کیف پول رمزنگاری آیفون 14 پرو، پی پال، نات وست و استکس کوین – برترین کلاهبرداری های فیشینگ هفته

زمان مطالعه: 5 دقیقه

این هفته تعداد زیادی کلاهبرداری را پیدا کردیم که باید مراقب آنها باشید، از جمله مواردی که مربوط به iPhone 14 Pro، PayPal، NatWest و Stackscoin Crypto Wallet هستند. آیا می توانستید همه کلاهبرداری ها را شناسایی کنید؟

کلاهبرداران با جعل هویت برندها و شرکت های معروف، آنها را ارسال می کنند پیامک ها و ایمیل های جعلی حاوی لینک های فیشینگ هستند و سعی می کنند با دروغ های مختلف شما را به باز کردن آنها ترغیب کنند. اینها لینک های فیشینگ اغلب منجر به صفحات نظرسنجی آنلاین در آن ایالت شما می توانید با پر کردن یک پرسشنامه آنلاین درخواست هدیه دهید:

کلاهبرداری نظرسنجی 14 پرو

آیا دوست دارید یک آیفون 14 پرو رایگان داشته باشید؟ خب، کلاهبرداران سعی می کنند شما را با یکی وسوسه کنند.

  • سلام تری، آیفون 14 پرو شما آماده تحویل به . لطفا آدرس تحویل را انتخاب کنید:

کلاهبرداران برای شما پیام های متنی ارسال می کنند که می گویند می توانید آیفون 14 پرو را تا زمانی که آدرس تحویل خود را از طریق پیوند پیوست شده ارائه دهید، دریافت کنید. در زیر آنچه را که طبق دستورالعمل انجام دهید مشاهده خواهید کرد:

Scam_iPhone Survey Scam_20221125 را ببینید

در نهایت از شما خواسته می شود اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس و حتی اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید. این اعتبارنامه ها همگی به دست کلاهبرداران می رسد. بنابراین آنها می توانند هویت شما را بدزدند و با استفاده از داده های حساس شما مرتکب جرایم سایبری دیگری شوند. به آنها اجازه نده!

با استفاده از Trend Micro Check از کلاهبرداری های فیشینگ دوری کنید

Trend Micro Check یک برنامه افزودنی مرورگر و برنامه تلفن همراه برای تشخیص کلاهبرداری، حملات فیشینگ، بدافزار، و پیوندهای خطرناک است — و این برنامه رایگان است!

پس از اینکه افزونه Trend Micro Check را پین کردید، سایت های خطرناک را به طور خودکار مسدود می کند! (در ، گوگل کروم و مایکروسافت اج موجود است).

TMC_CTA_Extension_2022

همچنین می توانید برنامه موبایل Trend Micro Check را برای شناسایی و فیلتر کردن کلاهبرداری و هرزنامه به صورت خودکار 24 ساعته دانلود کنید. (برای و iOS موجود است).

TMC_CTA_Mobile_2022

برای اطلاعات بیشتر در مورد Trend Micro Check این صفحه را بررسی کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Spotify Free در مقابل Premium: آیا Spotify Premium ارزشش را دارد

علاوه بر صفحات نظرسنجی آنلاین، این پیوندهای کلاهبرداری نیز شما را به آن می برد صفحات لاگین جعلی که در نهایت از شما اطلاعات شخصی و/یا اعتبار ورود به سیستم را می خواهد. باز هم، کلاهبرداران می توانند هر داده ای را که وارد می کنید ضبط کرده و از آن برای کنترل حساب شما استفاده کنند. مراقب باش! در زیر چند نمونه آورده شده است:

هشدار امنیتی جعلی پی پال

ما قبلاً چندین بار در مورد کلاهبرداری های پیامکی PayPal گزارش داده ایم. کلاهبرداران به دروغ ادعا می کنند که مشکلات امنیتی در حساب PayPal شما وجود دارد، تمام تلاش خود را می کنند تا شما را فریب دهند تا روی پیوند فیشینگ پیوست شده کلیک کنید:

  • Paypal-Alert: ما متوجه شده‌ایم که از آخرین باری که وارد سیستم شده‌اید، مدت زیادی می‌گذرد تا از حساب کاربری خود جلوگیری کنیم. از بسته شدن لطفا از دیدن کنید

پس از کلیک بر روی پیوند، به صفحه ورود به سیستم جعلی پی پال هدایت می شوید و می توانید جزئیات ورود خود را فاش کنید. مدارک خود را وارد نکنید!

Scam_PayPal Phishing_Fake Login Page_20221125 را پیدا کنید

ایمیل فیشینگ NatWest

کلاهبرداران همچنین دوست دارند وانمود کنند که بانک هستند. این هفته ما ایمیل های جعلی زیادی را شناسایی کرده ایم که جعل هویت NatWest هستند. کلاهبرداران با اطلاع از اینکه حساب بانکی شما فعالیت ورود به سیستم ناشناخته و غیرمعمولی را مشاهده کرده اید، از شما می خواهند که روی دکمه “تأیید حساب خود” کلیک کنید.

ایمیل فیشینگ Scam_Natwest Bank_20221125 را ببینید

صفحه ورود واقعی NatWest

Scam_Natwest Bank Phishing Email_REAL Page_20221125 را ببینید

صفحه ورود جعلی NatWest

Scam_Natwest Bank Phishing Email_Fake Page_20221125 را پیدا کنید

تشخیص صفحه کلاهبرداری از صفحه قانونی ممکن است سخت باشد. نکته: همیشه به آدرس وب دقت کنید. هر چیزی غیر از natwest.com جعلی است!

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه دستگاه Kindle را از حساب آمازون خود حذف کنید

فیشینگ کیف پول رمزنگاری Stackscoin

بعد از اینکه بدانید بیش از 600000 دلار بیت کوین دارید چه کار می کنید؟ ما متوجه شده‌ایم که کلاهبرداران ایمیل‌هایی ارسال می‌کنند که سعی می‌کنند افراد را به کلیک روی پیوندی برای ادعای ثروت جعلی ترغیب کنند:

Scam_Crypto Scam_stackscoin را ببینید

این پیوند شما را به یک وب سایت رمزنگاری به نام Stackscoin می برد. در آنجا، گام به گام راهنمایی خواهید شد تا حساب خود را ایمن کنید:

صفحه ورود به سیستم Scam_Crypto Scam_stackscoin_Scam_20221125

در نهایت باید شماره تلفن خود را وارد کنید تا رمز عبور یکبار مصرف (OTP) را برای تأیید حساب خود دریافت کنید.

Scam_Crypto Scam_stackscoin_OTP Page_20221125 را ببینید

با انجام این کار، شما اعتبار خود را مستقیماً به کلاهبرداران تحویل می دهید. همانطور که قبلاً بارها تاکید کرده‌ایم، آنها می‌توانند از داده‌های خصوصی شما برای منافع خود استفاده کنند. به آنها اجازه نده!

بررسی میکرو چک Scam_Crypto Scam_stackscoin_Trend به عنوان Phishing_20221125 شناسایی شد

وب سایت Stackscoin قبلاً توسط Trend Micro Check به عنوان یک صفحه فیشینگ برچسب گذاری شده است.

چگونه از خود در برابر کلاهبرداری های فیشینگ محافظت کنیم

  • به URL ها دقت کنید – آیا آنها قانونی هستند؟
  • شماره موبایل/آدرس ایمیل فرستنده را دوباره بررسی کنید.
  • هدایا و جوایز رایگان همیشه یک پرچم قرمز مهم هستند.
  • به جای استفاده از پیوندهایی از منابع ناشناس، به وب سایت/برنامه رسمی بروید.
  • هرگز روی پیوندها یا پیوست های منابع ناشناس کلیک نکنید. از Trend Micro Check برای وب گردی ایمن استفاده کنید (رایگان است!).
  • با Trend Micro Maximum Security یک لایه حفاظتی اضافی به دستگاه های خود اضافه کنید. حفاظت از تهدیدات وب، محافظت باج افزار، ضد فیشینگ و محافظت از هرزنامه می تواند به شما در مبارزه با کلاهبرداری ها و حملات سایبری کمک کند. روی دکمه زیر کلیک کنید تا آن را امتحان کنید:

اگر خواندن این مقاله برای شما جالب و/یا مفید بود، لطفاً آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید تا از جامعه آنلاین ایمن و محافظت شود. همچنین، لطفا روی دکمه LIKE زیر کلیک کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/AjP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *