آیا وب 3 واقعاً فاز جدید اینترنت است؟ • 98zoom

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ما در در آستانه مرحله جدیدی از وب، یا داستان به همین ترتیب پیش می رود. طرفداران آن آن را web3 نامیده اند. در حالی که انفجار هفته گذشته صرافی رمزنگاری مهم FTX نشان داد که صنعت فناوری از تحقق آن چشم انداز از نظر اجرا فاصله زیادی دارد، مفهوم وب 3 در چند سال گذشته یک محرک اساسی برای استارت آپ ها و سرمایه گذاری خطرپذیر بوده است.

اگر ما واقعاً در میانه موج سوم هستیم، درک تاریخچه وب، چگونگی تکامل آن و اینکه چگونه این مرحله جدید – اگر واقعاً یکی باشد – در این گاهشماری قرار می گیرد، مهم است. آیا به اصطلاح web3 گام منطقی بعدی برای اینترنت است، مرحله ای که تأثیری پایدار بر تکامل آن خواهد داشت یا کلاً چیز دیگری؟

ما باید آنچه را که web3 می نامیم در زمینه تاریخی مناسب قرار دهیم و قضاوت کنیم که آیا ظهور آن واقعاً یک چرخه نوآوری را نشان می دهد یا فقط یک بسته بندی مجدد ساده از فناوری موجود است تا آن را برای اکوسیستم سرمایه گذار تشنه چیزهای بعدی دلپذیرتر کند.

واضح است که یکی از انگیزه های اولیه برای شناسایی مرحله جدیدی از وب، ایجاد ثروت باورنکردنی است که با دو مرحله اول همراه بود. سرمایه گذاران خطرپذیر، کارآفرینان و اپراتورها در وب 3 به طور مداوم این ضرب المثل را تکرار می کنند که وضعیت فعلی وب3 شبیه روزهای اولیه اینترنت است. بنابراین، منطقاً چنین است که پذیرندگان و سازندگان اولیه در فضای وب 3 معتقدند که احتمالاً پاداش مالی قابل توجهی برای یکی از اولین ها وجود دارد، درست مانند روزهای اولیه خود وب.

همانطور که در تاریخ اینترنت قدم می زنیم (بله، واقعاً!)، نحوه توسعه و رشد وب را در نظر بگیرید و اینکه آیا در حال حاضر پویایی مشابهی را در کریپتو مشاهده می کنید یا خیر. در این لحظه پر فراز و نشیب برای چشم انداز وب 3، ارزش بررسی این را دارد که آیا سقوط FTX نشان می دهد که این موج جدید در تمام مدت خانه ای از کارت بوده است یا اینکه آیا رشته ورشکستگی در میان شرکت های وب 3 در سال جاری صرفاً یک عقبگرد در پذیرش آینده اجتناب ناپذیر بود. اینترنت.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vBajIZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *