چگونه AcuPebble چهره تشخیص آپنه خواب را تغییر می دهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ایان بولاند با Emilio Sanz-Pereiras، مدیر عامل و مدیر عامل شرکت Acurable صحبت کرد تا در مورد فناوری برنده جوایز این شرکت، پتانسیل فناوری در بازار آپنه خواب و برنامه‌های آن پس از یک دور تأمین مالی صحبت کند.

Acurable در ابتدا AcuPebble نامیده می شد – نام فناوری آن که برای مقابله با چالش های آپنه خواب توسعه یافته است. Sanz-Pereiras توضیح می‌دهد که توسعه این فناوری تقریباً دو دهه طول کشید تا پروفسور استر رودریگز-ویلگاس، بنیانگذار شرکت، توسعه یابد و امسال با جایزه نوآوری Med-Tech 2022 در بخش سلامت متصل شناخته شد.

تحقیقات زمانی شروع شد که به او برای کمک به حل مشکل مرگ غیرمنتظره ناگهانی در صرع (SUDEP) مراجعه شد، جایی که بیماران به دلیل تشنج هایی که در طی آن تنفس متوقف می شود می میرند. این بیماران نیاز به نظارت دقیق داشتند، با این حال تنفس یکی از پیچیده ترین سیگنال های زیستی برای نظارت است، بنابراین دستگاه های موجود بزرگ و دست و پا گیر بودند.

Sanz-Pereiras توضیح می دهد: “استر در سفری که برای توسعه سیستمی برای نظارت بر وقایع آپنه مرکزی در بیماران صرعی در معرض خطر تشنج بود، چیزهای زیادی را در مورد نشانگرهای زیستی فیزیولوژیکی کشف کرد.”

استر از پایین به بالا کار کرد و فهمید که کدام یک از روش‌های حسگر دارای محدودیت نظری است که به او اجازه می‌دهد هنگام اندازه‌گیری تنفس به این سطح از دقت برسد. و تنها موردی که تمام الزامات را برآورده می کرد، حسگر صوتی بود. که اکنون پس از ده سال تحقیق هسته اصلی فناوری ما را تشکیل می دهد.

برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های فنی شامل برخورد با تداخل‌هایی مانند نویز پس‌زمینه و مصنوعات است که نویزهای بیولوژیکی دیگری هستند که می‌توانند سیگنال را آلوده و خراب کنند. این سیگنال حاوی اطلاعات فیزیولوژیکی بسیار مفیدی است، اما با تمام این مصنوعات، تجزیه و تحلیل آن بسیار پیچیده می شود – کاری که هیچ کس تا به حال انجام نداده بود.

در طی 20 سالی که گذشت، این فناوری با تحقیقات در کالج امپریال و سپس در Acurable به بلوغ رسید و آپنه خواب به عنوان یک منطقه تمرکز کلیدی شناخته شد زیرا تقریباً 1 میلیارد بزرگسال در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه اجرای بازی جدید AR Space Invaders گوگل در اندروید و iOS

اولین محصول Acurable AcuPebble اولین دستگاه پزشکی است که توسط تنظیم کننده ها برای تشخیص خودکار آپنه انسدادی خواب در خانه مجاز شده است. به طور خلاصه آنچه محصول ارائه می دهد، یک حسگر قابل شارژ چند منظوره است که برای جمع آوری سیگنال های قلبی-تنفسی به پایه گردن در مقابل نای چسبانده شده است. داده های تنفسی و قلبی را استخراج می کند و این اطلاعات را به صورت به یک دستگاه تلفن همراه منتقل می کند.

سپس الگوریتم‌ها این داده‌ها را تفسیر می‌کنند و گزارش‌ها برای پزشکان ارسال می‌شود که می‌توانند بدون نیاز به مراجعه بیمار به کلینیک خواب، که لیست‌های انتظار طولانی دارند و نیاز به آموزش گسترده دارند، تصمیم تشخیصی بگیرند. AcuPebble یک راه حل واقعی برای خدمات بهداشتی ارائه می دهد که در آن منابع به طور فزاینده ای افزایش می یابد و زمان انتظار برای ادامه افزایش می یابد.

«بیمارستان‌ها فقط فهرستی از بیمارانی را که می‌خواهند آزمایش کنند برای ما ارسال می‌کنند. ما یک دستگاه AcuPebble را به خانه بیماران می فرستیم، آنها آزمایش را انجام می دهند و گزارش به طور خودکار برای دکتر ارسال می شود که تصمیم می گیرد با بیمار چه کار کند. بنابراین، یک پزشک به جای 2-3 ساعت، 10-15 دقیقه برای هر بیمار وقت می گذارد.

همانطور که شرکت ها به طور فزاینده ای با چالش پایداری دست و پنجه نرم می کنند، Sanz-Pereiras اعتبار سبز محصول را برجسته می کند.

سنسور قابل شارژ است. ما در مورد پایداری بسیار مراقب هستیم و واقعاً مطمئن هستیم که کمترین ردپای کربن ممکن را داریم. این در دستگاه های پزشکی بسیار نادر است. برخی اهمیتی نمی‌دهند و مدل کسب‌وکارشان اغلب مبتنی بر دور ریختن قطعات دور ریختنی است، بنابراین باید بیشتر بخرند.»

این محصول در حال حاضر در چندین موسسه NHS Trust با شرکتی که مشتاق است قبل از تمرکز بیشتر بر مصرف کننده، اعتبار دستگاه را در محافل پزشکی توسعه دهد، وجود دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع اشتباه درصد باتری لپ تاپ ویندوز 11

ما واقعاً در چندین جبهه در NHS کار می کنیم تا مسیرها را بازنگری کنیم، تا نحوه عملکرد کل سیستم برای آزمایش خواب را بازنگری کنیم. ما همچنان به ایجاد اعتبار پزشکی بیشتر با تحقیقات بیشتر ادامه می‌دهیم و هدف نهایی این است که به نقطه‌ای برسیم که مصرف‌کنندگان بتوانند خودشان درخواست آزمایش کنند و HCP آنها بدون نیاز به تکرار کل مسیر به این داده‌ها اعتماد کند.»

در دور اخیر سرمایه گذاری، این شرکت 11 میلیون یورو جمع آوری کرد تا پیشنهاد خود را در اروپا و ایالات متحده افزایش دهد.

ما با بریتانیا و اسپانیا شروع کردیم و اکنون می‌خواهیم چهار بازار دیگر را در اروپای غربی و سپس ایالات متحده باز کنیم. ما تأییدیه 510 (k) داریم، بنابراین، سال آینده وارد بازار ایالات متحده خواهیم شد. به موازات آن، ما همچنین در حال توسعه کاربردهای بیشتر برای فناوری سنجش صوتی AcuPebble در سایر شرایط تنفسی هستیم.

پتانسیل AcuPebble فقط برای اندازه گیری آپنه خواب نیست، زیرا Sanz-Pereiras چندین زمینه دیگر را فهرست کرده و قابلیت استفاده از دستگاه های مرتبط با بلوتوث را برجسته کرده است.

همانطور که ما بازارهای بیشتری را در سیستم ایجاد می کنیم، از نظر بالینی در شرایط اضافی قلبی و تنفسی مفید می شود. بنابراین، ما با بیمارستان های مختلف و پزشکان مختلف کار می کنیم تا واقعاً محصولی را بسازیم که آنها به آن نیاز دارند.

«اغلب هنگام ایجاد دستگاه‌های بی‌سیم، مقداری دقت را قربانی می‌کنید تا محصول قابل استفاده‌تر شود، که برای نظارت طولانی‌مدت زمانی که فقط می‌خواهید روندها را ببینید قابل قبول است. با این حال، اگر شما نیاز به نظارت بر بیماران برای یک رویداد تنفسی جدی دارید، باید از صحت آن اطمینان داشته باشید. اینجاست که ما وارد می‌شویم. توسعه فناوری دقیق تأیید شده در برابر استاندارد طلایی که واقعاً می‌تواند تأثیر عمیقی بر نحوه نظارت بر امور در بیمارستان و خانه داشته باشد.»

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mqG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *