اپل با رژیم ضد انحصاری ویژه در آلمان مواجه است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم با رژیم ضد انحصاری ویژه در آلمان مواجه است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

مرجع ضد انحصار آلمان امروز تأیید کرده است که اپل آزمایش خود را برای کنترل های سوء استفاده ویژه انجام می دهد – که به اصطلاح “اهمیت بسیار بالایی برای رقابت در بین بازارها دارد”. این نامگذاری به مدت پنج سال است.

این شرکت بر اساس گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند و همچنین سیستم‌عامل‌های اختصاصی و فروشگاه App، تنها پلتفرم توزیع دیجیتال برای برنامه‌ها و سایر محصولات نرم‌افزاری موجود، جایگاه غالب یا حداقل قدرتمندی در تمام سطوح مرتبط عمودی دارد. هم به ناشران اپلیکیشن و هم برای کاربران دستگاه های اپل،” در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت.

«بر اساس این ساختار عمودی اختصاصی فشرده و پایگاه نصب شده بیش از 2 میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان، اپل به طرق مختلف در سطوح بازار و حوزه‌های تجاری که به یکدیگر مرتبط هستند فعال است و بنابراین در موقعیتی است که کاربران خود را به اکوسیستم پیچیده آن بر اساس دراز مدت. این با قدرت قوی برای تعیین قوانین برای اشخاص ثالث، مهمتر از همه برای توسعه دهندگان برنامه همراه است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای رفع گیرکردن آیپد و آیفون در پیشنهادات سیری

این آخرین نامگذاری از سوی اداره کارتل فدرال (FCO) است که قبلاً آمازون، گوگل و متا (فیس بوک) را در آزمون قدرت بازار قرار داده اند. در اواخر ماه گذشته نیز تحقیقاتی در مورد عضله رقابتی آغاز کرد – که همچنان ادامه دارد.

این کشور در سال 2021 به‌روزرسانی قبلی را برای رژیم رقابت داخلی خود تصویب کرد، با هدف اطمینان از اینکه قانون‌گذار فدرال برای مقابله با قدرت بازار فناوری بزرگ قدرت دارد – به این معنی که این کشور پیش از راه‌اندازی مجدد در اتحادیه اروپا (قانون بازارهای دیجیتال) است. کمیسیون اروپا به اصطلاح «دروازه بانان» اینترنت را تعیین می کند و مجموعه ای از قوانین عملیاتی اولیه را نیز در اواخر امسال به کار می گیرد.

آندریاس مونت، رئیس شرکت اپل در بیانیه ای درباره تصمیم اپل اظهار نظر کرد Bundeskartellamt، اضافه:

اپل از موقعیت اقتصادی قدرتمندی در سراسر بازارها برخوردار است که باعث ایجاد دامنه عملی می شود که به اندازه کافی توسط رقابت کنترل نمی شود. اپل بر اساس دستگاه‌های پایانی تلفن همراه خود مانند ، یک اکوسیستم دیجیتال گسترده را اجرا می‌کند که نه تنها در آلمان، بلکه در سراسر اروپا و جهان برای رقابت از اهمیت زیادی برخوردار است. اپل با محصولات اختصاصی iOS و اپ استور، جایگاهی کلیدی برای رقابت و همچنین دسترسی به اکوسیستم و مشتریان اپل دارد. این تصمیم ما را قادر می‌سازد تا به طور خاص علیه اقدامات ضدرقابتی و به طور مؤثر آن را ممنوع کنیم.

این عنوان به این معنی است که FCO می‌تواند در صورت مشاهده نگرانی‌های رقابتی ناشی از نحوه عملکرد اپل از پلتفرم‌ها و محصولات خود، سریع‌تر عمل کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پردازنده سریع‌تر Raptor Lake اینتل در خرده‌فروشی مشاهده شد – و به نظر گران‌قیمت است

سال گذشته رگولاتور تحقیقی را درباره قوانین ردیابی اپل و چارچوب شفافیت ردیابی برنامه (ATT) آغاز کرد، که مجوزهای ردیابی برنامه های شخص ثالث را که در iOS اجرا می شوند، کنترل می کند. FCO گفت که در حال بررسی یک سوء ظن اولیه است که این قوانین می تواند به نفع پیشنهادات خود اپل باشد و/یا مانع دیگران شود.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «تاکنون هیچ تصمیمی در مورد شروع رسیدگی بیشتر علیه اپل اتخاذ نشده است.

برای اظهار نظر در مورد تصمیم FCO با اپل تماس گرفته شد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZKbQlm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *