اسپین آف NFT از روزنامه SCMP برای توکن سازی مصنوعات تاریخی بودجه دریافت می کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم اسپین آف NFT از روزنامه SCMP برای توکن سازی مصنوعات تاریخی بودجه دریافت می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

زمانی که یک سری NFT به مناسبت تحویل هنگ کنگ از بریتانیا به چین 260000 دلار فروش داشت، Artifact Labs، استارت آپی که این مجموعه را راه اندازی کرد، پتانسیل بلندمدت توکن سازی مصنوعات تاریخی و غیرقابل تغییر و در دسترس ساختن آنها را برای عموم دید.

آرتیفکت از ساوت چاینا مورنینگ پست، روزنامه انگلیسی گل سرسبد هنگ کنگ که توسط علی بابا به قیمت 262 میلیون دلار در سال 2015 خریداری شد، متولد شد. اولین پروژه آن شامل نسخه های غیرقابل تعویض صفحات اول SCMP از سال 1997، سال تحویل هنگ کنگ، بود. سطح نادر بودن آیتم با اهمیت رویدادهای یک روز مشخص تعیین می شود.

ناشر NFT از سال گذشته که از شرکت مادر خارج شد، سفری مستقل را آغاز کرده است. Artifact امروز اعلام کرد که اولین سرمایه خارجی خود را به مبلغ 3.25 میلیون دلار به رهبری مدیر صندوق تامینی مستقر در هنگ کنگ Blue Pool Capital با مشارکت شرکت سرمایه گذاری پرکار وب 3 Animoca Ventures جمع آوری کرده است.

از نقطه نظر استراتژیک، فیلیپ پون، مدیرعامل این شرکت به TechCrunch گفت: «بدیهی است که Animoca سرمایه گذاری زیادی در وب 3 دارد و معتقد است که NFT ها و مالکیت دارایی های دیجیتال آینده است، بنابراین ما در حال پر کردن بخش بسیار خوبی از آن در مورد کلکسیون ها هستیم. یک مصاحبه.

پون گفت: SCMP پس از دور تامین مالی سهامدار “بزرگ” باقی می ماند.

تقویت فنی

Artifact با تعداد انگشت شماری از شرکای شخص ثالث برای تقویت تراکنش های NFT خود کار می کند. مجموعه 1997 آن – فرآیند ایجاد توکن در بلاک چین – در Flow با استفاده از کیف پول‌های Blocto ساخته شد، اما همچنین می‌تواند NFT‌ها را در زنجیره‌های دیگر از جمله اتریوم، Polygon و BSC ضرب کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تحقیقات فناوری و تأثیر آخرین داشبورد Tento+ را برجسته می کند

علاوه بر این، این شرکت از Dapper Labs، خالق سری NBA Top Shot محبوب NFT و Filecoin، یک راه حل ذخیره سازی غیرمتمرکز کمک هزینه دریافت کرده است.

این استارت آپ در حال تقویت پشته فنی داخلی خود نیز است. اخیراً کد منبع Refinable، ارائه‌دهنده زیرساخت NFT را به مبلغی نامشخص خریداری کرده است. طبق اعلامیه ای، این خرید به Artifact اجازه می دهد تا یک بازار غیرمتمرکز NFT را توسعه دهد. این شرکت همچنین بودجه اولیه را صرف اضافه کردن تعداد نیروی فنی خواهد کرد.

علیرغم اینکه آرتیفکت در مسیر بازار قرار دارد، خود را به عنوان یک رقیب برای Opensea نمی بیند، زیرا تمرکز آن بیشتر بر موسسات سنتی است. ما در حال ساختن یک بازار برای موزه ها و مؤسسات فرهنگی در حالی که ما OpenSea را تحسین می کنیم، احتمالاً کمی جاه طلب تر هستیم.

در صنعت نوپای کریپتو که قطعات اساسی هنوز در حال شکل گیری هستند، توسعه دهندگان و پروژه ها فعالانه در حال بهبود در این زمینه هستند. در زمینه کارهای حفظ زنجیره ای، Artifact یک استاندارد ابرداده جدید را در پیشنهادی به اتریوم ترسیم کرد.

جیمز هو می‌گوید: «آزمایشگاه‌های آرتیفکت از طریق ادغام نوآورانه فناوری بلاک چین، و EIP-6596 جدید پیشنهادی خود، که به اعتقاد ما استاندارد مهمی برای موزه‌ها و متولیان فرهنگ در آینده خواهد بود، نقش رهبری را در این حوزه بر عهده می‌گیرد.» رئیس Animoca Ventures

هنگ کنگ به عنوان خانه

مصنوع از نظر جغرافیایی برای بهره برداری از مجموعه بالقوه بزرگی از کلکسیونرها قرار گرفته است. به لطف سیستم مالیاتی مطلوب خود، هنگ کنگ مدتهاست مرکز آسیایی برای تجارت هنر بوده است. در سال 2020، این شهر از لندن پیشی گرفت و به عنوان دومین بازار بزرگ حراج هنر پس از نیویورک، پیشی گرفت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  با مدوزا، چندوظیفه ای به سبک iPad را در آیفون های جیلبریک شده دریافت کنید

جای تعجب نیست که آرتیفکت قصد دارد با انواع دیگر مؤسسات فرهنگی فراتر از منشأ توکن سازی روزنامه ها همکاری کند. تاکنون با RMS Titanic Inc شراکت داشته است، این شرکت حقوق نجات کشتی اقیانوس پیما را اعطا کرده است. نام تجاری محبوب خانگی هنگ کنگ GOD; و ارکستر فیلارمونیک هنگ کنگ که به طور مشترک در حال طراحی یک کنسرت مجازی به سبک متاورس با Artifact هستند.

این شرکت همچنین در حال مذاکره محرمانه با چندین موزه بزرگ در هنگ کنگ و سایر بخش‌های آسیا است تا به ایجاد نسخه‌های زنجیره‌ای از مجموعه‌های خود کمک کند. شرکت های چندملیتی طولانی مدت نیز مشتریان هدف آن هستند.

تا به امروز، Artifact دارای حدود 17000 عضو در انجمن خود است. به گفته Pon، این شرکت با دریافت هزینه پروژه از شرکای نهادی و IP خود درآمد کسب می کند و مدل تقسیم درآمد را با مشتریان خود در فروش NFT آینده بررسی خواهد کرد.

به نظر می رسد زمان برای Artifact و سایر مشاغل وب 3 در هنگ کنگ آماده است. این شهر اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد تجارت خرده‌فروشی کریپتو را از طریق صرافی‌های مجاز قانونی کند و زیرساخت‌های لازم را برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال برای مصرف‌کنندگان روزمره فراهم کند.

این شرکت تیمی متشکل از 16 کارمند دارد که عمدتاً در خارج از هنگ کنگ مستقر هستند. مدیرعامل گفت: طرح توسعه جغرافیایی آن از مراکز فرهنگی جهان پیروی می کند و مراکز موزه های بزرگ مانند نیویورک، لندن و پاریس ایستگاه های احتمالی بعدی خواهند بود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/nlBsGP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *