کاتتر جدید برنده جوایز EIT Health InnoStars شد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در نمایشگاهی از نوآوری های مراقبت های بهداشتی در اروپای مرکزی، شرقی و جنوبی، بیش از 30 استارت آپ امیدوارکننده در مراحل اولیه در 24 نوامبر برای فینال بزرگ جوایز EIT Health InnoStars روی صحنه رفتند.

هیئت داوران شاتل کاتترها، تیمی از یونان را برای دریافت جایزه اول در یکی از رقابتی ترین برنامه های شتاب دهنده اروپا با نوآوری کاتتر با چندین برنامه کاربردی نجات بخش انتخاب کرد. DP Innovation از مجارستان با یک نبولایزر جیبی برای تحویل داروی استنشاقی دوم شد، در حالی که Medicad از ایتالیا با یک دستگاه پزشکی برای درمان زخم ها با پانسمان فشار منفی در جایگاه سوم قرار گرفت.

برای ششمین نسخه نهایی بزرگ، EIT Health InnoStars مجموعه گسترده‌تری از استارت‌آپ‌ها، از تیم‌های فراخوان نوآوری RIS که در ابتدای سفر خود هستند، و همچنین از تیم‌های جذب برای سرمایه‌گذاری که با مجموعه‌ای کاملاً عملیاتی هستند، ارائه کرد. از مشتریان 32 تیمی که روی صحنه رفتند، همگی این شانس را داشتند که برای جایزه ویژه عمومی و جایزه رسانه رقابت کنند.

بیماری شریان محیطی (PAD) یک بیماری مزمن بزرگ است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و به دلیل پیری جمعیت در حال رشد است. فن آوری تیم برنده نیاز برآورده نشده به روش های کم تهاجمی PAD را در تقریباً 30 درصد از تمام موارد تنگی مزمن و شدید شریانی برطرف می کند. شاتل کاتتر در حال توسعه فناوری کاتتر است تا روش‌های کم تهاجمی را برای عبور از تنگی شدید شریان، مسدود کردن پارگی‌های شریانی و جلوگیری از عوارض ریفلاکس معده ایجاد کند. به گفته بنیان‌گذاران، این می‌تواند به معنای صرفه‌جویی 7.5 میلیارد یورویی برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی اروپا و کاهش نرخ عوارض باشد، به لطف جلوگیری از جراحی‌های بای پس باز برای تقریباً 300000 بیمار.

شاتل کاتتر یکی از 108 شرکتی بود که برای ششمین دوره جوایز EIT Health InnoStars، رقابتی برای استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه با نمونه اولیه یا حداقل محصول قابل دوام از کشورهای اروپای مرکزی، شرقی و جنوبی درخواست داد.

در ماه ژوئن، 20 تیم برتر، 25000 یورو سرمایه گذاری پول هوشمند، شتاب و راهنمایی شخصی و همچنین دسترسی به دو بوت کمپ دریافت کردند، جایی که آنها این شانس را داشتند که برنامه های تجاری خود را بیشتر توسعه دهند. EIT Health همچنین مصاحبه های اعتبارسنجی را برای شرکت کنندگان با مشتریان، سرمایه گذاران و شرکای بالقوه ترتیب داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع کار نکردن وب تیم مایکروسافت

پس از ارائه طرح های تجاری پیشرفته خود، هیئت داوران 10 فینالیست را انتخاب کردند و از آنها دعوت کردند تا پروژه های خود را در فینال بزرگ جوایز InnoStars ارائه دهند. فینالیست‌ها حوزه‌های مختلفی را در بیوتکنولوژی، فناوری پزشکی و علوم زیستی، از یک دستگاه پایش بی‌درنگ با هدف ردیابی کیسه‌های خون انتقال خون و غربالگر دیجیتالی کمبود آهن، تا یک پانسمان زخم ضد باکتری پیشرفته و پلت‌فرم مشاوره تغذیه فوق‌العاده شخصی ارائه کردند. .

در فینال بزرگ در 24 نوامبر، سه تیم برتر به ترتیب جوایزی به ارزش 25000 یورو، 15000 یورو و 10000 یورو دریافت کردند. EIT Health همچنین فرصت های شبکه ای را با شرکای EIT Health InnoStars، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و سرمایه گذاران در اختیار برندگان قرار می دهد. در بین 10 استارت آپ برتر، ایتالیا با چهار تیم، یونان با دو تیم، در حالی که هر کدام یک تیم از استونی، مجارستان، رومانی و چک حضور داشتند.

میهالیس بوتاریس، بنیانگذار شاتل کاتتر، گفت: “کمک هزینه و آموزش عالی ارائه شده توسط کارشناسان EIT Health InnoStars به ​​ما کمک کرد تا راه حل خود را برای ورود به بازار خیلی زود پیش ببریم. جوایز InnoStars بهترین مکان برای شروع MVP و دریافت جایزه اضافی است – دسترسی به بزرگترین جامعه نوآوران، سرمایه گذاران، بیمارستان ها و سایر سهامداران کلیدی که برای موفقیت پروژه ما مرتبط هستند.

مقام دوم به DP Innovation، استارت آپ مجارستانی تعلق گرفت. به گفته این تیم، سطح بزرگ ریه انسان، همراه با خون فراوان آن، تحویل داروی استنشاقی را به یکی از بهترین راه‌ها برای درمان مجموعه‌ای از اختلالات تبدیل می‌کند. مشکل این است که دستگاه های تحویل استنشاقی فعلی کمتر از یک چهارم ماده فعال را ارائه می دهند. به همین دلیل، دستگاه های فعلی را نمی توان برای تحویل عوامل گران قیمت یا با دقت بالا، مانند انسولین، آنتی بیوتیک ها، یا ژن درمانی یا جایگزینی مواد تزریقی استفاده کرد. اسپرین، راه‌حل تیم راه‌انداز، یک نبولایزر هوشمند جیبی برای دارورسانی استنشاقی است. هدف این دستگاه کمک به ارائه داروهای دقیق به روشی ایمن تر، موثرتر و بدون درد است. این شرکت 15000 یورو سرمایه دریافت کرد.

مقام سوم به مدیکود رسید و تیم ایتالیایی در حال توسعه دستگاه پزشکی برای درمان زخم ها با پانسمان فشار منفی بود. هدف از این دستگاه برای جلوگیری از ع های بعد از عمل و همچنین زخم های مزمن است. این دستگاه قابل حمل، پوشیدنی و استفاده آسان است. این شرکت 10000 یورو سرمایه دریافت کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ZwickRoell اعتبار سبز را در افتتاحیه UK Xperience Center برجسته می کند

Tamás Békási، مسئول برنامه جوایز InnoStars، گفت: «جوایز InnoStars یکی از برنامه‌های EIT Health برای استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه است. در طول شش سال گذشته، تقریباً 70 درصد از راه حل های شتاب یافته در این برنامه قبلاً در بازار عرضه شده است. این نشان می‌دهد که چقدر ارزش سرمایه‌گذاری بر روی تیم‌های نوآورانه بیوتکنولوژی، فناوری پزشکی و سلامت دیجیتال و تیم‌های راه‌اندازی کشف شده در منطقه اروپای مرکزی، شرقی و جنوبی است. ما برای تیم‌ها فرصت‌های مشاوره، اعتبارسنجی و شبکه‌سازی را فراهم می‌کنیم تا به تبدیل ایده‌هایشان به محصولات و خدمات قابل دوام کمک کنیم که به مراقبت‌های بهداشتی بهتر کمک می‌کند و شهروندان اروپایی را قادر می‌سازد تا زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و شادتر داشته باشند.»

امسال یک جایزه ویژه عمومی و جایزه رسانه ای نیز به دو استارت آپ باکیفیت داده می شود. برنده جایزه عمومی ApniWave از یونان است که بر روی یک دستگاه غربالگری هوشمند ترکیبی از یک حسگر، یک رایانه داخلی و یک مجموعه نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی برای تشخیص سندرم هیپوپنه آپنه انسدادی خواب (OSAHS) در خانه کار می کند. به تیم استارت آپ یک دوره آموزشی اختصاصی رسانه و مسترکلاس ارتباطات اهدا می شود. این تیم در فراخوان نوآوری RIS شرکت می کند، که برنامه ای است از توسعه پروژه های مراقبت های بهداشتی نوآورانه محلی واقع در مناطق اروپایی با پیشرفت متوسط.

برنده جایزه رسانه ها Home Diagnostics از اسپانیا با محصولات تست خانگی خود به نام Ailin است. هدف از آزمایشات آنها کمک به مردم برای داشتن درک علمی، دقیق و شخصی از وضعیت سلامتی خود است. بر اساس نتایج آزمایش، کارشناسان توصیه ها و یک نقشه راه روشن برای دستیابی به وضعیت مطلوب سلامت ارائه می دهند. تیم برنده جوایز رسانه به اجلاس استارت آپ های اتحادیه اروپا در سال 2023 می پیوندد و در EU-Startups.com، مجله آنلاین پیشرو در مورد استارت آپ ها در اروپا، در معرض دید ویژه قرار می گیرد. این تیم در برنامه جذب برای سرمایه گذاری که توسط EIT Health InnoStars هماهنگ شده است، شرکت می کند که شرکت های CEE و جنوب اروپا را برای دورهای سرمایه گذاری موفق آماده می کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oxo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *