اتحاد Shein-Reliance India می تواند الهام بخش استارت آپ های چینی باشد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم اتحاد Shein-Reliance India می تواند الهام بخش استارت آپ های چینی باشد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

شین در حال همکاری با Reliance برای ورود مجدد به هند است، استراتژی که در صورت اثبات عملی بودن، می‌تواند نمونه‌ای برای استارت‌آپ‌هایی باشد که با واکنش چین در بحبوحه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که غول مد سریع که در چین تأسیس شده و مقر آن در سنگاپور است، با Reliance Retail، زیرمجموعه خرده فروشی شرکت هندی Reliance، همکاری می کند. سخنگوی شین این همکاری را بدون ارائه جزئیات بیشتر تایید کرد.

در سال 2020، پس از تشدید تنش ها با چین در مرزهای هیمالیا، هند و Shein را به همراه 50 یکیشن ممنوع کرد. TikTok همچنان در دسترس نیست، اگرچه شرکت مادر آن ByteDance هنوز برنامه پخش موسیقی به نام Resso را در کشور اجرا می کند.

این همکاری در زمانی انجام می‌شود که پلتفرم خرید آنلاین Reliance Retail، JioMart در حال اخراج گسترده است که می‌تواند بیش از 10000 کارمند را تحت تأثیر قرار دهد.

در قلب اتحاد Shein-Reliance، بومی سازی است. طبق گزارش WSJ، شین تحت این مشارکت، پارچه‌هایی را از شرکت‌های کوچک هندی تامین خواهد کرد. این شرکت همچنین برنامه هایی برای ایجاد یک مرکز تولید در هند برای صادرات به خاورمیانه دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  به‌روزرسانی Threads اینستاگرام، پشتیبانی از iOS 17 را در میان سایر پیشرفت‌های کوچک به ارمغان می‌آورد

منابع به WSJ گفتند که این مشارکت از سوی دولت هند تایید شده است که شین را یک نهاد غیر چینی می داند.

قرار گرفتن در فیض های خوب اقتدار هند نقطه عطفی برای شین است. برای یک چیز، این نشان می دهد که هند معتقد است که ورود مجدد شین می تواند به نفع بازار محلی باشد. همانطور که یکی از سرمایه گذاران مرزی چینی به من گفت، “توانایی یک شرکت برای نشان دادن سهم خود در اقتصاد محلی، چه از طریق ایجاد شغل یا درآمد مالیاتی، می تواند به کاهش آسیب پذیری های ناشی از پیچیدگی های ژئوپلیتیکی کمک کند.”

گرفتن چراغ سبز از هند باید برای شین که نیروهایش را جمع‌آوری می‌کند تا برچسب چینی‌اش را کنار بگذارد، آرامش بخش بوده است. شین که بیش از یک دهه پیش در نانجینگ و گوانگژو به‌عنوان یک صادرکننده مد آنلاین تأسیس شد، نهاد هلدینگ خود را در اوایل سال 2022 به سنگاپور منتقل کرد، در حالی که موسس آن Sky Xu برای اقامت دائم در ایالت شهر درخواست می‌کرد.

شین تیم‌های عملیاتی را در سرتاسر جهان راه‌اندازی کرده است و همچنین تلاش کرده است زنجیره تامین خود را متنوع کند و یک پایگاه تولیدی در ترکیه باز کند.

گسستن روابط با چین و در عین حال نشان دادن تعهد تزلزل ناپذیر به بازار خارجی، کار بسیار دشواری است. و میزانی که این اقدامات باید انجام شود تا حد زیادی به پویایی در حال تحول روابط این کشور با چین بستگی دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Electric Capital GP می‌گوید زمستان کریپتو در مقایسه با رکودهای قبلی بلوغ بازار را نشان می‌دهد

به عنوان مثال، در ایالات متحده، شین در موانع جاده ای دست و پا می زند. در اواسط ماه آوریل، یکی از اعضای کنگره در گزارشی به شین و تمو متعلق به PDD اشاره کرد و این پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مد چینی را به سوء استفاده از حفره‌های تعرفه‌های تجاری، نقض حقوق مالکیت معنوی و سایر مسائل متهم کرد.

TikTok، یکی از معدود پلت‌فرم‌های اینترنتی تأسیس‌شده در چین که توانسته آن را در خارج از کشور بزرگ کند، کار سخت‌تری برای باز کردن پیوندهای چینی خود دارد. دولت ایالات متحده علیرغم تعهد خود به صرف حدود 1.5 میلیارد دلار برای ایجاد دیوار آتش بین کسب و کار آمریکایی و مالکیت چینی آن، طرحی که پروژه تگزاس نامیده می شود، هنوز هم برای فروش غول ویدیوی کوتاه از مادرش تلاش می کند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NTJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *