استودیوی هوش مصنوعی Azure مایکروسافت به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که «کپیلوت» هوش مصنوعی خود را بسازند.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استودیوی Azure مایکروسافت به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که «کپیلوت» هوش مصنوعی خود را بسازند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

مایکروسافت از شرکت‌ها می‌خواهد که «کمپیلوت‌های» مبتنی بر هوش مصنوعی خود را بسازند – البته با استفاده از ابزارهایی روی Azure و مدل‌های یادگیری ماشینی از شریک نزدیک خود OpenAI.

درباره Microsoft Build 2023 بیشتر بخوانیدامروز در کنفرانس سالانه Build خود، مایکروسافت Azure AI Studio را راه اندازی کرد، یک قابلیت جدید در سرویس OpenAI Azure. که به مشتریان اجازه می‌دهد مدلی مانند ChatGPT یا GPT-4 OpenAI را با داده‌های خود – اعم از متن یا تصویر – ترکیب کنند و یک دستیار چت یا نوع دیگری از برنامه بسازند که داده‌های خصوصی را “دلیل” می‌کند. (به یاد بیاورید که Azure OpenAI Service محصول کاملاً مدیریت شده و متمرکز مایکروسافت است که برای دسترسی کسب‌وکارها به فناوری‌های OpenAI آزمایشگاه هوش مصنوعی با ویژگی‌های حاکمیتی اضافه طراحی شده است.)

مایکروسافت «کپیلوت» را به عنوان یک برنامه چت بات تعریف می‌کند که از هوش مصنوعی، معمولاً هوش مصنوعی تولید متن یا تصویر، برای کمک به کارهایی مانند نوشتن طرح فروش یا تولید تصاویر برای ارائه استفاده می‌کند. این شرکت چندین مانند بینگ چت ایجاد کرده است. اما خلبان‌های مجهز به هوش مصنوعی آن لزوماً نمی‌توانند از داده‌های اختصاصی یک شرکت برای انجام وظایف استفاده کنند – بر خلاف نسخه‌های کمکی ایجاد شده از طریق استودیوی هوش مصنوعی Azure.

ما در استودیوی هوش مصنوعی Azure خود، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهیم که مدل‌های سرویس OpenAI Azure را روی داده‌های خود پایه‌گذاری کنند… و این کار را به‌طور ایمن بدون دیدن آن داده‌ها یا نیاز به آموزش مدلی روی داده‌ها انجام دهند.» جان مونتگومری، مدیر عامل پلتفرم هوش مصنوعی مایکروسافت، از طریق به TechCrunch گفت. این یک شتاب‌دهنده فوق‌العاده برای مشتریان ما است که بتوانند خلبان‌های خود را بسازند.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Cognaize 18 میلیون دلار جمع آوری می کند تا یک LLM بهتر برای بخش مالی ایجاد کند، چیزی که انسان ها را در جریان نگه می دارد.

در استودیوی هوش مصنوعی Azure، فرآیند ساخت copilot با انتخاب یک مدل هوش مصنوعی مولد مانند GPT-4 شروع می شود. گام بعدی، ارائه یک “فراتوشکن” یا توضیحی پایه از نقش کمک خلبان و نحوه عملکرد آن است.

فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر را می‌توان به کمک‌های هوش مصنوعی ایجاد شده با استودیوی هوش مصنوعی Azure اضافه کرد تا مکالمه با کاربر را پیگیری کند و با زمینه و آگاهی مناسب پاسخ دهد. پلاگین ها کوپیلوت ها را گسترش می دهند و به آنها امکان دسترسی به داده های شخص ثالث و سایر خدمات را می دهند.

Microsoft Copilots

اعتبار تصویر: مایکروسافت

مایکروسافت معتقد است پیشنهاد ارزش در استودیوی هوش مصنوعی Azure به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از مدل‌های OpenAI بر روی داده‌های خود، مطابق با خط‌مشی‌های سازمانی و حقوق دسترسی خود و بدون به خطر انداختن چیزهایی مانند امنیت، خط‌مشی‌های داده یا رتبه‌بندی اسناد استفاده کنند. مشتریان می‌توانند داده‌های داخلی یا خارجی را که سازمانشان مالک یا به آنها دسترسی دارد، شامل داده‌های ساختاریافته، بدون ساختار یا نیمه ساختاریافته، ادغام کنند.

مایکروسافت با استفاده از استودیوی هوش مصنوعی Azure تلاش می‌کند تا مدل‌های سفارشی‌سازی شده را با استفاده از ابزار میزبانی ابری خود ایجاد کند. این یک خط درآمد بالقوه سودآور است زیرا سرویس OpenAI Azure همچنان در حال رشد است – مایکروسافت می گوید که در حال حاضر به بیش از 4500 شرکت از جمله Coursera، Grammarly، Volvo و IKEA خدمات ارائه می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین کابل Thunderbolt 4 در سال 2023: کابل هایی که غرش می کنند

ارتقا به سرویس Azure OpenAI

برای تشویق بیشتر پذیرش Azure OpenAI Service، مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی را با هدف افزایش ظرفیت برای مشتریان با حجم بالا ارائه کرد.

یک ویژگی جدید به نام Provisioned Throughput SKU به مشتریان سرویس OpenAI Azure اجازه می دهد تا ظرفیت پردازش مدل را به صورت ماهانه یا سالانه رزرو و به کار گیرند. مشتریان می‌توانند «واحد توان عملیاتی تأمین‌شده» یا PTU را برای استقرار مدل‌های OpenAI از جمله GPT-3.5-Turbo یا GPT-4 با ظرفیت پردازش رزرو شده در طول دوره تعهد خریداری کنند.

OpenAI قبلاً ظرفیت اختصاصی ChatGPT را از طریق API خود ارائه می داد. اما SKU Provisioned Throughput تا حد زیادی در این زمینه گسترش می یابد – و با تمایل به سمت شرکت.

سخنگوی مایکروسافت از طریق ایمیل به TechCrunch گفت: «با ظرفیت پردازش رزرو شده، مشتریان می‌توانند انتظار تأخیر و توان عملیاتی ثابتی را برای بارهای کاری با ویژگی‌های ثابت مانند اندازه سریع، اندازه تکمیل و تعداد درخواست‌های API همزمان داشته باشند».

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YRlwiN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *