کلاهبرداری لاتاری جام جهانی 2022

زمان مطالعه: 2 دقیقه

از آنجایی که ایالات متحده به مرحله حذفی راه یافته است و بسیاری از ناراحتی ها رخ داده است، تا کنون جام جهانی فوق العاده ای بوده است. با این حال، کلاهبرداران به ترفندهای معمول خود عمل می کنند و به دنبال کلاهبرداری از برخی افراد ناآگاه از اطلاعات شخصی ارزشمند با این کلاهبرداری فیشینگ با موضوع جام جهانی هستند. برای یادگیری همه چیزهایی که باید بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

کلاهبرداری لاتاری جام جهانی 2022 توضیح داده شد

تاکتیک‌های این کلاهبرداری خیلی بی شباهت به آنچه که ما مرتباً در کلاهبرداری‌های فیشینگ می‌بینیم نیست. این بار کلاهبرداران هایی را برای افراد زیادی ارسال کرده اند و ادعا می کنند که در قرعه کشی جوایز بخت آزمایی جام جهانی که توسط ، WHO (سازمان بهداشت جهانی) و سازنده لوازم الکترونیکی چینی Hisense حمایت مالی شده است، 1.5 میلیون دلار برنده شده اند. البته، همه اینها مزخرف است – هیچ جایزه ای وجود ندارد و آن شرکت ها هیچ ارتباطی با این ایمیل های کلاهبرداری ندارند.

FIFA World Cup 2022_Lottery Scam Email_20221201
ایمیل کلاهبرداری قرعه کشی جام جهانی 2022

همانطور که در تصویر بالا می بینید، ایمیل اطلاعات شخصی زیادی را درخواست می کند. کلاهبرداران با فریب دادن مردم به این فکر که ثروتی به دست آورده اند، امیدوارند که قربانیان با ارسال نام کامل، آدرس، سن، شغل، شماره و حتی یک کپی از کارت شناسایی خود راحت باشند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  BrightDrop درآمد 1 میلیارد دلاری را در سال 2023 دنبال می کند •

ناگفته نماند که یک کلاهبردار که همه این اطلاعات را دارد خبر بدی است. در اینجا فقط چند مورد است که آنها دوست دارند با اطلاعات شخصی شما انجام دهند:

  • کارت های اعتباری جدید را به نام خود خارج کنید
  • بازپرداخت مالیات خود را سرقت کنید
  • از حساب های بانکی یا سرمایه گذاری خود پول بردارید
  • حساب های ابزار یا مخابرات جدید را با نام خود باز کنید
  • تحت نام خود درمان شوید

اگر با این ایمیل کلاهبرداری در قرعه کشی جام جهانی یا مشابه آن مواجه شدید، طعمه آن را نگیرید. در اینجا برخی از علائم رایج ایمیل کلاهبرداری آورده شده است:

  • این ادعا می کند که شما یک جایزه یا هدیه گرفته اید
  • آدرس ایمیل فرستنده مشکوک است
  • اطلاعات شخصی زیادی را درخواست می کند
  • استفاده از زبان فوری – برای مثال می گوید یک مشکل جدی در حساب بانکی شما وجود دارد.

کلاهبرداران چگونه اطلاعات من را دریافت کردند؟

اگر از خود می‌پرسید که چگونه کلاهبرداران حتی توانستند آدرس ایمیل شما را در وهله اول دریافت کنند، تنها نیستید. آن‌ها اغلب آن را از انجمن‌های اینترنتی زیرزمینی یا وب تاریک دریافت می‌کنند – دو مکان که بستری برای داده‌های به سرقت رفته/درز شده هستند.

برای اینکه ببینید ایمیل شما به خطر افتاده است یا خیر، از ابزار زیر استفاده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه بازگرداندن نوار اسنپ چت: راهنمای مفصل

اگر می خواهید راهی برای بررسی اینکه آیا اطلاعات شخصی شما – آدرس ایمیل، شماره حساب بانکی، شماره تامین اجتماعی، شماره پاسپورت و موارد دیگر – به صورت آنلاین درز کرده است، Trend Micro ID Security را بررسی کنید. این برنامه 24/7 اینترنت و وب تاریک را برای داده‌های شما اسکن می‌کند، بنابراین اگر زمانی فاش شد، از آن مطلع خواهید شد! برای کسب اطلاعات بیشتر و ادعای خود، روی دکمه زیر کلیک کنید 30 روز آزمایشی رایگان امروز.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GBB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *