افشای اطلاعات AMD نگاهی اجمالی به دیگر پردازنده‌های گرافیکی RDNA 3 دریافتی را ارائه می‌کند – اما خسته نباشید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارت‌های گرافیکی Navi 32 و 33 ورودی AMD دارای برخی مشخصات هستند، اما مانند همیشه در مورد شایعات، این ادعاها را با انبوهی از نمک در نظر بگیرید.

Navi 31 پردازنده گرافیکی پرچمداری است که RX 7900 XT و 7900 XTX روی آن ساخته خواهند شد – اولین کارت های گرافیک RDNA 3 که ماه آینده در قفسه ها عرضه می شوند – و Navi 32 و 33 دو پردازنده گرافیکی زیر آن خواهند بود، اگرچه ما این کار را انجام نمی دهیم. نمی دانم هنوز چه مدل هایی را به کار خواهند گرفت (یا چه زمانی ممکن است عرضه شوند).

آنچه که ما اکنون می دانیم، به گفته افشاگر @Kepler_L2 در به عنوان سخت افزار Tom's () گزارش می دهد، شمارش هسته فرضی این پردازنده های گرافیکی از طریق نرم افزار ROCm AMD (در Github) کشف شده است.

بر اساس این یافته ها، Navi 32 60 واحد محاسباتی (CUs) به معنای 3840 پردازنده جریانی (هسته) خواهد داشت، در حالی که Navi 33 دارای 32 CU یا 2048 پردازنده جریانی است (این حداکثر پیکربندی است – انواع مختلفی نیز با cut وجود خواهد داشت. -مقدار هسته ها را مانند همیشه کاهش دهید).

البته در نظر گرفتن این موضوع مفید است و ما می‌توانیم این کار را با مقایسه با پردازنده گرافیکی پرچمدار RDNA 3 انجام دهیم، با Navi 31 که 96 CU یا 6144 پردازنده جریانی را ارائه می‌دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه رفع مشکل باز نشدن یا کار نکردن پیوندها در برنامه توییتر

تحلیل: بیایید در اینجا محتاط باشیم

در این مرحله، وسوسه انگیز است که آن تعداد هسته ها را با هم مقایسه کنیم و شروع کنیم به بررسی اینکه پردازنده های گرافیکی سطح دوم و سوم AMD نسبتا قدرتمند در مقایسه با Navi 31 چقدر قدرتمند خواهند بود. کمتر از دو سوم تعداد هسته‌های پردازنده‌های گرافیکی پرچمدار، اما عملکرد نسبی بسیار بیشتری نسبت به تعداد هسته‌های خالص وجود دارد.

همه اینها به مشخصات دیگری بستگی دارد که AMD برای Navi 32 (و 33) با آن اجرا می کند، مانند سرعت ساعت (پایه و تقویت)، و همچنین ملاحظاتی مانند سرعت حافظه و پهنای باند. وقتی صحبت از نوع نرخ فریم نسبی است که می توانید از مدل های مختلف RDNA 3 انتظار داشته باشید، همه این عوامل در یک معادله پیچیده به هم متصل می شوند.

همه اینها به این معناست که ما مطمئناً نمی‌توانیم در مورد اینکه چگونه این ممکن است بر سطوح عملکرد Navi 32 و 33 تأثیر بگذارد، نتیجه‌گیری کنیم، و علاوه بر این، ما حتی نمی‌دانیم Navi 31 چقدر قدرتمند است. (تمام چیزی که باید ادامه دهیم معیارهای راه اندازی انتخاب شده AMD است که طبیعتاً آن را در بهترین نور نشان می دهد – البته همه سازندگان سخت افزار این کار را انجام می دهند).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اینستاگرام Threads اکنون یک پنجم کاربران فعال هفتگی توییتر را دارد

به طور کلی، از نظر واکنش آنلاین به این درز ناامیدی وجود دارد، اما ما واقعاً باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پردازنده‌های گرافیکی چگونه ممکن است شکل بگیرند – یا حداقل تا زمانی که شایعات و شایعات بیشتری را پشتیبان‌گیری کنیم نه فقط از هسته ادعا شده شمارش می کند، اما همچنین جزئیات بیشتری در مورد سایر مشخصات ارائه می دهد. به طور طبیعی، جایی که قیمت گذاری می شود نیز مانند همیشه یک عامل کلیدی خواهد بود.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FOxJeT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *