آیا انویدیا از بازار پردازنده‌های گرافیکی اقتصادی عقب‌نشینی می‌کند و آن را به AMD و اینتل واگذار می‌کند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

انویدیا تولید برخی از پردازنده‌های گرافیکی مقرون‌به‌صرفه خود را متوقف می‌کند، دست‌کم اگر بخواهیم باور کنیم.

این از سایت چینی IT Home است () – در صدر فهرست منابع معتبر ما نیست، باید گفت، بنابراین کمی بیشتر از مقدار معمول چاشنی در اینجا اضافه کنید – به عنوان Wccftech () خالدار شایعه منابع موجود در زنجیره تامین این است که انویدیا تولید تمام مدل‌های RTX 2060 و 1660 را متوقف می‌کند.

این بدان معناست که RTX 2060 و نسخه Super آن، و GTX 1660 به علاوه انواع Ti و Super آن، در تئوری دیگر وجود ندارند (به استثنای سهامی که ممکن است در آنجا شناور باشد و برای فروش باقی بماند).

همانطور که IT Home اشاره می‌کند، از نظر کارت‌های گرافیک مقرون‌به‌صرفه‌تر انویدیا، GTX 1650 و 1630 در انتهای ارزان‌قیمت بازار پردازنده‌های گرافیکی (و البته مدل دوم یک پیشنهاد ارزان قیمت است). حداقل).


تجزیه و تحلیل: راهی برای فروش برخی از سهام آمپر ایجاد می کنید؟

بنابراین، چه چیزی در اینجا می دهد؟ خوب، اول از همه، ما باید در مورد حقیقت چیزی که فقط سر و صدای شایعات است در این مرحله شک داشته باشیم – ممکن است این اتفاق نیفتد. با این اوصاف، این اولین بار نیست که ما این حدس و گمان را از منابعی در آسیا که با زنجیره تامین انویدیا آشنا هستند، حداقل در مورد RTX 2060 می شنویم، بنابراین به نظر می رسد که احتمال صحت این موضوع را تقویت می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  به‌روزرسانی Venmo به شما کمک می‌کند شادی تعطیلات را از طریق بخش خیریه جدید پخش کنید

مسئله این است که اینها برخی از GPUهای ارزان قیمت بسیار محبوب هستند. RTX 2060 دومین کارت گرافیک پرکاربرد در های شخصی گیمرها در است (بر اساس نظرسنجی ماهانه سخت افزار Valve)، در واقع. و GTX 1660 هشتم است، با انواع Super و Ti آن در رتبه دهم و یازدهم در آن نظرسنجی قرار دارند. بنابراین، اینها برخی از کارت های گرافیک مقرون به صرفه هستند، بدون شک.

چیزی که به نظر می‌رسد این است که انویدیا باید این مدل‌ها را قطع کند تا آنها را با کارت‌های RTX 3000 جایگزین کند، کارت‌هایی که مقدار زیادی موجودی دارند و باید قبل از پردازنده‌های گرافیکی مقرون‌به‌صرفه‌تر RTX 4000 فروخته شوند (مانند RTX 4060). ) را می توان وارد کرد.

با این حال، نگرانی این است که RTX 3060 و RTX 3050 متزلزل، اگر از قیمت فعلی ایالات متحده به عنوان فشارسنج کلی استفاده کنیم، به ترتیب حدود 350 و 300 دلار هستند. در حالی که یک RTX 2060 را می‌توان با قیمتی کمتر از 220 دلار یا تقریباً حدوداً خریداری کرد، در حالی که مدل‌های 1660 کمی پایین‌تر می‌روند – هرچند به نظر می‌رسد که GPU‌های دوم از نظر رتبه‌بندی در دسترس خود در حال کاهش هستند (حداقل وقتی Newegg را بررسی کردیم) .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 راه حل برتر برای اکسل که در ویندوز با مشکل خطا مواجه شده است

اگر قیمت‌های RTX 3000 تا حد قابل‌پیش‌بینی در آن سطح باقی بمانند، فضای گرافیکی مقرون‌به‌صرفه‌تر در وضعیت ضعیف‌تری باقی می‌ماند – و به نظر می‌رسد انویدیا نگران این نیست که این انتهای طیف را به AMD و اینتل واگذار کند. حداقل فعلاً تا زمانی که مدل‌های ارزان‌تر RTX 4000 وارد بازار شوند، (و شاید پس از آن، قیمت کارت‌های رده پایین‌تر RTX 3000 کاهش بیشتری پیدا کند).

انویدیا مدتی است که از مسئولیت های خود در قبال پایان بودجه بازار شانه خالی کرده است، اما آیا این نشانه گسترده تری از تمرکز تیم گرین بر محصولات گران تر است؟ اگر RTX 4080 چیزی قابل پیش بینی باشد، مطمئناً به نظر می رسد که این شرکت مشتاق به پیشبرد سودهای پریمیوم است. و در زمانی که بحران هزینه زندگی به طور فزاینده‌ای خود را احساس می‌کند، نگرش انویدیا برای گیمرهایی که در آنجا پول اضافی برای ارتقاء پردازنده گرافیکی ندارند، غیر قابل لمس و تاسف‌آور به نظر می‌رسد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XhImsq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *