آیا محافظت از سرقت هویت ارزشش را دارد؟ بستگی دارد.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آیا محافظت از سرقت هویت ارزش آن را دارد؟ به طور خلاصه، به چند عامل مختلف بستگی دارد که همه آنها مورد بحث قرار می گیرند.

سرقت هویت در حال افزایش است و بسیاری را نگران امنیت مالی خود می کند. با توجه به اینکه بخش زیادی از زندگی ما دیجیتالی است، داشتن محافظت قابل اعتماد در برابر این جنایت منطقی به نظر می رسد.

اما تعیین اینکه آیا حفاظت از سرقت هویت (برای اختصار، “ITP”) ارزشمند است یا نه، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله نحوه نگرش فردی نسبت به به خطر انداختن اطلاعات شخصی قابل شناسایی (PII).

PII محرک اصلی سرقت هویت و بسیاری از انواع دیگر کلاهبرداری است. ITP هیچ کاری برای رفع این مشکل انجام نمی دهد که یکی از کاستی های آن است. راه‌حل‌های حریم خصوصی داده‌های خارجی (EDP) حول چارچوبی ساخته شده‌اند که شامل کاهش خطر پیشگیرانه (PRM) می‌شود و بنابراین می‌تواند اقدامات لازم را برای کاهش میزان اطلاعات عمومی در دسترس و فروش مجرمان برای سازماندهی سرقت هویت انجام دهد.

توجه داشته باشید که PRM در تضاد مستقیم با ماهیت صرفا واکنشی ITP است. اگر به دنبال راه حلی هستید، این نکته ضروری است که باید درک کنید را کاهش می دهد خطر سرقت هویت با بیرون آمدن از مقابل مشکل، که همانطور که به تفصیل بحث می کنیم، کسب، انتشار، انتشار و فروش داده ها است.

حفاظت از سرقت هویت چه می کند؟

حفاظت از سرقت هویت سرویسی است که به عنوان محافظتی در برابر سرقت هویت از طریق نظارت بر داده های شخصی به بازار عرضه می شود. ITP معمولاً شامل نظارت بر اطلاعات شخصی مانند شماره های تامین اجتماعی (SSN)، شماره کارت اعتباری و سایر داده های حساس است. اگر سرقت هویت بالقوه شناسایی شود، پلتفرم به کاربر هشدار می دهد، که می تواند اقدام کند و احتمالاً از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

فروشندگان متعددی در بازار 11 میلیارد دلاری ITP وجود دارند، از جمله شرکت نرم افزار آنتی ویروس Norton و Transunion's IdentityForce. در نتیجه قیمت و ویژگی ها بسیار متنوع هستند. به عنوان مثال، نورتون، البته، آنتی ویروس را به عنوان بخشی از بسته های خود قرار می دهد. IdentityForce تغییرات داده های شخصی را در تعداد بیشتری از منابع نسبت به رقبای خود نظارت می کند، اما به طور عجیبی، هیچ نظارت اعتباری بدون خدمات بالاترین سطح را شامل نمی شود.

به طور کلی، ابتدایی ترین خدمات ITP عبارتند از:

  • هشدارهای فعالیت SSN
  • نظارت بر یکی از سه گزارش دفتر اعتبار
  • بازپرداخت وجوه (در صورت سرقت هویت)

راه‌حل‌های بیشتر ITP “Premier” ممکن است خدمات بیشتری را در صورت سرقت هویت از جمله ارائه دهند

  • سوابق دادگاه
  • هشدارهای جرم و جنایت
  • هشدارهای حساب سرمایه گذاری
  • برنامه های وام روز پرداخت
  • نظارت بر عنوان املاک
  • نظارت بر رسانه های اجتماعی
  • سفارشات خدمات (به عنوان مثال، کابل، خدمات شهری، )
  • درخواست تغییر آدرس USPS

سطوح بالاتر راه حل های محافظت از سرقت هویت نیز ممکن است موارد زیر را ارائه دهند:

  • بازپرداخت از جیب (ممکن است به جبران هزینه های قانونی، دستمزدهای از دست رفته و وجوه دزدیده شده کمک کند)
  • نظارت بر گزارش اعتباری سه دفتر
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Daily Crunch: سرویس ابری جدید Bedrock آمازون به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا هوش مصنوعی مولد را ترکیب کنند

با 98zoom، می توانید یک اسکن 100٪ رایگان حریم خصوصی انجام دهید و امتیاز ریسک حریم خصوصی خود را بدست آورید.

نگاهی (از نزدیکتر) به اعداد

رایج ترین استدلال ارائه دهندگان ITP افزایش مداوم سرقت هویت است. بر اساس گزارش شورای ملی حفاظت از سرقت هویت (NCITP)، تعداد موارد سرقت هویت در سال 2021 در مجموع به 5.74 میلیون نفر رسید که 67 درصد است. نسبت به سال 2019 افزایش یابد. [1] پیش بینی می شود تعداد موارد سرقت هویت در سال 2022 بالاترین میزان ثبت شده باشد. ارائه دهندگان همچنین هزینه کل سرقت هویت را ذکر می کنند NCITP کل مقدار سرقت هویت در سال 2021 را به عنوان 5.8 میلیارد دلار. [2]

با این حال، این آمارها بیش از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

ابتدا باید میانگین هزینه سرقت هویت را در نظر بگیریم. هزینه متوسط ​​قربانیان سرقت هویت فقط بود 500 دلار، طبق NCITP [3] بسته “انتخاب” نورتون لایفلاک، اساسی ترین پیشنهاد ITP آن، شامل “بازپرداخت وجوه دزدیده شده” تا سقف 25000 دلار است. Norton's “Ultimate Plus” تا 1 میلیون دلار.

چنین مقادیر زیادی از وجوه سرقت شده در تعداد ناکافی پرونده های سرقت هویت نشان داده شده است.

شاید پاسخ بهتری به این سوال که “آیا حفاظت از سرقت هویت ارزشش را دارد؟” در نتیجه حول آسیب به نمره اعتباری فرد متمرکز می شود. اما حتی در اینجا – حتی با ITP رده بالا و پرهزینه – خدمات محدود به کمک به “ابی” رتبه اعتباری است. بعد از این واقعیت

خسارت اعتباری یکی دیگر از اثرات سرقت هویت است که باید به طور پیشگیرانه آن را کاهش داد. بار دیگر، PRM شامل حذف مهمات مجرمان از طریق اسکن و حذف PII و کاهش خطر است.

اطلاعات قابل شناسایی شخصی (PII) چیست؟

درک این نکته مهم است که PII عامل اصلی افزایش مداوم موارد سرقت هویت است. حفاظت از سرقت هویت این اطلاعات را حذف نمی کند.

دلایلی که معمولاً برای تعداد فزاینده سرقت هویت ذکر می شود، شامل گسترش استفاده از فناوری دیجیتال، مانند دستگاه های تلفن همراه، و گسترش سریع خدمات آنلاین است. با این حال، بحث کمتری در مورد استخراج، انتشار، توزیع و فروش اطلاعات شخصی قابل شناسایی (PII) است.

مجرمان از PII برای یافتن قربانیان احتمالی استفاده می کنند. داده‌های PII شامل اطلاعات عمومی مانند نام، آدرس و تاریخ تولد شخص، تا داده‌های دقیق‌تر مانند شماره حساب‌های مالی، شماره گواهینامه رانندگی و شماره‌های تامین اجتماعی (SSN) است. PII همچنین شامل داده های بیومتریک مانند اثر انگشت، تشخیص الگوی چهره و تشخیص صدا است.

مجرمانی مانند هکرها و مهندسان اجتماعی، Dark Web و Data Brokers را برای PII اسکن می کنند تا حملات جراحی را در قالب spear phishing و حملات دیگر انجام دهند. شناسایی حملات فیشینگ نیزه ای به دلیل سطوح بالای شخصی سازی موجود در ارتباطات (معمولاً یک )، که دفاع ذاتی قربانی را کاهش می دهد، به طور فزاینده ای دشوار می شود.

EDP ​​بزرگترین نقص ITP را برطرف می کند

با وجود آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند، محافظت از سرقت هویت PII را از وب تاریک حذف نمی کند. ITP PII را از وب حذف نمی کند، نقطه.

بر اساس نظرسنجی فدراسیون مصرف کنندگان آمریکا (CFA) بسیاری از افراد معتقدند که ITP داده های شخصی را از وب حذف می کند. در نتیجه، CFA یک بیانیه مطبوعاتی صادر کرد که اساساً ارائه دهندگان ITP را به تبلیغات متهم کرد، که منجر به “پتانسیل تبلیغاتی که بر ترس مصرف کنندگان بازی می کند.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Finix تبدیل به یک پردازنده پرداخت می شود و رقابت خود را با Stripe داغ می کند

با این حال، راه حل های حفظ حریم خصوصی داده های خارجی، انجام دادن PII را حذف کنید. ارائه دهندگان راه حل های EDP با کیفیت، تلاش های خود را بر کارگزاران داده متمرکز می کنند، که مسلماً بزرگترین مشارکت کننده در سرقت هویت هستند.

کارگزاران داده شرکت هایی هستند که اطلاعات شخصی مصرف کنندگان را جمع آوری، ذخیره و می فروشند. این اطلاعات می تواند شامل نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل، شماره کارت اعتباری، SSN و سایر داده های حساس باشد.

کارگزاران داده این اطلاعات را بدون اطلاع یا رضایت شما در اختیار اشخاص ثالث قرار می دهند. پایگاه‌های داده کارگزاران داده «جذاب برای مجرمان سایبری» تلقی می‌شوند و بنابراین هدف اصلی کسانی هستند که مرتکب سرقت هویت می‌شوند.

چندین کارگزار داده قبلاً نقض شده اند و چندین نفر دیگر به جرم توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق فروش داده های خصوصی به کلاهبرداران شناخته شده و سازمان های جنایی محکوم شده اند.

به طور خلاصه، کارگزاران داده تهدیدی برای حریم خصوصی، به طور بالقوه برای امنیت مالی، و تهدیدی مشروع برای فروش اطلاعات شخصی شما بدون توجه به چه کسی دارند می فروشند

راه حل متمرکز بر EDP 98zoom می تواند به افراد و سازمان ها در اسکن، حذف و نظارت بر PII از بیش از 350 مورد از بدنام ترین کارگزاران داده و سایت های جستجوی افراد کمک کند.

حفاظت از سرقت هویت برای برخی ارزش آن را دارد. نه برای دیگران

حفاظت از سرقت هویت می تواند ابزار ارزشمندی برای محافظت از اطلاعات شخصی و دارایی های مالی شما باشد، اما فقط گاهی ارزش هزینه را دارد. ITP ممکن است به بهترین وجه به افراد، خانواده ها و کسانی که سبک زندگی یا شغلشان سرمایه گذاری در ITP را ایجاب می کند، خدمت کند.

خدمات حفاظت از سرقت هویت ممکن است برای کسانی که نگران اطلاعات شخصی دزدیده شده هستند ارزش داشته باشد. به طور مشابه، احتمالاً برای کسانی که خانواده و افراد با ارزش خالص بالاتری دارند، سرمایه گذاری ارزشمندی است.

با این حال، افرادی که در مورد نظارت بر گزارش های اعتباری و حساب های خود کوشا هستند (محافظت از سرقت هویت با نظارت بر گزارش اعتباری متفاوت است) ممکن است به خدمات ITP نیاز نداشته باشند، به خصوص با توجه به افزایش هزینه های ITP.

اما مراقب باشید.

سرویس‌های ITP، واکنش‌پذیر هستند، هیچ کاری برای کاهش خطر تبدیل شدن به قربانی سرقت هویت انجام نمی‌دهند. در حالی که تعیین کمیت تعداد مشتریانی که برای ITP با مفهوم پیشگیری ثبت نام می کنند غیرممکن است، مطالعاتی مانند آنچه که توسط CFA انجام شده است نشان می دهد که بسیاری از مصرف کنندگان با فرض نظارت بر ITP ثبت نام می کنند. و حذف کنید اطلاعات از بخش هایی از وب

همانطور که گفته شد، اینطور نیست و دستیابی به این قابلیت به معنای رویکرد فعال تر از طریق سرمایه گذاری در راه حل حفظ حریم خصوصی داده های خارجی است.

ما به شدت توصیه می کنیم a اسکن 100% رایگان داده های شخصی افشا شده

استناد

[1,2,3] حقایق و آمار سرقت هویت 2023. (2023، 30 ژانویه). IdentityTheft.org. https://identitytheft.org/statistics/

[4] فدراسیون مصرف کننده آمریکا (2019). بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند که خدمات سرقت هویت می توانند داده های شخصی را از وب تاریک حذف کنند. https://consumerfed.org/press_release/too-many-consumers-believe-theft-identity-services-can-remove-personal-data-from-the-dark-web/

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GmH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *