ارتقای استاندارد مراقبت از زخم با فناوری نوآورانه پزشکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

برنارد راس، مدیرعامل Sky Medical Technology، نقش medtech در کاهش چالش‌ها در مراقبت از زخم را بررسی می‌کند تا ارائه مراقبت‌های بهداشتی را بهبود بخشد و در نهایت، جمعیتی سالم‌تر و مولدتر را هدایت کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده از سال 2017 تا 2018، حدود 3.8 میلیون نفر تنها در بریتانیا از زخم رنج می برند. به دنبال قرنطینه ها و بسته شدن خدمات بهداشتی و درمانی در طول کووید، که باعث شد بسیاری از بیماران بدون حمایت منظم متخصصان مراقبت های بهداشتی، زخم های خود را مدیریت کنند، این تعداد احتمالاً اکنون بیشتر است. ماهیت برخی از زخم‌ها که می‌توانند بسیار سخت ترمیم شوند، کمکی به این امر نمی‌کند، زیرا برخی از بیماران برای چندین دهه از زخم‌های خود رنج می‌برند و علائمی از بهبودی اندک دارند یا هیچ نشانه‌ای از بهبودی ندارند.

زخم های پا یکی از شایع ترین شکل زخم های مزمن است. زخم های وریدی ساق پا (VLUs) به طور خاص شایع ترین نوع زخم پا هستند که تقریباً 80٪ از همه موارد را تشکیل می دهند. VLU ها زخم های مزمن پوستی هستند که ناحیه گتر را تحت تاثیر قرار می دهند. آنها در اثر وریدهای آسیب دیده یا مسدود شده در پا یا به دلیل تروما، ترومبوز ورید عمقی، وریدهای واریسی یا ادم ایجاد می شوند که باعث محدود شدن و جلوگیری از برگشت خون به قلب می شود. این باعث تجمع خون در ساق پا می شود که باعث ادم و زخم می شود.

بار بیماران و سیستم های مراقبت های بهداشتی

زخم‌هایی مانند زخم‌های وریدی پا (VLUs) به طور نامتناسبی بر نسل‌های قدیمی‌تر تأثیر می‌گذارند، بنابراین با افزایش سن جمعیت، بار مراقبت از بیماران زخمی نیز افزایش می‌یابد. در سطح کلان، هزینه سالانه NHS سرسام‌آور 8.3 میلیارد پوند است که 5.6 میلیارد پوند آن مربوط به درمان زخم‌هایی است که بهبود نمی‌یابند. VLU ها بیش از 2 میلیارد پوند از این هزینه سالانه را تشکیل می دهند و از هر 500 نفر یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه فیلم ها را قبل از ارسال در واتس اپ در آیفون و اندروید ویرایش کنیم

اما پشت این ارقام ده ها هزار تراژدی شخصی وجود دارد: بیماران زخمی که در ناراحتی و درد مداوم زندگی می کنند. افرادی که به لطف زخم های خود قادر به کار نیستند. افرادی که به دلیل بار شرایط و احساس شرمندگی و خجالت مجبورند زندگی کمتر فعالی داشته باشند.

نیاز روزافزون به مراقبت مداوم

درمان زخم ها کار فشرده و پیچیده ای است. این متکی به ترکیبی از بازدید از بیمارستان‌ها یا کلینیک‌ها یا بازدیدهای خانگی از سوی پرستاران است که بر پیچیدگی ارائه مراقبت از زخم می‌افزاید. برای بیماران زخم وریدی پا، درمان فشرده سازی به عنوان مراقبت استاندارد برای افزایش جریان خون میکروسیرکولاتوری تجویز می شود. این معمولاً شامل بانداژ یا جوراب‌های فشاری تجویز شده پزشکی است.

بسته به سطح فشرده سازی مورد نیاز برای بهبودی بهینه VLU و همچنین ترجیحات بیماران، فشرده سازی به اشکال مختلفی از جمله کیت های چهار لایه، دو لایه، جوراب بافی و بسته بندی انجام می شود. با این حال، درمان فشرده‌سازی می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد و بر توانایی آن‌ها برای چسبیدن به اندازه کافی تأثیر بگذارد – و برای برخی، به دلیل ماهیت دردشان، در ابتدا نمی‌توانند درمان فشرده‌سازی را تجویز کنند و فقط بانداژ سبک دریافت می‌کنند.

نوآوری راه حل های تغییر زندگی را هدایت می کند

نوآوری ها در فناوری پزشکی، ارائه درمان را در تمام زمینه های مراقبت های بهداشتی افزایش می دهد. Medtech این توانایی را دارد که نحوه رسیدگی به شرایط رایج اما ضعیف‌کننده را تغییر دهد و به ایجاد جمعیت سالم‌تر و مولدتر کمک کند. استقرار راه حل های medtech، مانند دستگاه های تحریک الکتریکی عصبی عضلانی (NMES)، مزایای قابل توجهی دارد. بیماران می توانند جریان خون را افزایش دهند و هنگامی که در ترکیب با فشرده سازی چند لایه استفاده می شود، میزان بهبودی VLU به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 راه حل برای صفحه سیاه اینستاگرام در اندروید و آیفون

Medtech همچنین می‌تواند سرعت بهبودی VLU‌هایی را که به سختی التیام می‌یابند تسریع کند، و در نتیجه، افراد برای مدت کوتاه‌تری به درمان نیاز دارند و زخم‌های با بهبود سریع‌تر – در تئوری – فرصت ع را کاهش می‌دهند. در مجموع، این بدان معناست که پرستاران و کلینیک‌های زخم می‌توانند افراد بیشتری را در مدت زمان کوتاه‌تری درمان کنند و – از همه بهتر – بیماران زمان کمتری را در بی‌حرکتی، ناراحتی و ناخوشی سپری می‌کنند – که برای سلامت جسمی و روانی آنها بهتر است. این همچنین مزیت افزوده کمک به صرفه جویی در هزینه های مراقبت های بهداشتی را دارد.

سرمایه گذاری در آینده ای سالم تر

با توجه به اینکه تعداد افرادی که به دلیل بیماری کار نمی کنند به رکورد 2.5 میلیون نفر رسیده است، باید نوآوری های بیشتری در رسیدگی به مسائل پزشکی پیچیده اما غیرتهدید کننده زندگی اتخاذ شود تا به افزایش بهره وری اقتصادی کمک کند و اطمینان حاصل شود که سیستم های مراقبت های بهداشتی می توانند به مسائل پزشکی رسیدگی کنند. مسائل به روش های معنادار و مقرون به صرفه.

به لطف زمان و فداکاری قهرمانان بالینی، نوآوری های بیشتری در سیستم های مراقبت های بهداشتی به کار گرفته می شود که نتایج بیماران را برای بهتر شدن تغییر می دهد و ارائه مراقبت های بهداشتی را افزایش می دهد، معمولاً با مزایای صرفه جویی در هزینه. استفاده از فناوری پزشکی، مانند دستگاه‌های NMES، نمونه‌ای عالی از موفقیت نوآوری است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Hwc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *