آیفون خود به خود راه اندازی مجدد می شود؟ 16 راه حل برتر برای رفع این مشکل

زمان مطالعه: 8 دقیقه

آیفون شما فقط زمانی که انتخاب می‌کنید یا زمانی که به‌روزرسانی iOS را نصب می‌کنید، باید راه‌اندازی مجدد شود. علاوه بر این، نباید به طور تصادفی خود به خود راه اندازی مجدد شود یا به طور حلقه ای به راه اندازی مجدد ادامه دهد و هر بار لوگوی را به شما نشان دهد.

اگر با وضعیتی مواجه هستید که آیفون شما مدام راه اندازی مجدد می شود، ما راه حل هایی را برای رفع این مشکل به شما نشان خواهیم داد.

این نکات برای همه مدل‌هایی مانند آیفون 14، 13، 12، 11، Xs، XR، X، 8 و نسخه‌های قبلی اعمال می‌شود. به علاوه، آنها باید روی iPad و iPod touch نیز کار کنند.

آیفون در صفحه اصلی و صفحه راه اندازی مجدد

چرا آیفون من به راه اندازی مجدد ادامه می دهد؟

دلیل مشخصی برای خاموش و راه اندازی مجدد آیفون شما وجود ندارد. اما در بیشتر موارد، ممکن است به دلیل موارد زیر رخ دهد:

  • مدت زیادی است که آیفون خود را به صورت دستی خاموش نکرده اید.
  • شما برنامه ای را دانلود کرده اید که از کار می افتد و iOS را مجبور به راه اندازی مجدد و تازه کردن می کند.
  • حافظه محلی رایگان به میزان قابل توجهی در آیفون شما باقی مانده است.
  • برنامه ای که از آن استفاده می کنید یک برنامه پر منابع است و آیفون قدیمی شما به خوبی از پس آن بر نمی آید.
  • تعداد زیادی برنامه با کدگذاری ضعیف به طور همزمان اجرا می شوند. iOS قادر به مدیریت RAM نیست و بنابراین راه اندازی مجدد می شود.
  • باگ هایی در نسخه iOS که در حال حاضر روی آیفون شما نصب شده است وجود دارد.
  • آیفون شما یک باتری قدیمی دارد که نیاز به تعویض دارد.
  • شما آیفون خود را رها کرده اید و آسیب داخلی دیده است.

نحوه رفع مشکل ریستارت خودکار آیفون

1. آیفون خود را 30 دقیقه شارژ کنید

به دلیل وجود اشکالات یا اگر باتری آیفون شما قدیمی است، ممکن است وقتی 5٪ یا 10٪ باتری باقی مانده است، دستگاه شما خاموش شود و سپس به طور خودکار راه اندازی مجدد شود. برای رفع این مشکل، آیفون خود را شارژ کنید و راه اندازی مجدد خودکار باید فعلا متوقف شود.

2. آیا آیفون شما به شدت داغ است؟

وقتی آیفون شما خیلی داغ است، ممکن است شما را از استفاده از دستگاه مسدود کند، ثابت کند یا به طور مداوم در یک حلقه راه اندازی مجدد شود. شما به راحتی می توانید با خنک شدن آیفون خود این مشکل را برطرف کنید. اگر از کیس استفاده می‌کنید، آن را بردارید تا خنک‌سازی تسریع شود.

هشدار دمای آیفون روی صفحه

3. همه برنامه ها را ترک کنید و سپس چند برنامه را دوباره باز کنید

در حالی که آیفون شما در مدیریت RAM قهرمان است، ممکن است گاهی اوقات در مدیریت صحیح یک برنامه خاص شکست بخورد و به راه اندازی مجدد در یک حلقه متوسل شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین چراغ سیلاب در فضای باز برای بهبود امنیت خانه شما

برای رفع این مشکل، کار جاری خود را در برنامه‌های باز ذخیره کنید. پس از آن، در X و نسخه‌های بعدی، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید یا دکمه هوم را در iPhone SE، 8، 7 و مدل‌های قبلی دوبار فشار دهید. اکنون از App Switcher، کارت های برنامه را تا انتها به سمت بالا بکشید تا بسته شوند. پس از اتمام، فقط چند برنامه ضروری را باز کنید.

مراحل نشان دادن نحوه بستن اجباری برنامه ها در آیفون با Face ID

4. آیفون خود را اجباری ریستارت کنید

زمانی که آیفون شما مدام خراب می شود و دوباره راه اندازی می شود، یک راه مطمئن برای رفع این مشکل، راه اندازی مجدد اجباری آن به صورت دستی است.

Restart عادی به این معنی است که به سادگی آیفون خود را خاموش کرده و دوباره آن را روشن کنید. اما مراحل راه اندازی مجدد اجباری کمی متفاوت است. ما یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در راه اندازی مجدد هر مدل iPhone یا iPad داریم. پس لطفاً این کار را انجام دهید و اگر مشکل شما ادامه دارد، به اینجا برگردید تا راه حل های باقی مانده را دنبال کنید.

5. به آخرین نسخه iOS آپدیت کنید

اگر آیفون شما همچنان خود را راه اندازی مجدد می کند، از شما می خواهیم که آن را به آخرین نسخه موجود iOS به روز کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات > عمومی > به روز رسانی نرم افزار. از اینجا، ضربه بزنید دانلود و نصب یا الآن نصب کن (اگر فایل به روز رسانی قبلاً به طور خودکار دانلود شده باشد).

لطفاً توجه داشته باشید که حتی اگر دسترسی به Wi-Fi ندارید، می‌توانید از 5G، 4G، LTE یا 3G برای به‌روزرسانی آیفون خود استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که به اندازه کافی مجاز به داده های سلولی هستید.

6. آیا آیفون به دلیل برنامه خاصی ریستارت می شود؟

گاهی اوقات ممکن است آیفون شما به خوبی کار کند، اما لحظه ای که یک برنامه خاص را باز می کنید یا برای مدتی از آن استفاده می کنید، آیفون شما ثابت می شود و دوباره راه اندازی می شود. برای رهایی از این مشکل، راهنمای ما را دنبال کنید که به 13 راه حل برای رفع خرابی برنامه در آیفون و آیپد اشاره می کند.

7. برنامه های آیفون را به روز کنید

اگر آیفون شما اغلب به‌طور تصادفی راه‌اندازی مجدد می‌شود، همه برنامه‌های شخص ثالث خود را به‌روزرسانی کنید، که هماهنگی بین iOS و برنامه‌هایتان را بهبود می‌بخشد و در نتیجه خرابی‌ها یا راه‌اندازی‌های تصادفی کمتری ایجاد می‌کند.

8. برنامه های بی فایده را حذف کنید

آیا صفحه اصلی یا کتابخانه برنامه آیفون شما پر از برنامه هایی است که قصد ندارید به این زودی از آنها استفاده کنید؟ اگر بله، آنها را حذف کنید.

9. فضای دستگاه خود را آزاد کنید

قبل از آیفون فعلی، یک آیفون 6 اس پلاس 16 گیگابایتی داشتم. فضای ذخیره سازی محلی در بیشتر مواقع پر بود و من به سختی 300 مگابایت تا 500 مگابایت در دسترس داشتم. به همین دلیل، آیفون من مرتباً ریستارت می شد.

اگر در وضعیت مشابهی هستید، لطفاً با حذف برنامه‌ها، اسکرین شات‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، آهنگ‌های دانلود شده و اسناد غیرضروری از برنامه Files، فضای آیفون خود را آزاد کنید. اگر به ایده‌های بیشتری برای مدیریت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید، به راهنمای ما در مورد بیش از ۴۰ روش برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی در iPhone و iPad نگاه نکنید.

10. سیم کارت را خارج کرده و دوباره وارد کنید

آیا راه‌حل‌های بالا را دنبال کردید، با این حال آیفون شما هنوز راه‌اندازی مجدد را متوقف نمی‌کند؟ در این حالت، از اجکتور سیم کارت استفاده کنید و سیم کارت فیزیکی را از آیفون خود بیرون بیاورید. حدود 30 ثانیه صبر کنید و در این مدت سیم کارت را با دقت پاک کنید. پس از آن، آن را دوباره وارد کنید، و امیدواریم که آیفون شما را از راه اندازی مجدد مکرر جلوگیری کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 بهترین راه حل برای کار نکردن استیکرها در تلگرام در آیفون و اندروید

توجه داشته باشید: سری آیفون 14 که در ایالات متحده فروخته می شود، شیار سیم کارت فیزیکی ندارد. بنابراین، نکته فوق را برای آیفون 14، 14 پلاس، 14 پرو و ​​14 پرو مکس خریداری شده در ایالات متحده نادیده بگیرید.

مربوط: نحوه رفع مشکلات سیم کارت، عدم اعتبار سیم کارت و سایر مشکلات سیم کارت در آیفون خود

11. آیا وقتی آیفون را وصل می کنید ریستارت می شود؟

ممکن است متوجه این پدیده شده باشید که در آن اگر از شارژر، کابل یا پاور بانک دیگری استفاده می‌کنید، آیفون شما به صورت حلقه‌ای دوباره راه‌اندازی می‌شود. این به احتمال زیاد به دلیل کابل ها یا آداپتورهای ضعیف و غیر تایید شده اتفاق می افتد.

برای رفع این مشکل، آداپتور، کابل لایتنینگ و منبع تغذیه را عوض کنید.

توجه داشته باشید: ممکن است آیفون شما ریستارت شود و صفحه لمسی آن در برخی از سوکت های هواپیما، قطار، اتومبیل و غیره به درستی کار نکند. در بسیاری از موارد این اتفاق به دلیل اختلاف ولتاژ رخ می دهد. به عنوان مثال، در کشور من، 220 ولت استانداردی است که به خانه ها ارائه می شود. اما در قطار، خروجی ممکن است تحویل دهد 110 ولت. در حال حاضر، اکثر آداپتورهای شارژ، از جمله اپل، بین 100 تا 240 ولت کار می کنند. اما برخی از شارژرها ممکن است این کار را انجام ندهند، به همین دلیل آیفون شما دوباره راه اندازی می شود یا صفحه لمسی آن هنگام وصل شدن به برق، عملکرد نادرست دارد. برای رفع این مشکل، آداپتور یا پریز برق را عوض کنید. اگر مجبورید با همان تنظیمات شارژ کنید، آن را وصل کنید و سپس به صورت دستی آیفون خود را خاموش کنید تا به آرامی آب شود.

آیفون به شارژ وصل شد

12. تمام تنظیمات آیفون را ریست کنید

اگر نکات بالا را دنبال کردید و همچنان اتفاق می افتد، ادامه دهید و تنظیمات آیفون خود را بازنشانی کنید. با انجام این کار تمام تنظیماتی که تا به حال تغییر داده اید به حالت پیش فرض باز می گردند و مشکلات جاری شما را حل می کند.

بازنشانی همه تنظیمات آیفون

13. آیا باتری آیفون شما نیاز به سرویس دارد؟

اگر سلامت باتری آیفون شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد، پیامی را در داخل آن خواهید دید برنامه تنظیمات > باتری > سلامت و شارژ باتری از شما می خواهد که آن را سرویس کنید. تعویض باتری با یک باتری جدید، زمان استفاده کافی را با یک بار شارژ بازیابی می کند و از راه اندازی مجدد تصادفی آیفون شما جلوگیری می کند.

مربوط: چگونه سلامت باتری آیفون را بفهمیم و کاهش فشار پردازنده را مدیریت کنیم

14. آیفون خود را دوباره پاک کرده و راه اندازی کنید

علیرغم پیروی مذهبی از نکات بالا، اگر آیفون شما به طور مداوم ریستارت می شود، آن را پاک کرده و دوباره راه اندازی کنید. در اینجا تمام آموزش هایی وجود دارد که برای انجام این کار نیاز دارید:

15. برای رفع مشکلات سخت افزاری با پشتیبانی اپل تماس بگیرید

در نهایت، اگر هیچ کمکی نکرد، آیفون شما به احتمال زیاد آسیب سخت‌افزاری دارد، که باعث راه‌اندازی مجدد در یک حلقه یا راه‌اندازی مجدد آن در فواصل زمانی غیرمنتظره می‌شود. ممکن است به دلیل اتصال داخلی شل یا خرابی مادربرد اتفاق بیفتد.

بهترین فرد برای تشخیص و رفع چنین مشکلاتی تکنسین فروشگاه اپل یا شخصی از یک مرکز خدمات مجاز اپل است. می توانید از این صفحه پشتیبانی اپل برای پیدا کردن نزدیکترین مرکز خدمات در منطقه خود استفاده کنید.

16. آیا به خرید یک آیفون جدید فکر کرده اید؟

اول از همه، این به خودی خود یک راه حل نیست. اما، حکایت فوق الذکر من را در مورد استفاده از آیفون 16 گیگابایتی در نظر بگیرید. هر کاری انجام می‌دادم، گوشی خراب می‌شد و دوباره راه‌اندازی می‌شد، زیرا قدیمی بود، باتری داشت که نیاز به سرویس داشت، و حتی پس از بهترین تلاش‌هایم، نمی‌توانستم فضای کافی را آزاد کنم زیرا چیز زیادی برای شروع وجود نداشت.

اگر امروز در وضعیت مشابهی هستید، فکر می کنم زمان آن رسیده که ارتقا دهید. به دنبال معاملات آیفون در آمازون باشید و گزینه های تامین مالی را در وب سایت اپل بررسی کنید. اگر هیچ کدام مناسب شما نیست، یک آیفون بازسازی شده از اپل بخرید.

باید دید: 15 کاری که باید قبل از فروش، هدیه دادن یا معامله آیفون یا خود انجام دهید (و انجام ندهید).

آیفون 6 اس پلاس و آیفون 11 در کنار هم
من از آیفون 6 اس پلاس به آیفون 11 تغییر می کنم.

لطفا به من اطلاع دهید که کدام راه حل برای شما کار می کند. و اگر نکاتی دارید که در این پست ذکر نشده است، لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید، زیرا آنها به دیگرانی که با همین موضوع آزاردهنده گرفتار شده اند کمک می کند.

بعدی را بررسی کنید:

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DFx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *