گوشی‌های اندرویدی در برابر سوء استفاده از دور زدن صفحه قفل آسیب‌پذیر هستند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک آسیب‌پذیری امنیتی اخیراً کشف شده به هکرها اجازه می‌دهد از محافظ صفحه قفل در برخی از تلفن‌های ی عبور کنند. تمام اطلاعات مهم و دستورالعمل‌های مربوط به نحوه ایمن کردن دستگاه خود را بخوانید.

آسیب‌پذیری جدید اندروید توضیح داده شد

این آسیب پذیری جدید توسط هکر اخلاقی دیوید شوتز کشف شد. اجرای این اکسپلویت نگران‌کننده ساده کمتر از دو دقیقه طول می‌کشد و به هکرها اجازه می‌دهد تا از هر گونه محافظ صفحه قفل، از جمله رمز عبور، پین، یا اسکنر اثر انگشت عبور کنند.

اگرچه دسترسی فیزیکی لازم است، اما تنها چیزی که لازم است تعویض سریع سیم‌کارت و اجرای چند مرحله اساسی است و یک هکر می‌تواند به یک دستگاه و تمام اطلاعات شخصی ذخیره شده در آن دسترسی کامل داشته باشد. در زیر ویدیویی وجود دارد که نشان می‌دهد این اکسپلویت با چه سرعتی قابل انجام است.

https://www.youtube.com/watch?v=dSgSnYPgzT0

توضیح کاملی در مورد اینکه چگونه یک هکر بالقوه می تواند این اکسپلویت را انجام دهد و همچنین داستان چگونگی کشف آن را می توان در وبلاگ دیوید شوتز یافت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از Circle برای جستجو در اندروید

کدام گوشی ها در معرض خطر هستند؟

شناخته شده است که این آسیب‌پذیری روی گوشی‌های Google Pixel 5 و Google Pixel 6 تأثیر می‌گذارد. اگرچه از آنجایی که مشکل امنیتی در خود اندروید است، سایر تلفن های دارای اندروید نیز ممکن است در معرض خطر باشند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که برخی از تلفن‌های دارای نسخه‌های سفارشی اندروید – مانند آن‌هایی که توسط منتشر شده‌اند – ثابت شده‌اند که از این سوء استفاده مصون هستند. با این اوصاف، اگر فقط برای آرامش خاطر به جای هیچ چیز دیگری، توصیه می شود دستورالعمل های بخش بعدی را دنبال کنید.

چگونه از گوشی خود محافظت کنیم

Google قبلاً این سوء استفاده دور زدن صفحه قفل را برطرف کرده است، بنابراین برای اطمینان از به روز بودن و محافظت کامل دستگاه شما، باید آخرین نرم افزار و به روز رسانی های امنیتی را نصب کنید. در زیر دستورالعمل هایی در مورد نحوه انجام این کار آمده است.

توجه داشته باشید: بسته به نسخه اندرویدی که دارید و اینکه آیا توسط سازنده گوشی شما سفارشی شده است، دستورالعمل های گوشی شما ممکن است کمی متفاوت باشد.

نحوه بررسی به روز رسانی نرم افزار:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. روی System > System Update ضربه بزنید.
  3. اگر به‌روزرسانی در دسترس است، دستورالعمل‌های روی صفحه را برای نصب آن دنبال کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 راه حل برتر برای عدم ارسال نظر در پست های فیس بوک

نحوه بررسی به روز رسانی های امنیتی:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. روی امنیت ضربه بزنید.
  3. روی Google Security checkup ضربه بزنید.
  4. اگر به‌روزرسانی در دسترس است، دستورالعمل‌های روی صفحه را برای نصب آن دنبال کنید.

بهترین محافظ برای دستگاه اندرویدی شما

پس از پیروی از دستورالعمل‌های بالا، گوشی شما در برابر این آسیب‌پذیری اخیر ایمن می‌شود، اما کشف آسیب‌پذیری جدید فقط یک زمان است! Trend Micro™ Mobile Security for می‌تواند از شما در برابر دسترسی ناخواسته به دستگاه، برنامه‌های مخرب، باج‌افزار، وب‌سایت‌های خطرناک، شبکه‌های Wi-Fi ناامن و موارد دیگر محافظت کند. بهتر از آن، می توانید آن را دانلود کنید رایگان امروز!

پس برای چی منتظری؟ روی دکمه زیر کلیک کنید!

اگر خواندن این مقاله برای شما جالب و/یا مفید بود، لطفاً آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید تا از جامعه آنلاین ایمن و محافظت شود. همچنین، لطفا روی دکمه LIKE زیر کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qKBGhz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *