ایجاد علامت: چسباندن برچسب های RFID به ابزار جراحی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پیتر سوانسون، مدیر عامل متخصص چسب Intertronics، در مورد ملاحظات تولیدکنندگانی که حسگرهای RFID را به ابزارهای جراحی متصل می‌کنند، بحث می‌کند.

یک بیمارستان معمولی هر روز از صدها ابزار پزشکی در سالن‌های عمل و اورژانس‌های خود استفاده می‌کند. بنابراین تیم‌های بیمارستانی باید مجموعه‌ای دقیق از ابزارها را در طول پروسیجرها مدیریت کنند تا تجهیزات را ردیابی کنند، تا اطمینان حاصل شود که هیچ یک از آنها نادرست نیست و بیماران را ایمن نگه دارند. از لحاظ تاریخی، نظارت بر در دسترس بودن و مکان ابزارها به صورت دستی توسط تیم های بیمارستانی انجام می شد که شماره سریال ها را ضبط می کردند یا بارکدها را اسکن می کردند. با این حال، این یک کار وقت گیر است که مستعد خطای انسانی است. با سخت‌تر شدن مقررات، تخصیص شناسه‌های منحصربه‌فرد به ابزار پزشکی که مدیریت آن‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد، و همچنین بهبود سیستم‌های مورد استفاده برای مدیریت اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

برای بهبود نحوه مدیریت ابزارهای جراحی، بسیاری از بیمارستان‌ها اکنون سیستم‌های ردیابی ابزار جراحی دیجیتال مانند سیستم‌های مبتنی بر RFID را انتخاب می‌کنند. این سیستم‌ها می‌توانند با ساده‌سازی فرآیندهای جراحی و اطمینان از در دسترس بودن ابزارهای صحیح، ایمنی بیمار و همچنین کارایی بیمارستان را ارتقا دهند. یک سیستم RFID تیم های جراحی را قادر می سازد تا در دسترس بودن ابزار را بررسی کنند، وضعیت استریلیزاسیون را بررسی کنند و موجودی را بهتر مدیریت کنند. اسکن آنها راحت تر و سریعتر از دستگاه های دارای برچسب بارکد است، زیرا کاربر مجبور نیست دقیقاً برچسب را با خواننده تراز کند.

به گزارش فکت. MR که در بلومبرگ گزارش شده است، انتظار می‌رود که بازار جهانی ردیابی ابزار جراحی در سال 2023 به 1294.89 میلیون دلار برسد که CAGR 18٪ را از سال 2022 تا 2032 نشان می‌دهد. با رشد بازار، بسیاری از تولیدکنندگان به دنبال شروع برچسب‌گذاری RFID به ابزار یا مقیاس خود هستند. تولید ابزارهای دارای برچسب RFID را افزایش دهند. این می تواند برخی از چالش های طراحی و تولید را به همراه داشته باشد.

ساخت ابزارهای دارای برچسب RFID

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Nelipak با استفاده از مواد Eastman Renew برای بسته بندی مانع استریل

چسب مورد استفاده برای چسباندن تراشه های RFID باید پیوندهای بسیار قوی با فولاد ضد زنگ و سایر موادی که ابزار از آن ساخته شده اند ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود که برچسب در طول عمر محصول در جای خود باقی می ماند. بسیار مهم است که مواد مورد استفاده بتوانند تنش های محیطی را که ابزار در معرض آن قرار می گیرد، مانند گرما، رطوبت و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی بالا، تحمل کنند. یکی از ابزارهای جراحی استرس محیطی قابل توجهی که باید قادر به تحمل آن باشد چرخه های استریلیزاسیون است، مانند اتوکلاو، پلاسما پراکسید هیدروژن STERRAD، اکسید اتیلن، E-beam و گاما. بنابراین، تولیدکنندگان باید ماده ای را انتخاب کنند که به اندازه کافی قوی باشد تا در برابر نیازهای محیط مراقبت های بهداشتی مقاومت کند، در برابر چرخه های استریلیزاسیون مقاوم باشد و دارای گواهینامه هایی مانند ISO 10993-5 باشد.

در حالی که اپوکسی های یک و دو قسمتی فرموله شده در بازار برای اتصال، پوشش و کپسوله کردن دستگاه های پزشکی و RFID وجود دارد، اینها دارای محدودیت هایی هستند. اپوکسی ها معمولاً به سیستم های اختلاط تخصصی نیاز دارند، زمان پخت طولانی (تا 60 دقیقه)، عمر قابلمه کوتاه دارند و ممکن است نیاز به استفاده از تجهیزات حرارتی کیورینگ داشته باشند. علاوه بر معایب فرآیند، مواد انعطاف‌پذیری و مقاومت نسبتاً کمی در برابر ضربه دارند و ممکن است به چرخه‌های پاکسازی نیاز داشته باشند که منجر به زباله‌های خطرناک شود.

پرداختن به چالش ها

برای رسیدگی به مبادلات فرآیندی مرتبط با اپوکسی ها، یک چسب همه کاره قابل درمان UV/LED ساخته شده است که می تواند بیش از 100 سیکل فرآیندهای اتوکلاو و پلاسما را تحمل کند. ماده، Dymax 1040-M، جذب آب بسیار کم (0.5٪) را نشان می دهد. این باعث می‌شود که اتصال تراشه‌های RFID، حسگرها و سایر اجزای الکترونیکی موجود در دستگاه‌های پزشکی، ابزارها و ویال‌هایی که نفوذ رطوبت ممکن است نگران‌کننده باشد، بسیار جالب باشد. دارای استحکام باند استثنایی به انواع زیرلایه ها از جمله فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، شیشه، PP/PE و PCB است. این با سمیت سلولی ISO 10993-5 مطابقت دارد و بدون IBOA (یک محرک شناخته شده پوست) فرموله شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه حل برتر برای خطای "ما محدود می کنیم که چند وقت یکبار می توانید کارهای خاصی را در اینستاگرام انجام دهید".

در مقایسه با اپوکسی‌ها، چسب‌های یک‌جزئی قابل پخت با نور می‌توانند بهره‌وری، توان عملیاتی و کارایی تولید را تا حد زیادی بهبود بخشند – در دوره‌ای از رشد بالای بازار، جایی که تولیدکنندگان ممکن است به دنبال افزایش عملیات باشند، بسیار مهم است. هنگامی که در معرض طول موج صحیح نور فرابنفش قرار می گیرند، مواد پخت UV سریع “در صورت تقاضا” (معمولاً در چند ثانیه) عمل می کنند، کار در حال انجام را کاهش می دهند، توان عملیاتی را افزایش می دهند و هزینه ها را کاهش می دهند. فرمولاسیون 100% جامد، 100% بدون حلال و تک قسمتی، هزینه حمل، پردازش و توزیع را ساده و کاهش می دهد، در حالی که اثرات زیست محیطی را به حداقل می رساند و ایمنی کارگران را بهبود می بخشد.

همچنین، سیستم‌های پخت با نور UV به دستیابی به قابلیت اطمینان، تکرارپذیری و اعتبار فرآیند کمک می‌کنند. مواد قابل درمان با اشعه ماوراء بنفش با استفاده از هر چیزی از کنترل زمان/فشار، تا پمپ های جابجایی مثبت حجمی پیچیده، به راحتی از یک سرنگ ساده پخش می شوند. به عنوان مثال، Preeflow Eco-PEN، که توزیع دقیق و پایدار در فرآیند را به کوچکی 1 میکرولیتر ارائه می‌کند و دارای دقت 1±٪، >99٪ مواقع است. فرآیندهای چسب فرآوری UV را می توان به آسانی با یک روبات رومیزی یا دروازه ای خودکار کرد تا بهره وری را بهبود بخشد و ناهماهنگی ها را برطرف کند.

همانطور که بازار ابزارهای دارای برچسب RFID رشد می کند، برای بهبود کارایی بیمارستان و ایمن نگه داشتن بیماران از RIS، استفاده از چسب خشک کننده UV LED می تواند مزایای فنی و فرآیند تولید کنندگان را به همراه داشته باشد. برای بهترین نتایج، با یک شریک چسب کار کنید که می تواند فرآیندی را ایجاد کند که در آن همه تجهیزات به طور بهینه با هم کار کنند، زیرا این کار به ارائه کارایی و بازگشت سرمایه کمک می کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mKPFsg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *