امروز می تواند تقلب ترین روز سال باشد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته استارتاپ امنیت سایبری SEON، امروز می تواند تقلبی ترین روز سال باشد.

پس از داغ جمعه سیاه، دوشنبه سایبری است – روزی که خرده‌فروشان مشتریان را تشویق می‌کنند که به‌جای خرید آنلاین از فروشگاه، خرید کنند. از زمان آغاز به کار، دوشنبه سایبری به همان اندازه برای صنعت خرده فروشی مهم بوده است که مجرمان سایبری به همان اندازه به دنبال استفاده از آن هستند – شاید بیشتر.

تلاش‌های کلاهبرداری در دوشنبه سایبری بسیار بیشتر از تلاش‌های کلاهبرداری در دوشنبه «معمولی» است، اما امسال می‌توانیم به دنبال رکوردشکنی باشیم. در آخرین گزارش خود، SEON افزایش ۱۰۰ درصدی تلاش‌های کلاهبرداری را در دوشنبه سایبری پیش‌بینی کرد که آن را به تهدیدی بسیار بزرگ‌تر از جمعه سیاه تبدیل می‌کند، که این شرکت افزایش ۵۷ درصدی را برای آن پیش‌بینی کرده بود.

برنامه های ربات و های جعلی

این شرکت این ادعاها را بر اساس داده های اختصاصی استوار می کند. ظاهراً در جمعه سیاه 26 درصد تراکنش های بیشتری را در مقایسه با جمعه «عادی» پردازش کرد و شاهد افزایش 57 درصدی در کاهش نرخ تراکنش ها بود.

در مقابل، تقریباً 19.5 درصد تراکنش‌های بیشتری را در دوشنبه سایبری نسبت به دوشنبه «عادی» پردازش کرد، اما شاهد افزایش 100.3 درصدی در کاهش نرخ‌های تراکنش بود. به گفته SEON، برنامه‌های ربات و پروفایل‌های جعلی، محبوب‌ترین سلاح‌ها در زرادخانه هر مجرم سایبری در این فصل تعطیلات هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه برای یافتن یادداشت های گمشده Outlook

علاوه بر داده های اختصاصی، SEON همچنین این فرضیات را بر روی “فشارهای اقتصادی رو به رشد” استوار می کند که افراد بیشتری را مجبور به روی آوردن به کلاهبرداری آنلاین می کند.

مجرمان سایبری همیشه سعی می کنند از رویدادهای مهم سوء استفاده کنند و هویت افراد را بدزدند () داده ها، اطلاعات پرداخت، و در نهایت – پول. ‌های المپیک، جام‌های جهانی و همه‌گیری کووید-19 تنها نمونه‌هایی از رویدادهای جهانی هستند که کلاهبرداران از آنها سوء استفاده می‌کنند.

بیشتر اوقات، آنها صفحات فرود جعلی را راه اندازی می کنند و های فیشینگ مرتبط با این رویدادها را ارسال می کنند. این‌ها یا فرم‌های ورود جعلی به قربانیان خود برای استخراج داده‌های حساس ارائه می‌کنند یا آنها را فریب می‌دهند تا نرم‌افزارهای مخرب را دانلود کنند.

طبق معمول، به افراد توصیه می‌شود هنگام دریافت ایمیل‌ها، مخصوصاً ایمیل‌هایی که دارای لینک یا پیوست هستند، بیشتر مراقب باشند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/izk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *