استارت آپ «بازیافت بی نهایت» Samsara Eco با Lululemon شریک می شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارت آپ «افت بی نهایت» Samsara Eco با Lululemon شریک می شود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Samsara Eco، یک استارت‌آپ استرالیایی که از فناوری مبتنی بر آنزیم برای بازیافت پلاستیک، منسوجات و سایر مواد بارها استفاده می‌کند، همکاری بزرگی با Lululemon ایجاد کرده است. این قرارداد به این معنی است که Samsara Eco و Lululemon آنچه را که آنها به عنوان اولین نایلون 6،6 و پلی استر بازیافتی بی نهایت جهان از زباله های پوشاک توصیف می کنند، ایجاد خواهند کرد.

این مشارکت همچنین اولین سرمایه گذاری اقلیت Lululemon در یک شرکت بازیافت است، اگرچه مقدار آن فاش نشده است، و اولین مشارکت Samsara Eco در صنعت پوشاک است. این استارت آپ در مجموع 56 میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند Breakthrough Victoria و Temasek و شرکای تجاری آن شامل Woolworths Group جمع آوری کرده است.

نایلون و پلی استر در حال حاضر حدود 60 درصد از لباس‌های تولید شده امروزی را تشکیل می‌دهند، اما در پایان چرخه عمر آن‌ها، 87 درصد آنها در دفن زباله یا سوزانده می‌شوند.

فناوری مبتنی بر آنزیم Samsara Eco، پوشاک ترکیبی مشتق شده از پلاستیک را به بلوک‌های ساختمان مولکولی آن‌ها تجزیه می‌کند تا لباس جدیدی تولید کند، که به نوبه خود می‌تواند دوباره شکسته شود و چیزی که این شرکت به عنوان بازیافت بی‌نهایت از آن یاد می‌کند، ایجاد می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر وضوح صفحه در ویندوز 11 (4 روش)

پل رایلی، مدیر عامل و بنیانگذار Samsara Eco، توضیح داد که نایلون 6،6 یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده در صنایع نساجی و مد است، زیرا ساختار شیمیایی پیچیده آن آن را بسیار متنوع و انعطاف پذیر می کند. اما شکستن و بازیافت آن نیز دشوار است.

نایلون و پلی استر هر دو از سوخت های فسیلی به دست می آیند و معمولاً در محل دفن زباله ها ختم می شوند. با این حال، Samsara Eco با همکاری با Lululemon، کتابخانه آنزیم های پلاستیک خوار خود را به آنزیم های پلی استر و نایلون 6،6 گسترش داده است. این بدان معناست که ما اکنون می‌توانیم پوشاک ساخته شده از مواد ترکیبی را به مولکول‌های اصلی آن تجزیه کنیم، که سپس می‌توان از آن برای بازسازی مجدد لباس‌های کاملاً جدید استفاده کرد.»

مشارکت Samsara Eco و Lululemon چندین سال طول خواهد کشید و برنامه‌هایی برای افزایش چرخش از طریق بازیافت پارچه به منسوجات برای صنعت پوشاک عملکردی دارد، اما رایلی گفت که برای منسوجات از منابع دیگر باز است.

«در حالی که این مشارکت نقطه عطفی برای نقشه راه ما برای بازیافت سالانه 1.5 میلیون تن پلاستیک تا سال 2030 است، در حالی که جامعه ما از تولید پلاستیک ساخته شده از سوخت فسیلی جدید دور می‌شود، ما انتظار داریم صنایع بیشتری که به پلاستیک وابسته هستند، Samsara Eco را به‌عنوان یک محصول جدید ببینند. یک گزینه قابل بازیافت است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه فناوری می تواند از شیوع های مرگبار آینده جلوگیری کند؟

یوگندرا دانداپور، معاون نوآوری مواد خام Lululemon، به TechCrunch گفت که فرآیند بازیافت آنزیمی Samsara Eco این شرکت را قادر می‌سازد تا به سمت بازیافت محصولات پایان عمر خود حرکت کند تا بارها و بارها پوشاک جدید ایجاد کند. هدف Be Planet این شرکت این است که تا سال 2030 100٪ محصولات خود را با محصولات پایدار و راه حل های نهایی به سمت یک اکوسیستم دایره ای بسازد.

سایر ابتکارات Lululemon شامل محصولات ساخته شده از نایلون گیاهی با منابع تجدیدپذیر است که در ماه آوریل با مشارکت Geno راه اندازی شد و برنامه Lululemon's Like New که لباس های قبلی را به فروش می رساند.

Dandapure گفت Lululemon در حال حاضر بر روی ایجاد و آزمایش پارچه موفق برای نایلون و پلی استر در سال جاری متمرکز شده است، با چشم به پوسته پوسته شدن و برنامه های محصول آینده. او گفت: “ما در حال کار برای پیش نمایش اولین نمونه های اولیه خود در اواخر امسال هستیم و در یک تا دو سال آینده شروع به رونمایی از مجموعه های کوچک خواهیم کرد.”

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dqnoNu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *