آیا مقررات جدید هواپیماهای بدون سرنشین هند برای تسهیل عملیات در نظر گرفته شده است یا دروازه ای برای نظارت انبوه است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اداره کل هوانوردی غیرنظامی هند (DGCA) اخیراً قوانین جدیدی را برای عملکرد هواپیماهای بدون سرنشین در این کشور منتشر کرده است که نگرانی هایی را در مورد پتانسیل آنها برای نظارت جمعی ایجاد کرده است. قوانین جدید که از 1 دسامبر 2020 اجرایی شد، با هدف ساده‌سازی فرآیند اخذ مجوز برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و افزایش اقدامات ایمنی است. اما منتقدان می گویند که این قوانین چارچوبی برای نظارت انبوه نیز فراهم می کند و فاقد حفاظت از حریم خصوصی کافی است.

قوانین جدید همه اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین را ملزم می کند تا پهپادهای خود را در DGCA ثبت کنند و مجوز پرواز در حریم هوایی خاص را کسب کنند. آنها همچنین محدودیت هایی را در ارتفاعی که پهپادها می توانند در آن پرواز کنند و مناطقی که می توانند در آنجا فعالیت کنند اعمال می کنند. این قوانین به عنوان گامی برای عملیات ایمن تر و کارآمدتر هواپیماهای بدون سرنشین در هند مورد ستایش قرار می گیرند. با این حال، برخی از کارشناسان این نگرانی را مطرح کرده اند که این قوانین می تواند برای گسترش قابلیت های نظارتی دولت استفاده شود.

قوانین DGCA به دولت اجازه می دهد تا پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین را در زمان واقعی ردیابی و نظارت کند، که می تواند برای جمع آوری داده ها در مورد حرکات افراد استفاده شود. این می تواند شامل داده هایی در مورد مکان، سرعت و ارتفاع آنها و همچنین اطلاعاتی در مورد محموله ای باشد که حمل می کنند. این داده ها می تواند برای شناسایی افراد و ردیابی حرکات آنها استفاده شود که این امر نقض حریم خصوصی آنها است.

منتقدان همچنین استدلال می کنند که قوانین جدید فاقد پادمان های کافی برای محافظت در برابر سوء استفاده از داده های جمع آوری شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین است. DGCA هنوز هیچ دستورالعملی در مورد نحوه ذخیره، اشتراک گذاری یا استفاده از داده های جمع آوری شده توسط پهپادها منتشر نکرده است و در را برای سوء استفاده احتمالی باز می گذارد. علاوه بر این، مکانیسمی برای جلوگیری از استفاده از داده‌ها برای اهداف غیرمرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین، مانند تحقیقات جنایی یا جمع‌آوری اطلاعات وجود ندارد.

قوانین جدید همچنین به دولت اجازه می دهد تا به برخی اپراتورها، مانند ارتش و سازمان های مجری قانون، استثناهایی اعطا کند، که می تواند احتمال سوء استفاده را بیشتر کند. این استثنائات همچنین می تواند برای دور زدن قوانین و مقرراتی که برای حمایت از حقوق و حریم خصوصی شهروندان وجود دارد استفاده شود.

در پایان، در حالی که قوانین جدید برای عملیات هواپیماهای بدون سرنشین در هند به عنوان راهی برای تسهیل عملیات و افزایش ایمنی به بازار عرضه می شود، آنها همچنین دارای پتانسیل نظارت انبوه هستند. این قوانین باید با حفاظت از حریم خصوصی و دستورالعمل‌های قوی همراه باشد تا اطمینان حاصل شود که داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین مورد سوء استفاده یا سوء استفاده قرار نمی‌گیرند. دولت هند باید اطمینان حاصل کند که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به گونه ای انجام می شود که حقوق شهروندان برای حفظ حریم خصوصی و آزادی های مدنی رعایت شود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/uSWlzR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *