اپل می‌خواهد انتشار وصله‌های امنیتی iOS را سریع‌تر کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اگر اخیراً یک وصله امنیتی روی iPhone یا خود نصب کرده‌اید که در حالت بتا اجرا می‌شود، احتمال زیادی وجود دارد که یک به‌روزرسانی جعلی را نصب کرده باشید که برای آزمایش آخرین ویژگی طراحی شده است و نه یک وصله امنیتی واقعی.

تابستان گذشته، اپل ویژگی جدیدی را برای کاربران بتا معرفی کرد که برای کمک به انتشار سریع‌تر وصله‌های امنیتی طراحی شده بود. معمولاً، کاربران ، آی‌پد و مک باید منتظر بمانند تا اپل یک به‌روزرسانی تجمعی را منتشر کند تا آخرین وصله‌های آسیب‌پذیری را دریافت کنند.

در آخرین کنفرانس WWDC، این شرکت قابلیتی به نام Rapid Security Response را نشان داد که این مشکل را برطرف می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا به محض در دسترس بودن وصله‌های امنیتی را دانلود کنند.

پچ های تقلبی

اما این ویژگی همچنان در حال کار و آزمایش است. اخیراً، کاربران iOS و iPadOS 16.2 بتا آپدیتی به نام «iOS 16.2 (a) (20C5049e)» دریافت کردند که همانطور که اپل به 9to5Mac تأیید کرد، یک به‌روزرسانی واقعی نبود، بلکه یک وصله خالی بود که شرکت برای بررسی اینکه آیا این ویژگی استفاده می‌کرد. به درستی کار می کند

اکنون، غول کوپرتینویی آپدیت دوم را برای کاربران بتا ارائه کرده است – “iOS 16.2 (b) (20C7750490f)”. در حال حاضر، هنوز تأیید نشده است که آیا این یک به‌روزرسانی واقعی است یا فقط آزمایش دیگری.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  با Crowd Control بازی استریمر مورد علاقه خود را ویران کنید

اپل گفت که با پاسخ سریع امنیتی، به‌روزرسانی‌های کلیدی «می‌توانند به‌طور خودکار بین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار استاندارد اعمال شوند». تغییر کلیدی دیگر این است که برخی از ارتقاها دیگر نیازی به راه اندازی مجدد دستگاه ندارند، بلکه به محض نصب اعمال می شوند.

با iOS 16، اپل همچنین یک ویژگی امنیتی منحصر به فرد به نام Safety Check را معرفی کرده است که به قربانیان سوء استفاده اجازه می دهد تا به سرعت و بدون نقص تمام روابط خود را با سوء استفاده کنندگان قطع کنند. از جمله موارد دیگر، بررسی ایمنی به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌رسانی را از راه دور در دستگاه‌های ثانویه غیرفعال کنند یا ردیابی موقعیت مکانی را خاموش کنند.

Face ID، قابلیتی که به دارندگان دستگاه های اپل اجازه می دهد قفل دستگاه خود را به جای رمز عبور یا اثر انگشت باز کنند، همچنین برای پشتیبانی از حالت افقی ارتقا یافته است. تا کنون تایید شده است که این ویژگی روی آیفون 13 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس کار می کند.

از طریق: 9to5Mac ()

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/auN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *