ایالات متحده هشدار می دهد که سکوهای نفت و گاز می توانند اهداف حمله سایبری بزرگ بعدی باشند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش جدید حاکی از آن است که بیش از 1600 تاسیسات نفتی و گازی فراساحلی متعلق به ایالات متحده در معرض خطر “فزاینده” و “قابل توجه” حملات سایبری قرار دارند و به همین دلیل باید به درستی از آنها محافظت شود.

هشدار دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده (GAO) در گزارشی ارائه شده به کنگره ایالات متحده آمده است و می افزاید که این تاسیسات، مقدار قابل توجهی از نفت و گاز کشور را تولید می کنند.

برای پیش‌نویس گزارش، GAO نگاهی دقیق‌تر به شبکه امکانات و فناوری‌های عملیاتی آنها (OT) مورد استفاده برای اجرای تجهیزات نصب شده در آنجا انداخت.

حملات باج افزار

ظاهراً، حمله به OT باعث فاجعه ای می شود که با شکست در سال 2010 جلوگیری از انفجار Deepwater Horizon رقابت می کند. در آن زمان، سکوی حفاری دریایی فلج شده بود که منجر به انفجار و غرق شد. در مجموع 11 نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز به شدت مجروح شدند. علاوه بر این، ایالات متحده مجبور شده است بزرگترین نشت نفت دریایی در تاریخ خود را مدیریت کند.

اما حادثه Deepwater Horizon تنها رویدادی نیست که GAO به آن اشاره می کند. باج افزار Colonial Pipeline که سال گذشته اتفاق افتاد، تحویل گاز و محصولات مشتق شده از گاز را به بخش بزرگی از جنوب شرق کشور مختل کرد. علاوه بر این، شرکت مجبور شد 5 میلیون دلار باج بپردازد تا سیستم را دوباره راه اندازی کند.

ادامه مطلب

> آنچه تیم های امنیتی فناوری اطلاعات می توانند از حمله باج افزار Colonial Pipeline بیاموزند

> Colonial Pipeline به هکرها باج 5 میلیون دلاری پرداخت کرد

> اینها بهترین ابزارهای حذف بدافزار در حال حاضر هستند

علاوه بر حوادث محلی، این گزارش همچنین به رویدادهای (البته به طور آزمایشی) در سراسر جهان نیز اشاره می کند که باید به دقت رصد شوند. حمله روسیه به اوکراین توزیع گاز را مختل کرده است و با توجه به اینکه روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی به اروپا است، اکنون قاره کهن با شوک های قیمتی قابل توجهی مواجه است. هکرهای روسیه نیز به خصوص از فوریه سال جاری سرشان شلوغ بوده است. GAO می‌گوید مجرمان سایبری، به‌ویژه گروه‌های تحت حمایت دولت، به خوبی مجهز هستند تا شرکت‌های برق و ارائه‌دهندگان خدمات مشابه را هدف قرار دهند.

این گزارش نتیجه می گیرد که چشم بستن بر این تسهیلات “مسئولیت قابل توجهی” ایجاد می کند. در عوض، دولت ایالات متحده باید بر ایجاد یک استراتژی امنیت سایبری برای ساختارهای نفت و گاز خود تمرکز کند که شامل ارزیابی ریسک، اقدامات عملکرد، هماهنگی تلاش‌ها و ارزیابی منابع مورد نیاز است.

  • بهترین خدمات حفاظت نقطه پایانی را در حال حاضر بررسی کنید

از طریق: ثبت نام

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cluSIj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *