استارت‌آپ سلامت روان جوانان Somethings با افزایش 3.2 میلیون دلاری به رهبری جنرال کاتالیست راه‌اندازی شد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارت‌آپ سلامت روان جوانان Somethings با افزایش 3.2 میلیون دلاری به رهبری جنرال کاتالیست راه‌اندازی شد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

زمانی که او 10 ساله بود، مبارزه دوران کودکی پاتریک گیلیگان با غذا آغاز شد. رژیم با قرار دادن یک رژیم غذایی محدود کننده کالری توسط یک پزشک، او را احساس شرم و تنهایی کرد و باعث شد که به یک اختلال خوردن بیش از یک دهه تبدیل شود. “فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد می‌گوید: «هنوز به تمام زمانی که در نوجوانی گذرانده‌ام، نگاه می‌کنم، در اثر انگ له شده‌ام و می‌ترسم درباره سلامت روان با دوستان و خانواده‌ام صحبت کنم.»

سال‌ها بعد، وقتی یکی از همکلاسی‌هایش در مدرسه فارغ‌التحصیل شد آنها گیلیگان احساس کرد که مجبور است برنامه کارشناسی ارشد خود را در استنفورد – جایی که قبلاً مدرک طراحی محصول را دریافت کرده بود – ترک کند تا به حل بحران سلامت روان جوانان کمک کند.

استارت‌آپ گیلیگان که اکنون 14 ماهه است، که Somethings نام دارد، نتیجه این تلاش است. همانطور که گیلیگان آن را توصیف می کند، Somethings یک است پلتفرم سلامتی ویژه جوانان که نوجوانان را با مربیان آموزش دیده بین سنین 19 تا 26 سال برای کمک ناهمزمان مرتبط می کند.

خود محصول نسبتاً ساده است. نوجوانان، اغلب با حمایت والدین خود، از طریق سیستم Somethings با مربیانی که پیشینه و تجربیات موقعیتی مشابهی دارند، مطابقت داده می‌شوند. برخلاف پزشکان سنتی، نوجوانان می‌توانند به صورت ناهمزمان با مربیان در فواصل زمانی کوتاه‌تر یا در فواصل زمانی معین ارتباط برقرار کنند.

مربیان ابتدا باید درخواست دهند، یک بررسی پیشینه را تکمیل کنند و دو ماژول آموزشی فشرده را تکمیل کنند. اولی یک آموزش تخصصی همتا توسط ارائه‌دهنده دولتی قابل بازپرداخت توسط Medicaid است. دومی یک برنامه داخلی سفارشی است که توسط Somethings توسعه یافته و در کنار اداره عدالت نوجوانان و پیشگیری از بزهکاری دولت ایالات متحده ساخته شده است.

این محصول هنوز برای نوجوانان قابل بازپرداخت نیست و تحت انطباق HIPAA قرار نمی گیرد، اگرچه Somethings ادعا می کند که هیچ داده ای از پلتفرم خارج نمی شود.

چیزی تظاهر به ارائه دهنده بالینی نمی کند. در عوض، پشتیبانی اساسی حیاتی و زیرساخت اتصالی را ارائه می دهد که با نسل بعدی طنین انداز می شود.

مدل‌های بالینی سنتی در خدمت به نوجوان مدرن ناکام هستند

این شرکت قبلاً سرمایه‌گذارانی را جذب کرده است که شرایط شرکت را درک می‌کنند، یعنی اینکه نوجوانان مدرن و مراقبت‌های بهداشت روان سنتی به خوبی با هم تطابق ندارند. در واقع، جنرال کاتالیست با مشارکت Tau Ventures، Toyin Ajayi (مؤسس Cityblock Health)، MVP Ventures و غیره، دور اولیه 3.2 میلیون دلاری شرکت را رهبری کرد.

داده ها به بیان داستان کمک می کند – و فرصت را برجسته می کند. طبق گزارش CDC، 40 درصد از نوجوانان در ایالات متحده به طور مداوم غمگین یا ناامید هستند. این تقریباً 19 میلیون جوان است که نیاز به حمایت دارند. علاوه بر این، در حالی که 30 درصد از کودکان و نوجوانان دچار اضطراب می شوند، تنها 20 درصد به دنبال درمان هستند. موسسه ذهن کودک (CMI). CMI گزارش می دهد: «نوجوانان بیشتر به دنبال حمایت سلامت روان از دوستان، اعضای خانواده یا سایر منابع غیرحرفه ای هستند تا از یک درمانگر یا مشاور.

گیلیگان معتقد است، در حالی که عدم دسترسی بخشی از مشکل است، مانع دیگر این است که حمایت «سنتی» از مراقبت‌های روانی که بیشتر ما به آن عادت کرده‌ایم – نشستن یک ساعته با یک پزشک دارای مجوز، یا ارسال پیامک به یک متخصص که هیچ ارتباطی با تجربه زندگی ما ندارد – ممکن است با نوجوان امروزی مناسب نباشد. در مقابل، مجله روانپزشکی در سال 2018 اثربخشی مربیگری را برای سلامت روان جوانان در مقایسه با مدل‌های مشاوره سفت و سخت شرح داد.

چیزهایی مرتبط با این شرط بندی هستند که با ایجاد یک مدل مربیگری ناهمزمان که در آن نوجوانان می توانند با چهره های مرتبط با راحتی خود صحبت کنند، نوجوانان بازتر و مایل به دریافت حمایت برای مبارزاتی هستند که با آن روبرو هستند.

چه برسد به والدین و پزشکان

چیزهایی بر اهمیت ایجاد فضاهایی برای ارتباط نوجوانان با مربیان برای والدین تاکید می کند، در حالی که مربیان همچنین می توانند با والدین ارتباط برقرار کنند و به روز رسانی های کلی را ارائه دهند.

از والدین انتظار می رود که به چشم انداز و ارزش های چیزهایی که وقتی نوجوان به پلتفرم می پیوندد، پایبند باشند.

با این حال، والدین از پویایی خارج نمی شوند. گیلیگان می گوید: «این یک تعادل است. “رابطه [between mentor and teen] اگر محرمانه نباشد کار نمی کند. در عین حال، قطع رابطه والدین برای آنها نیز واقعاً ناامید کننده است. . . ما وظیفه داریم والدین را وارد رابطه کنیم و به آنها کمک کنیم تا در کنار مربی از نوجوانان خود حمایت کنند.»

به نظر می رسد مدل کار می کند. در حالی که تیم Somethings هنوز در حال توسعه زیرساخت‌های فناوری برای ردیابی معیارهای موفقیت هستند، طبق گزارش‌ها، افت تست اولیه کم است.

مربیان در مورد همه چیز، از ارتباطات گرفته تا تشخیص اینکه یک نوجوان ممکن است به مراقبت بالینی نیاز داشته باشد، آموزش می بینند و آنها را به طور مناسب ارجاع می دهند. گیلیگان به دلایل حفظ حریم خصوصی از به اشتراک گذاشتن نام شرکای بالینی خودداری کرد.

به طور طبیعی، Somethings با رقابت مواجه است. BetterHelp تنها یکی از بسیاری از استارت آپ های سلامت روان است که در سال های اخیر ظهور کرده است، واقعیتی که گیلیگان از آن آگاه است. او فکر می کند که Something به تنهایی می ایستد، با این حال، هم در تمرکز صریح آن بر جوانانی که به کمک نیاز دارند و هم از نظر ابزارهایی که طراحی کرده است که به آنها اجازه می دهد با یک مربی ارتباط برقرار کنند. نه در یک برنامه از پیش تعیین شده، بلکه زمانی که آنها بیشتر به کمک نیاز دارند.

اینکه آیا ایجاد یک خندق برای Somethings کافی است یا نه تنها در طول زمان مشخص خواهد شد، اما تغییر در مدل سلامت روان چیزی است که باید مراقب آن بود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ENt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *