گفته می شود دوربین آیفون 15 نوردهی بیش از حد یا کم نوردهی را کاهش می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون 15 در برخی موقعیت‌های خاص، به لطف جدیدترین سنسورهای تصویربرداری سونی، باید کمتر نوردهی یا نوردهی کمتری داشته باشند.

مرد جوانی که آیفون 12 پرو مکس را جلوی میز کار خود در دست گرفته است.  در پس‌زمینه، مانیتوری وجود دارد که از تصویر زمینه Big Sur و صفحه‌کلید خاکستری فضایی اپل و ترک‌پد استفاده می‌کند.
آیفون 15 باید محدوده دینامیکی دوربین بالاتری داشته باشد | تصویر: Jonas Leupe/Unsplash
  • چه اتفاقی می افتد؟ فناوری جدید تصویربرداری موبایل از سونی باید به دارندگان آیفون 15 اجازه دهد تا عکس های بهتری با نوردهی بیش از حد کمتر بگیرند.
  • چرا مراقبت؟ زیرا به نظر می‌رسد که آیفون بعدی در نهایت به شما اجازه می‌دهد از چهره یک فرد عکس بگیرید، حتی اگر سوژه در مقابل نور پس‌زمینه قوی قرار گرفته باشد.
  • چه باید کرد؟ اگر به خواندن شایعات مربوط به دوربین آیفون مانند این علاقه دارید، چرا برای بهبود مهارت های خود از راهنمای عکاسی آیفون ما دیدن نکنید؟

تیراندازی به صورت فرد در برابر نور شدید خورشید

اگر دوست دارید از مردم عکس بگیرید، به خصوص در روزهای گرم و آفتابی، نتایج جالبی نخواهید گرفت مگر اینکه در ساعت طلایی عکاسی کنید (ما یک آموزش اختصاصی داریم که نحوه استفاده از قانون ساعت طلایی برای تقویت عکاسی خود را پوشش می دهد).

در حال حاضر، نور مستقیم خورشید بر چهره انسان بسیار شدید است و اغلب نتایج ضعیفی خواهید داشت. یا صورت سوژه به درستی نوردهی شده است اما پس‌زمینه خیلی تاریک است یا آسمان و پس‌زمینه درست به نظر می‌رسند اما صورت سوژه بسیار تاریک است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه حل برای عدم همگام سازی Spotify بین موبایل و دسکتاپ

این به این دلیل است که سطح سیگنال اشباع سنسور دوربین برای محدوده دینامیکی بالاتری که در آن تنظیمات و تنظیمات مشابه مورد نیاز است، به اندازه کافی بالا نیست. از آنجایی که حسگر در تلاش برای گرفتن محدوده دینامیکی کامل عکس است، قسمت‌های خاصی در نهایت کم نور یا بیش از حد نوردهی می‌شوند.

دوربین آیفون 15 ممکن است نوردهی بیش از حد و کم را کاهش دهد

گزارش جدید Nikkei Asia ادعا می‌کند که آیفون بعدی با بهره‌گیری از فناوری جدید سونی که سال‌هاست حسگرهای دوربین آیفون‌های را تامین می‌کند، به این موضوع رسیدگی خواهد کرد. در نتیجه، دوربین‌های آیفون 15 باید عکس‌های بهتری بگیرند که نوردهی بیش از حد کمتری در تنظیمات محدوده دینامیکی بالا داشته باشند، مانند زمانی که فردی را در برابر نور مستقیم خورشید می‌گیرند.

این خروجی ادعا می کند که سنسور جدید سونی فتودیودها و ترانزیستورها را در لایه های زیرلایه نیمه هادی جداگانه قرار می دهد و فضای بیشتری را برای فتودیودهای بیشتری در لایه اختصاصی آزاد می کند. روش جدید تقریباً سطح سیگنال اشباع را در هر پیکسل در مقایسه با سنسورهای تصویربرداری معمولی گوشی های هوشمند دو برابر می کند.

حسگر جدید سونی نور بیشتری را جذب می‌کند و نوردهی بیش از حد و کم را در تنظیمات خاصی کاهش می‌دهد، «دوربین را قادر می‌سازد تا به وضوح از چهره یک فرد عکاسی کند، حتی اگر سوژه در برابر نور پس‌زمینه قوی ایستاده باشد».

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع عدم نمایش تمام لیست‌ها در بازار فیسبوک

سایر ارتقاء دوربین برای خانواده آیفون 15

سنسور دوربین اصلی جدیدی با چهار برابر پیکسل معرفی کرد. مشخص نیست که آیا جدیدترین سنسور سونی در سایر دوربین های آیفون (تله فوتو و فوق عریض) استفاده خواهد شد یا فقط در سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی.

سایر شایعات حاکی از ارتقای دوربین دیگر خانواده آیفون 15 هستند، از جمله زوم اپتیکال عمیق تر به لطف لنز پریسکوپ با آینه و اتصال Thunderbolt در iPhone 15 Pros برای انتقال سریع عکس ها و فیلم های RAW.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lNgBrt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *