انفجار FTX فرصتی برای یادگیری است •

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در جلسات : Crypto 2022، CPO Chainalysis Pratima Arora، بنیانگذار Tezos، Kathleen Breitman و مدیر عامل Ledger Pascal Gauthier درباره امنیت در صنعت کریپتو صحبت کردند. و بخش خوبی از بحث صرف صحبت در مورد سقوط FTX شد.

پاسکال گوتیه گفت: «اول از همه، فکر نمی‌کنم تمام شده باشد. “در داستان FTX، هر روز کمی واضح تر می شود که مبالغ هنگفتی به نوعی ناپدید شده و به نوعی توسط SBF و تیم مدیریتش سوء مدیریت شده است.”

به عنوان یک صرافی رمزنگاری، FTX برای بسیاری از کاربران و همچنین برای بسیاری از بخش های متحرک صنعت کریپتو به نوعی نقطه شکست واحد تبدیل شده است. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از افراد، شرکت ها و پروژه ها تحت تأثیر درخواست FTX برای ورشکستگی قرار گرفته اند. اما شما را به این فکر می‌کند که آیا کریپتو کمی بیش از حد متمرکز بوده است.

«ارزهای رمزپایه اساساً به‌منظور از بین بردن واسطه‌ها هستند – این به صراحت هدف آنهاست. و من فکر می‌کنم اگر چیزی را طراحی نمی‌کنید که در آن کاربران بتوانند به شکلی یا به شکلی دیگر توانمند شوند، در طراحی پروتکل خود کار خوبی انجام نمی‌دهید. اساساً، شما فقط مسئولیت را از یک گر متمرکز به بازیگر دیگر منتقل می کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 بهترین تخفیف روز پرایم آمازون اکتبر 2023

اما این بدان معنا نیست که صرافی های متمرکز یک شبه ناپدید می شوند. بسیاری از کاربران رمزارز به سادگی نمی دانند چگونه دارایی های رمزنگاری خود را به روشی امن ذخیره کنند – چه کیف پول سخت افزاری مانند Ledger یا یک کیف پول نرم افزاری غیر نگهبانی. این حرکت به سمت رمزنگاری غیرمتمرکز به آموزش نیاز دارد – و ممکن است فرصت خوبی برای یادگیری باشد.

ما باید وب2 را حذف کنیم و وب3 را یاد بگیریم. Web2 چیزی است که در آن شما هیچ چیزی را کنترل نمی کنید. شما محصول شرکت های بزرگتر هستید. بنابراین، روی هر کاری که بدون دوبار فکر کردن انجام می‌دهید، بله، بله، بله را کلیک می‌کنید و آزادی را فدای راحتی می‌کنید.»

اگر روی بله، بله، بله کلیک کنید، مشکل این است که web3 نمی تواند کار کند […] و برخی از راحتی‌هایی وجود دارد که در نتیجه این کار از بین می‌رود، زیرا شما باید بسیار مسئولیت‌پذیرتر باشید، به این معنا که اکنون این مسئولیت متعلق به شماست. این برای شماست که نگران آن باشید.»

مردم قبلاً می گفتند که ما قبل از حماسه FTX در یک زمستان رمزنگاری بودیم. به همین دلیل است که ماه ها و سال های آینده احتمالاً بازار نزولی طولانی برای صنعت کریپتو خواهد بود. اما افرادی که به مدت طولانی در حوزه رمزنگاری کار می‌کنند، قبلاً دوران سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین دارندگان کارت بازی نینتندو سوییچ برای سال 2023

Pratima Arora از Chainalysis گفت: “ما در پذیرش کمی کندی خواهیم دید.” «من احساس می‌کنم که اکنون زمان آن است که دست به کار شوم و بسازم، و سپس بهترین شرکت‌ها زنده خواهند ماند. ما چیزهایی که کار نمی کنند را از بین می بریم. و خواهیم دید که بدون بازیگران بد، قوی تر از آن بیرون خواهیم آمد. مثل دور پاکسازی است.»

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BqPUiV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *