چیست و چگونه کار می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شما ممکن است در مورد این اصطلاح وحشتناک، “shadowban” چیزی نشنیده باشید. اما این دقیقاً به چه چیزی اشاره دارد، آیا می‌تواند روی حساب کاربری و راه‌های جلوگیری از سایه‌بان شدن توسط شبکه اجتماعی تأثیر بگذارد. و نه تنها کاربران می توانند آن را تجربه کنند، بلکه در اینستاگرام، و یوتیوب نیز وجود دارد.

Shadowban فیس بوک به زمانی اشاره دارد که پست ها و نظرات شما با سرکوب شدید محتوای شما برای فالوورها نامرئی می شوند. اگر متوجه شده اید که محتوای فیس بوک شما اخیراً با کاهش فعالیت مواجه شده است، ممکن است دلیل این امر باشد.

چگونه بفهمم که در فیس بوک shadowbane شده ام؟

از آنجایی که شبکه به شما اطلاع نمی دهد که حساب شما shadowband شده است، این شما هستید که مشکل را پیدا کنید. شاخص اصلی اینکه شما shadowbann شده اید، این است که کاهش محسوسی در تعامل مشاهده کرده اید.

برای بررسی اینکه آیا shadowband شده‌اید، کافی است پست‌های خود یا حساب خود را در حساب کاربری دیگر جستجو کنید تا ببینید آیا در فید ظاهر می‌شود یا خیر. اگر اینطور نیست، ممکن است به دلیل shadowbanning باشد.

روش های متداول که منجر به ایجاد سایه در فیس بوک می شود

سایه‌بان‌های فیس‌بوک ناشی از نقض استانداردهای جامعه ایجاد شده توسط این شبکه است. Shadowbanning برای شناسایی ربات ها، تمیز نگه داشتن فید و حذف هر گونه مواد مضر استفاده می شود. با این حال، گاهی اوقات ممکن است فقط یک سوء تفاهم توسط شبکه باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Temu با دفتر جدید والدین در دوبلین، گسترش جهانی را تسریع می بخشد

بدون توجه به دلیل، در اینجا برخی از دلایل اصلی سایه بان شدن حساب ها در فیس بوک آورده شده است:

محتوای نامناسب

اگر شبکه معتقد است محتوا حاوی محتوای خشونت‌آمیز، مضر یا نامناسب است، می‌توان آن را برای shadowban پرچم‌گذاری کرد. اطمینان حاصل کنید که نظرات، پست‌ها یا برچسب‌های شما حاوی محتوایی با این ماهیت نباشد. از این محتوا اجتناب کنید و مطمئن شوید که با کاربران محترمانه رفتار می کنید.

ارسال هرزنامه

فیس‌بوک در صورت مشاهده هرزنامه به shadowbanning متوسل می‌شود، زیرا این نشانه یک حساب جعلی است. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای یکسانی پست نمی کنید، محتوای دقیق یکسانی را به اشتراک نمی گذارید یا به دلایل تبلیغاتی به طور مداوم با افراد تماس نمی گیرید.

هر گونه رفتار مشکوک مورد توجه شبکه قرار می گیرد، بنابراین به محتوای اصلی پایبند باشید و از داشتن محتوای تماما تبلیغاتی خودداری کنید.

هشتگ های ممنوعه

حتی با وجود اینکه لیست رسمی هشتگ های ممنوعه وجود ندارد، هر چند وقت یکبار هشتگ های محبوب می توانند ممنوع شوند. ممکن است فکر کنید، “خب چگونه می توانم از ممنوعیت آن جلوگیری کنم؟”

پاسخ این است که شما نمی توانید. اما می‌توانید به هشتگ‌های خوش سلیقه و مناسب پایبند باشید، بنابراین حتی لازم نیست نگران این اتفاق باشید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  فرزندپروری مدرن - سوالات اصلی شما پاسخ داده شده است (قسمت 2)

فیس بوک سازگاری را دوست دارد و اگر تصمیم دارید برای لایک، کامنت یا فالوور هزینه کنید، این می تواند به عنوان یک پرچم قرمز برای شبکه دیده شود. بنابراین، از پرداخت هزینه برای رشد خودداری کنید و به استراتژی هایی پایبند باشید که کارایی آنها ثابت شده و کاملاً ایمن هستند.

چه کسی می تواند Shadowband شود؟

متأسفانه، هر کسی ممکن است سایه بنه شود. فیس‌بوک در برخورد با تخلفات نرم‌افزاری نشان نمی‌دهد و به شخص رحم نمی‌کند. کوچک یا بزرگ، مطمئن شوید که محتوای حساب شما از شیوه های خوب پیروی می کند.

اگر این مراحل را دنبال کنید و از دلایل رایج سایه بان کردن فیس بوک اجتناب کنید، نباید نگران باشید.

چگونه می توانم shadowban فیس بوک را حل کنم؟

اگر فکر می‌کنید حساب شما shadowban شده است، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که محتوای خود را بررسی کنید و ببینید آیا چیزی وجود دارد که باعث ایجاد shadowban شده باشد. اگر چنین است، آن را حذف کنید یا آن را دوباره قاب بندی کنید تا مناسب باشد.

از سوی دیگر، اگر فکر می‌کنید فیس‌بوک اشتباه کرده است، می‌توانید با مرکز راهنمایی فیس‌بوک تماس بگیرید یا گزارشی را ثبت کنید. Shadowban ممکن است تا 2 هفته طول بکشد. اگر شخصی محتوای مضر ارسال می کند، می توانید او را گزارش دهید تا مطمئن شوید که shadowban به شخص مناسبی می رود.

اکنون همه چیز را در مورد Shadowban فیس بوک و نحوه اجتناب از آن و حفظ محتوای خود از بی توجهی می دانید. نمی دانید از کجا در فیس بوک شروع کنید؟ این راهنمای بازاریابی در فیس بوک را دنبال کنید و با حساب خود عالی شوید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kLylFJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *