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Celluar Data Options/Mobile Data Options ضربه بزنید.

مرحله 4

مرحله 5: اکنون 5G On یا 5G Auto را برای روشن کردن شبکه 5G انتخاب کنید.

یا اگر می‌خواهید 5G را غیرفعال کنید، LTE/4G را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید.

اگر از چند سیم‌کارت یا دو سیم‌کارت استفاده می‌کنید، تنظیمات → تلفن همراه → گزینه‌های داده تلفن همراه → شماره‌ای را که می‌خواهید 5G را برای آن روشن یا خاموش کنید انتخاب کنید.

توجه داشته باشید: اگر نمی توانید گزینه 5G را ببینید، به احتمال زیاد شرکت مخابراتی یا طرح داده موجود شما از آن پشتیبانی نمی کند. علاوه بر این، اپل هنوز در بسیاری از کشورها در حال ارائه پشتیبانی از 5G است. بنابراین، یک جستجوی سریع در گوگل برای تایید انجام دهید و آیفون خود را بر اساس آن به روز کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین قاب آیفون 15 پلاس

نحوه صرفه جویی در عمر باتری هنگام استفاده از 5G

در حالی که خاموش کردن 5G در آیفون به صرفه جویی در باتری کمک می کند، ایده آل نیست. چرا باید سرعت و اتصال بهتر را از دست بدهید؟ خوشبختانه، اپل گزینه های 5G را ارائه می دهد که بهترین ها را در هر دو دنیا به شما می دهد.

ممکن است متوجه 3 گزینه ای شده باشید که با دنبال کردن مراحل بالا دریافت می کنیم، بیایید ببینیم هر کدام چگونه کار می کنند و گزینه ای را انتخاب کنیم که به بهترین وجه عمر باتری شما را ذخیره می کند.

  • 5G روشن: آیفون هر زمان که در دسترس باشد از شبکه 5G استفاده می کند، اگرچه اگر شبکه پایدار نباشد ممکن است باتری شما سریعتر تخلیه شود.
  • 5G خودکار: به طور پیش فرض انتخاب شده است، حالت Smart Data را فعال می کند. زمانی که 5G عملکرد خوبی ندارد، یعنی سیگنال ضعیف یا سرعت پایین‌تر، آیفون به صورت خودکار به LTE سوئیچ می‌شود. این به صرفه جویی در باتری کمک می کند و تجربه کلی بهتری را ارائه می دهد.
  • LTE: این کار آیفون شما را محدود می کند تا فقط از شبکه LTE حتی زمانی که 5G در دسترس است استفاده کند.

نحوه مدیریت گزینه های حالت داده 5G

در کنار صرفه جویی در باتری، اپل گزینه های ذخیره سازی داده را نیز ارائه می دهد. این تنظیم با نام حالت داده به شما امکان می دهد در هنگام استفاده از شبکه 5G داده ها را ذخیره کنید. در اینجا نحوه دسترسی به این گزینه ها آورده شده است.

مرحله 1: تنظیمات را راه اندازی کنید و به Cellular/Mobile Data Options بروید.

گام 2: حالت داده را انتخاب کنید.

مرحله 3: می توانید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید:

  • اجازه داده بیشتر در 5G
  • استاندارد
  • حالت داده کم

سردرگم هستید که کدام را انتخاب کنید؟ برای کشف آنچه که هر تنظیم مستلزم چیست، بخوانید.

  • اجازه داده بیشتر در 5G: همانطور که از نام آن پیداست، این یک تنظیم بدون محدودیت است. برنامه‌ها (بومی و شخص ثالث) و وظایف سیستم به مصرف داده بالاتر برای تجربه‌ای بهتر دسترسی دارند، از تماس‌های ویدیویی با کیفیت بالاتر و جریان محتوای با کیفیت بالا گرفته تا پشتیبان‌گیری خودکار iCloud.
  • استاندارد: حالت پیش‌فرض و بهینه تنظیمات کیفیت استاندارد را برای پخش جریانی و FaceTime ارائه می‌دهد و امکان به‌روزرسانی خودکار و کارهای پس‌زمینه را در شبکه تلفن همراه فراهم می‌کند.
  • حالت داده کم: این تنظیم به‌روزرسانی‌های خودکار و کارهای پس‌زمینه را متوقف می‌کند و مصرف داده را برای شبکه‌های تلفن همراه و Wi-Fi کاهش می‌دهد.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع عدم پاسخگویی Apple TV به ریموت

آیا باید 5G را در آیفون خاموش کنید

خب، پاسخ بسیار ساده است – اگر می‌خواهید باتری و داده را ذخیره کنید، باید 5G را خاموش کنید. در واقع، غیرفعال کردن 5G ممکن است یک راه حل کلیدی برای تخلیه باتری یک شبه آیفون باشد.

اگرچه روی کاغذ، 5G باید از نظر عمر باتری بهتر عمل کند، سناریوی واقعی کمی متفاوت است. به دلیل پوشش نسبتا ضعیف شبکه، 5G عمر باتری بیشتری نسبت به 4G مصرف می کند.

به علاوه، برنامه های داده 5G نسبتاً گران هستند، بنابراین مدیریت صحیح ضروری است. و در حالی که جهان در حال ارتقاء و عادت به 5G است، ما باید این عوارض جانبی کوچک را برطرف کنیم.

راهنمای نمادهای نوار وضعیت 5G در آیفون

هنگامی که 5G در آن منطقه فعال و در دسترس باشد، نماد 5G را در نوار وضعیت مشاهده خواهید کرد. بسته به اتصال و طرح داده، ممکن است یکی از گزینه های زیر را مشاهده کنید.

نمادهای نوار وضعیت 5G
  • 5G: آیفون به فرکانس پایین یا پایه شبکه 5G متصل است.
  • 5G+، 5G UW، یا 5G UC: آیفون به نسخه 5G فرکانس بالای اپراتور متصل است.
    • 5G+ به معنای نسخه با فرکانس بالاتر است.
    • 5G UW به معنای شبکه 5G فرکانس mmWave است.
    • 5G UC (ظرفیت فوق العاده) شبکه مبتنی بر طیف باند میانی است.

سوالات متداول در مورد استفاده از 5G در آیفون

1. آیا 5G از رومینگ داده پشتیبانی می کند؟

بستگی به حامل دارد. می‌توانید Roaming داده در 5G را از تنظیمات → تلفن همراه → گزینه‌های داده تلفن همراه → روشن/خاموش سوئیچ کنار رومینگ داده را روشن یا خاموش کنید.

اگر رومینگ 5G پشتیبانی نشود، تلفن به طور خودکار به شبکه 4G یا LTE تغییر وضعیت می دهد.

2. آیا حالت کم مصرف 5G را غیرفعال می کند؟

به طور کلی بله، وقتی حالت صرفه جویی در باتری روشن است، 5G غیرفعال است. اگرچه در برخی سناریوها مانند دانلود فایل های حجیم یا پخش ویدیوها، 5G غیرفعال نیست (به جز در سری آیفون 12).

3. چرا آیفون من به جای 5G LTE می گوید؟

اگر نمی‌توانید 5G را در نوار وضعیت ببینید، ممکن است مشکل اتصال و پوشش باشد. برای رفع آن می توانید حالت AirPlane را روشن/خاموش کنید یا دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید. اما اگر هیچ کاری انجام نشد، با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید.

4. آیا آیفون 11 یا آیفون XR از 5G پشتیبانی می کند؟

نه. متأسفانه، اپل پشتیبانی 5G را برای آیفون 12 و بالاتر آغاز کرد.

سود و زیان 5G

خوب، ما چه می توانیم بگوییم؟ تقریباً همه چیز، از جمله 5G، جوانب مثبت و منفی دارد. اگرچه احساس می‌کنیم اکثر معایب موقتی هستند، اما با گسترش شبکه 5G، می‌توانیم بدون به خطر انداختن باتری، از سرعت حداکثر استفاده را ببریم.

شما چی فکر میکنید؟ نظرات، نظرات و سوالات خود را در مورد 5G در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GoANck
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *