کلاهبرداری پسر گمشده تایلر گریفین

زمان مطالعه: 4 دقیقه

این هفته ما یک تلاش وحشتناک کلاهبرداری را دنبال کردیم. پست‌هایی در فیس‌بوک در رابطه با یک پرونده گمشده گمشده در فضای مجازی منتشر شده است. فرد مورد نظر تایلر گریفین، گر جوانی است که به خاطر بازی در مجموعه فیلم Insidious شناخته شده است. این پست‌ها ادعا می‌کنند که گریفین، مستقر در فلوریدا، برای چند روز ناپدید شده است و خانواده‌اش به‌طور قابل‌توجهی برای دریافت هرگونه اطلاعات مستاصل هستند. کاربران تشویق می شوند تا در تلاش برای یافتن پسر، نظر بدهند و به اشتراک بگذارند.

تایلر گریفین پسر گمشده کلاهبرداری_نمونه پست های فیس بوک_1_20221117
نمونه پست های فیس بوک

کلاهبرداری پسر گمشده تایلر گریفین چگونه کار می کند؟

با این حال، خوانندگان ممکن است متوجه شوند که این پست‌ها در صفحات تجاری به اشتراک گذاشته می‌شوند – مکان عجیبی برای پست‌های افراد گمشده به نظر می‌رسد، درست است؟ این متاسفانه یک کلاهبرداری – و در عین حال بسیار بدبینانه، با سود بردن از حسن نیت و تمایل مردم به کمک. اتفاقی که می افتد این است که، هنگامی که پست ها به اندازه کافی کشش آنلاین (اشتراک گذاری و غیره) را دریافت کردند، کلاهبرداران محتوای پست را تغییر می دهند تا لیست های اجاره ای را در وب سایت های املاک و مستغلات بدبین و همچنین نظرسنجی های آنلاین تبلیغ کنند. می توانید این انتقال را در پست های زیر مشاهده کنید.

تایلر گریفین پسر گمشده کلاهبرداری_نمونه پست های فیس بوک_Evolution_2_20221117
نمونه پست های فیس بوک
تایلر گریفین پسر گمشده کلاهبرداری_نمونه پست های فیس بوک_Evolution_Facebook تاریخ ویرایش پست_20221117
نمونه پست های فیس بوک

جدای از مسئله اخلاقی دستکاری، خود پیوندها به صفحات فیشینگ منتهی می شوند که هدف آنها جمع آوری اطلاعات شخصی افراد است. گرفتار آن نشوید! خوشبختانه، سایر کاربران می دانند که این یک کلاهبرداری است و به کاربران فیس بوک خود هشدار داده اند – همانطور که در زیر مشاهده می کنید.

تایلر گریفین پسر گمشده کلاهبرداری_اخطار پست_1_20221117
هشدارها در فیس بوک

به طور خلاصه، تایلر گریفین در خانه کاملاً ایمن است و این یک کلاهبرداری بدبینانه است. مراقب چنین پست هایی در آینده باشید – این یک تاکتیک قدیمی است که توسط کلاهبرداران در فیس بوک استفاده می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه فعالیت بازی خود را در استیم مخفی کنید

با ترند میکرو چک با اطلاعات نادرست مبارزه کنید

  • وقتی صحبت از شایعات و ادعاها می شود، حتما این کار را انجام دهید بررسی واقعیت با سایت های معتبری مثل Snopes.
  • اطلاعاتی که صرفاً از طریق رسانه های اجتماعی منتشر می شود الف پرچم قرمز.
  • در مورد خرید آنلاین، همیشه دوباره چک کنید بررسی ها از وب سایت های خرید
  • به شرکت توجه کنید سن، و به صدای عالی مشکوک باشید تخفیف ها.
  • عجیب پرداخت روش ها (مانند تنها پی پال) هست یک پرچم قرمز.
  • هرگز از پیوندها یا دکمه های منابع ناشناس استفاده کنید! از Trend Micro Check برای شناسایی آسان کلاهبرداری‌ها استفاده کنید: Trend Micro Check یک برنامه افزودنی مرورگر و برنامه تلفن همراه همه‌جانبه برای شناسایی کلاهبرداری‌ها، حملات فیشینگ، بدافزارها و لینک‌های خطرناک است. رایگان!

پس از اینکه افزونه Trend Micro Check را پین کردید، سایت های خطرناک را به طور خودکار مسدود می کند! (در ، گوگل کروم و مایکروسافت اج موجود است).

TMC_CTA_Extension_2022

همچنین می توانید برنامه Trend Micro Check را برای شناسایی و فیلتر کردن کلاهبرداری و هرزنامه به صورت خودکار 24 ساعته دانلود کنید. (برای اندروید و iOS موجود است).

TMC_CTA_Mobile_2022

برای اطلاعات بیشتر در مورد Trend Micro Check این صفحه را بررسی کنید. و مثل همیشه، اگر این مقاله را خواندنی جالب و/یا مفید یافتید، لطفاً انجام دهید اشتراک گذاری آن را با دوستان و خانواده برای کمک به حفظ امنیت و محافظت از جامعه آنلاین. و لایک و کامنت فراموش نشه.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین تلویزیون هوشمند 8K برای تجربه تلویزیونی نهایی
5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zoS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *