گزارش می‌گوید با ادامه کاهش ارزش‌گذاری‌ها، تعداد عرضه اولیه سهام در فین‌تک همچنان در حال رشد است •

زمان مطالعه: 8 دقیقه

به The Interchange خوش آمدید! اگر این را در صندوق ورودی خود دریافت کردید، از ثبت نام و رای اعتماد شما سپاسگزاریم. اگر این مطلب را به عنوان یک پست در سایت ما می خوانید، ثبت نام کنید اینجا بنابراین می توانید آن را مستقیماً در آینده دریافت کنید. هر هفته نگاهی به داغ ترین اخبار فین تک هفته قبل خواهم داشت. این شامل همه چیز می شود، از دورهای تامین مالی گرفته تا روندها، تجزیه و تحلیل یک فضای خاص تا برداشت های داغ در مورد یک شرکت یا پدیده خاص. اخبار فین‌تک زیادی وجود دارد و وظیفه من این است که در راس آن‌ها بمانم – و آن را درک کنم – تا بتوانید در جریان باشید. – مری ان

هی، هی، مری ان اینجا، برای خودم متاسفم چون برای اولین بار مبتلا به کووید هستم، در حالی که باید شکرگزار باشم که مدت زیادی طول کشید تا به آن مبتلا شدم، درست است؟ خوشبختانه شما نمی توانید میکروب های من را از طریق صفحه نمایش یا تلفن دریافت کنید. من مشکلی ندارم، اما در نتیجه… شما با یک نسخه کوتاه شده دیگر از این خبرنامه گیر کرده اید! به کایل ویگرز از ، که بار دیگر با نوشتن همه مطالب مبهم (و موارد زیادی برای پوشش دادن) در اینجا، روز را نجات داد، افتخار و سپاسگزاریم. کایل، تو بهترینی

از آنجایی که کمتر از یک هفته دیگر به روز شکرگزاری باقی مانده است، از این فرصت استفاده می‌کنم و می‌گویم که واقعاً چقدر از اعتماد و اطمینان پیش‌نویس این خبرنامه و اینکه همه شما برای خواندن و اشتراک‌گذاری آن وقت بگذارید، سپاسگزارم. من این کار را ساده نمی‌گیرم زیرا بدون حمایت شما، این کار را نمی‌کردم. من می‌دانم که تعداد زیادی خبرنامه با محوریت فین‌تک وجود دارد، بنابراین واقعاً برای جهان مهم است. بسیار خوب، حالا که کارم با قسمت هولناک این خبرنامه (به نقل از فرزندانم) تمام شد، بیایید مستقیم به سراغ اخبار برویم.

اخبار هفتگی

Plaid از Meta Exec سابق به عنوان مدیر پرداخت جدید خود نام می برد

اعتبار تصویر: جان اندرسون، رئیس پرداخت / پلید

شطرنجی اعلام کرد که جان اندرسون، مدیر سابق متا را برای خدمت به عنوان اولین رئیس پرداخت خود استخدام کرده است. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که استارت‌آپ فین‌تک به سمت پرداخت‌ها گرایش پیدا می‌کند، هم از نظر تسهیل پرداخت‌ها و هم با هدف کمک به دیگران برای انجام این کار بهتر و سریع‌تر. اولین فکر ما این است که در Stripe نوسان دیگری داشتیم، اما جالب است که این دو همچنان شریک هستند – فعلا. Plaid همچنین اعلام کرد که پیشنهاد Signal آن با کاربران اولیه مانند Robinhood، Webull و Uphold از نسخه بتا خارج شده است. این ادعا می کند که با استفاده از سیگنال، شرکت ها می توانند قفل ACH فوری را باز کنند.

در مقابل کریپتو، برخی از بخش‌های بازار وام‌دهی به نظر قوی هستند – حداقل در حال حاضر. هلدینگ نوشرکت بانکداری برزیلی تحت حمایت وارن بافت که کارت‌های اعتباری و وام‌های شخصی ارائه می‌کند و بیشتر با نام نوبانک شناخته می‌شود، روز دوشنبه افزایشی تقریباً سه برابری در درآمد سه ماهه سوم داشت. در حالی که شرکت Nu که به صورت عمومی معامله می شود شاهد از دست دادن بیش از نیمی از ارزش سهام ایالات متحده در سال جاری بوده است، پس از گسترش چشمگیر ردپایی در مکزیک، تعداد مشتریان آن به بیش از 70 میلیون افزایش یافته است. مجموع درآمد نو در سه ماهه سوم به 1.3 میلیارد دلار رسید که 171 درصد افزایش داشت، در حالی که سود به 427 میلیون دلار افزایش یافت و 90 درصد افزایش یافت.

پنج سال پیش، Revolut، شرکت انگلیسی فین‌تک با سبد خدمات بانکی در حال گسترش، زمانی که بیش از یک میلیون مشتری در سراسر اروپا به دست آورد، خبر را منتشر کرد. این در حال حاضر عجیب به نظر می رسد. این هفته، Revolut با آماده شدن شرکت برای گسترش به بازارهای جدید، از جمله هند، مکزیک، برزیل و نیوزلند، به 25 میلیون مشتری در سراسر جهان رسید. Revolut آخرین بار 33 میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود، اما حداقل تا سال گذشته، شرکت هنوز سودآور نبود. Revolut در سال 2021 زیان خالص 167 میلیون پوندی (197.94 میلیون دلار) را گزارش کرد که بزرگترین زیان تا به امروز است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه پیوند در Google Docs: راهنمای تفصیلی

آیا ارزش گذاری ها عقب نشینی می کنند و انقباض IPO ها در فین تک رو به افزایش است، همانطور که صحبت ها در سراسر آیه توییتر نشان می دهد؟ بانک سیلیکون ولی در گزارش وضعیت بازارهای خود در این هفته از هر دو جنبه بله می گوید. به گفته این شرکت، شدیدترین کاهش در ارزش گذاری برای شرکت های فین تک در مراحل آخر اتفاق افتاده است. چندین برابر درآمد «ارزش سازمانی» به «12 ماه آینده» برای فین‌تک‌های عمومی از زمان اوج‌گیری بازار در اوایل ژانویه، 55 درصد کاهش یافته است. در همین حال، از پایان سال 2021، تعداد تک‌شاخ‌های فین‌تک ایالات متحده با 38 درصد افزایش به 159 عدد رسیده است که در مجموع به ارزش 656 میلیارد دلاری رسیده است که نشان‌دهنده عقب‌ماندگی عظیمی است که به دنبال خروج از آن هستند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی سلامت روان انجام شده است، ۷۲ درصد از بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها تحت تأثیر مسائل مربوط به سلامت روان هستند. غول فین‌تک که تا حدودی از خط خود خارج می‌شود برکس برنامه ای به نام Catharsis را راه اندازی کرد که برای ارائه منابع اختصاص داده شده به سلامت روان طراحی شده است. برکس می‌گوید که دسترسی به درمانگران را از طریق مشارکت با Spring Health و همچنین تخفیف روی حلقه ردیابی خواب Oura Ring را تسهیل می‌کند. به نظر می رسد دلیل ارزشمندی است، اما بخشی از ما متعجب هستیم که آیا این تلاش برای منحرف کردن تمرکز برکس از حمایت از کسب و کارهای کوچک است.

کارت شارژ یک تجارت بزرگ است. طبق تحقیقات و مارکت، این بخش می تواند تا سال 2026 بیش از 2 میلیارد دلار ارزش داشته باشد که از 1.96 میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است. احتمالاً به همین دلیل است که استارت‌آپ بانکداری به عنوان یک خدمت واحد در حال سرمایه‌گذاری روی آن است – این شرکت روز سه‌شنبه سرویسی را راه‌اندازی کرد که به مشتریان اجازه می‌دهد کارت‌های شارژ سفارشی برای کاربران نهایی خود بسازند. واحد تقریباً تمام جنبه‌های پشتیبان، از جمله چاپ کارت، انطباق و ردیابی تراکنش را انجام می‌دهد. مدیر عامل واحد، Itai Damti استدلال می‌کند که به این ترتیب، این رویکرد متفاوتی نسبت به صادرکنندگان کارت شرکتی Brex و Ramp است که کاملاً تجارت به تجارت هستند – واحد پیشنهادات خود را بیشتر «کسب و کار به تجارت به مصرف‌کننده» می‌بیند.

اگر برای خواندن مطالب در مورد مشکلات اقتصادی پیش بینی شده در بخش فناوری احساس خارش می کنید، سرمایه گذار فین تک اوکراینی وادیم سینگین یک مقاله عالی برای TC+ نوشت که بنیانگذاران چه کاری می توانند برای کمک به پیشرفت شرکت خود در مواقع بحران انجام دهند. در میان دیگر گام‌ها، او پیشنهاد می‌کند که بنیان‌گذاران در توسعه و اثبات کیفیت محصولات خود، ریسک را مدیریت کنند و به دنبال راه‌هایی برای تقویت رتبه‌های شرکت خود با استعدادهای با عملکرد بالا باشند.

درست بیش از یک سال پیش، عاقل – شرکتی که قبلاً با نام TransferWise شناخته می شد – در بازار لندن عمومی شد. اکنون، ویز در جستجوی راه‌های رشد جدید، مشارکت گسترده‌ای را با استارت‌آپ استخدام از راه دور در حال توسعه انجام می‌دهد. Deel تا شرکت ها بتوانند سریعتر (ظاهرا) به کارمندان پرداخت کنند. ویژگی جدید Wise and Deel به مشتریان این امکان را می‌دهد تا وجوه خود را از طریق Deel فقط با استفاده از یک آدرس ارسال کنند و ارزهای جدیدی را در زیرساخت‌های پرداخت موجود Deel باز کنند. برای استفاده از این مزیت، مشتریان Deel فقط باید یک حساب کاربری با Wise باز کرده و آن را به پلتفرم Deel متصل کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه رشد خود را اندازه گیری کنیم

در پست دیگری برای TC+، مشاور فین تک گرگ ایستربروک او معتقد است که شرکت‌های فین‌تک باید چهار حرکت را برای موفقیت در ماه‌های آینده انجام دهند. او از بنیان‌گذاران استارت‌آپ می‌خواهد مطمئن شوند که پشته‌های فناوری آن‌ها از برتری فین‌تک پشتیبانی می‌کنند، و نسبت به رقابت از سوی شرکت‌های مالی سنتی که تجربه «فوق‌افزار» را با مزایا و مزایای قوی اعضای قوی ارائه می‌دهند، هشدار می‌دهد. ایستربروک می‌گوید فین‌تک‌هایی که عملکرد بهتری از بازار دارند، یا در خدمات خاص تخصص خواهند داشت یا استراتژی‌ای را برای ایجاد محصولات و مزایای جدید قانع‌کننده در پیش می‌گیرند.

علیرغم اینکه بزرگترین شرکت کارت نقدی اعتباری جهان از نظر ارزش بازار است، نقطه سبز معمولاً زیر رادار پرواز می کند. اما این شرکت در ماه‌های اخیر با چالش‌هایی روبه‌رو شده است و افشا کرده است که با اوبر – یکی از مشتریان قراردادی خود – اختلاف دارد و “چندین” از مشتریان بانکی به عنوان خدمات آن از تمدید قراردادهای خود در تابستان امسال خودداری کردند. در یک تغییر با هدف اصلاح کشتی، گرین دات این هفته یک مدیر مالی، مدیر عامل و مدیر ارشد درآمد جدید را معرفی کرد و گفت که بر نوسازی فناوری، از جمله حرکت به پلتفرم بانکداری مرکزی مبتنی بر ابر و سیستم مدیریت کارت تمرکز دارد.

استارت آپ فین تک دست انداز و مسترکارت در حال همکاری بر روی کارت جدیدی هستند که هدف آن نوازندگان و سازندگان محتوا است (فکر کنید اینفلوئنسرهای ). ممکن است بپرسید چگونه می توان یک کارت برای سازندگان ساخت؟ خوب، در مورد Bump، آنها کارمزدهای ماهانه و بررسی اعتبار را کنار می‌گذارند و مواردی مانند دارایی‌های وب 3 مشتری (مثلاً ارزهای دیجیتال، NFT) را هنگام تعیین محدودیت‌های اعتباری در نظر می‌گیرند. تعداد زیادی کارت دیگر وجود دارد که نیازی به بررسی اعتباری ندارند، و حداقل یک استارتاپ، Spectral، در تلاش است تا سیستمی از «امتیازات اعتباری» web3 ایجاد کند. اما پیشنهاد Bump با این وجود جذاب است.

StellarFi، یک سرویس اعتباربخشی که پرداخت قبوض را از طرف شما انجام می دهد و آنها را به دفاتر اعتباری بزرگ گزارش می دهد، در حال افزایش است. این شرکت این هفته اعلام کرد که تنها پنج ماه پس از راه‌اندازی از یک میلیون دلار درآمد سالانه فراتر رفته و تعداد مشتریانش در ماه گذشته 83 درصد رشد کرده است. فضای اقتصادی فعلی احتمالاً با موفقیت StellarFi ارتباط دارد – تورم ایالات متحده بالای 7٪ باقی می ماند و نرخ استقراض کوتاه مدت در بالاترین سطح خود از ژانویه 2008 است.

تامین مالی و M&A

اعتبار تصویر: بنیانگذاران کارولینا نوکامندی و برنا کوران / Waivr

در و فراتر از آن دیده می شود

دی لایت، نئوبانک LGBTQ+، برای راه اندازی طرح اشتراک برای تنظیم خانواده، پول نقد جمع آوری می کند

فیات ونچرز، با 25 میلیون دلار برای سرمایه اولیه، رویکرد “خودی” را برای سرمایه گذاری در فین تک های مرحله اولیه به ارمغان می آورد.

Valar Ventures دور 20 میلیون دلاری را در پلتفرم کارگزاری آنلاین baraka رهبری می کند

Fintech Banked 15 میلیون دلار برای توسعه ایالات متحده جمع آوری می کند

بنیانگذاران Waivr در اولین شرکت خود شکست خورده بودند. در اینجا آمده است که چگونه آنها در نهایت 1.4 میلیون دلار برای شرکت خود دریافت کردند

WeGift بودجه 26 میلیون پوندی سری B را با افزایش تقاضا برای پلت فرم پرداخت دیجیتال می بندد.

لنترا فین‌تک هند 60 میلیون دلار برای گسترش وام‌های خدماتی به بانک‌ها جمع‌آوری می‌کند.

Payzen 20 میلیون دلار برای خرید خدمات درمانی جمع آوری می کند، بعدا پرداخت کنید

Revere Partners 10 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند تا فین تک را در دندانپزشکی متحول کند

فعلا همین. من هفته آینده پرواز می کنم و امیدوارم بسیاری از شما نیز همینطور باشید! این خبرنامه در 4 دسامبر باز می گردد. با آرزوی بهترین ها و هفته ای امن و سالم برای شما. xoxo، مری آن

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/IORJCQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *