اسنپ ​​چت حساب کودکان را در بریتانیا ممنوع کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گفته NSPCC (انجمن ملی برای جلوگیری از ظلم به کودکان خردسال)، حساب کاربری کودکان را که به نظر می‌رسد در حال توزیع تصاویر نامناسب هستند، ممنوع می‌کند. از این رو، تصمیم گرفته است در مقایسه با ده‌ها هزار طرح بلوک حساب برای خردسالان، هر ماه ده‌ها کودک را در بریتانیا از پلتفرم خود خارج کند.

طبق شرایط و ضوابط، کاربران تمامی پلتفرم های رسانه های اجتماعی (Snapchat، Meta، TikTok) باید حداقل 13 سال سن داشته باشند. این به معنای محافظت از حریم خصوصی و ایمنی کودکان و محافظت از آنها در برابر محتوای مضر، از جمله پورنوگرافی کودکان است. پس از اینکه آفکام از او پرسیده شد که تیک تاک و اسنپ چت ماهانه چند حساب را ممنوع می کند، تیک تاک پاسخ داد که آنها هر ماه 180000 حساب زیر سن قانونی را مسدود کرده اند. از سوی دیگر، اسنپ چت گفت که آنها 60 حساب کاربری در ماه را حذف کرده اند. سخنگوی اسنپ به رویترز گفت:

ما این تعهدات را جدی می‌گیریم و هزاران حساب مشکوک را در بریتانیا مسدود و حذف می‌کنیم.»

چرا اسنپ چت حساب کودکان را در بریتانیا ممنوع می کند؟

تحقیقات اخیر آفکام نشان داد که هر دو پلتفرم مملو از کودکان زیر سن قانونی هستند – حساب‌هایی که شخصاً توسط فرزندان استفاده می‌شوند (نه حساب والدین). همچنین، این تعداد بیشتر از TikTok بود. مقامات گفتند که هیچ راهی وجود ندارد که اسنپ چت کارهای لازم را برای دور نگه داشتن این کودکان از پلتفرم انجام دهد. از این رو، آنها باید اطمینان حاصل کنند که اسنپ چت کودکان را از استفاده از این پلتفرم بدون رضایت والدینشان منع می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Daily Crunch: برنامه شبکه اجتماعی «کپی از چین» Lemon8 راه خود را به 10 برنامه برتر ایالات متحده می زند
اسنپ ​​چت کودکان را ممنوع می کند

به گزارش رویترز، اگرچه اسنپ چت در صورت شناسایی تاریخ تولدی که آنها را زیر 13 سال سن می‌دهد، از ثبت نام جلوگیری می‌کند، پروتکل‌های پس از دسترسی به این پلتفرم چندان واضح نیستند.

امروزه شرکت های رسانه های اجتماعی مسئولیت تعیین محدودیت سنی در پلتفرم های خود را بر عهده دارند. با این حال، با معرفی لایحه ایمنی آنلاین، این شرکت های رسانه های اجتماعی ملزم به رعایت این محدودیت ها خواهند بود. علاوه بر این، آنها باید روندی را نشان دهند که چگونه از ایجاد حساب های خصوصی کودکان خردسال جلوگیری می کنند. همچنین بر اساس این لایحه، شرکت هایی که قوانین را رعایت نکنند تا 10 درصد گردش مالی سالانه خود جریمه خواهند شد. کودکان معمولاً به دلیل وجود رگه های اسنپ چت از اسنپ چت استفاده می کنند.

طبق تحقیقات آفکام، در سال 2022، 60 درصد از کودکان بین 8 تا 11 سال حداقل یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی با استفاده از تاریخ تولد ساختگی ایجاد کرده اند. از این میان، اسنپ چت پرکاربردترین برای کودکان زیر سن قانونی بود. ریچارد کالینز، یکی از همکاران امنیت آنلاین کودکان در NSPCC، گفت که دانستن تعداد کودکان زیر سن قانونی از اسنپ چت چقدر نگران کننده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Peach Cars، یک بازار خودروهای کارکرده کنیایی، 5 میلیون دلار سرمایه گذاری در بذر جذب می کند

وی علاوه بر این گفت:

اسنپ ​​چت باید اقدامات جدی تری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که کودکان خردسال بدون اجازه والدین از برنامه استفاده نمی کنند و کودکان بزرگتر باید محافظت شوند.

همراه با محدودیت های سنی، اسنپ چت باید محتوای غیرقانونی یا صریح منتشر شده در بین کودکان را حذف یا پیگیری کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cSqbKU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *