ایلان فکر می‌کند هوش مصنوعی می‌تواند پرستار بشریت شود: گزیده‌ای از یک جلسه شام

زمان مطالعه: 9 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ایلان فکر می‌کند هوش مصنوعی می‌تواند پرستار بشریت شود: گزیده‌ای از یک جلسه شام
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ایلان ماسک پس از ماه‌ها حرکت سریع و شکست در ، در چند هفته گذشته در یک مسیر تصادفی متفاوت بوده است و دورهای مصاحبه را در طیفی از رویدادهای رسانه‌ای و با پلتفرم‌های رسانه‌ای مختلف انجام داده است (اگرچه دعوت TC ممکن است چنین باشد. در پست گم شدم…).

دیروز، نوبت WSJ بود که او را به عنوان سرفصل خود معرفی کرد تا مراسم شب افتتاحیه کنفرانس شورای مدیران عامل خود در لندن را تعطیل کند. ماسک با تماس گرفتن از طریق ، دیر حضور در زمان نیم ساعتی خود، بیش از یک ساعت در مورد توییتر (یا “X اسلش توییتر” همانطور که ماسک سعی داشت آن را نامیده شود)، هوش مصنوعی، مریخ و موارد دیگر صحبت کرد.

این مصاحبه تنها چند دقیقه پس از آن آغاز شد که اعلام شد ماسک روز چهارشنبه (امروز) با ران دیسانتیس در پلتفرم پخش صوتی اسپیس توییتر مصاحبه خواهد کرد و به گفته ماسک، دسانتیس “کاملاً یک اعلامیه” را به عنوان بخشی از آن اعلام خواهد کرد.

همه انتظار دارند که این اعلامیه در مورد ورود رسمی دسانتیس به رقابت برای ریاست جمهوری ایالات متحده باشد، که باعث شد تورولد بارکر، سردبیر WSJ EMEA، از ماسک بپرسد که آیا او از DeSantis حمایت می کند یا خیر.

ماسک از پاسخ مستقیم بله یا خیر اجتناب کرد، که به چیز دیگری در مورد او اشاره می کند: او دوست دارد در محافل صحبت کند و استراتژی او نیز گاهی اوقات به همین شکل پیش می رود. ماسک پاسخ داد که توییتر را یک “میدان شهر” می بیند که می خواهد همه در آن شرکت کنند. بله، او می خواهد مخاطبان بیشتری را در زمانی که به نظر می رسد بسیاری در حال فرار هستند، به سکو بیاورد. اما او همچنین می خواهد توییتر را به تنهایی به عنوان یک پلت فرم رسانه ای جدید قرار دهد.

اعمال و سخنان ماسک باید بسیار آشنا به نظر برسد. در واقع، اغلب احساس می‌کند که او زمان زیادی را صرف کرده است تا شرکت را از هم بپاشد تا فقط به ایده‌ای برسد که تکرار همان چیزی است که قبلاً سعی داشت انجام دهد: ایجاد یک شرکت رسانه‌ای، کاری که او اکنون انجام می‌دهد – کامل با یک مدیر عامل جدید با عوامل تبلیغاتی که او از یک شرکت رسانه ای بیرون آورده است، یک استراتژی برای دادگاهی کردن با تبلیغ کنندگان و ساخت محتوای سرگرم کننده.

«از سمت چپ، متوسط، تا آنچه که درست در نظر گرفته می‌شود… من فکر می‌کنم مهم است که توییتر در مورد واقعیت و درک یک زمین مساوی باشد، مکانی که همه صداها در آن شنیده می‌شوند، و جایی که نوعی تعامل پویا وجود دارد. شما واقعاً هیچ جای دیگری را نمی بینید، “او گفت. منظورم این است که برای مثال، امروز در توییتر، AOC و تد کروز با هم درگیر شدند که مستقل از اینکه با کدام طرف موافق هستید، بسیار سرگرم کننده بود. (خنده حضار.) «من [would] واقعاً مثل یک شخص نسبتاً معمولی و معقول که رئیس جمهور شود،» او بعداً برای خنده بیشتر حضار اضافه کرد.

برای ماسک، داستان توییتر که او می خواهد بگوید – یا حداقل امیدوار است بفروشد – این است که توییتر در مسیر بازگشت از اخراج، بازسازی داخلی و تغییرات بزرگ قرار دارد. و اینکه سرگرم کننده است.

درک این موضوع که این داستان چقدر به واقعیت نزدیک است سخت است.

در این بین، و قبل از اینکه صبر سرمایه گذاران تمام شود، ماسک به همان اندازه خشمگین و قانع کننده است. در حالی که مکالمه نیم ساعته ماسک به بیش از یک ساعت کشیده شد، او از صحبت در مورد جاه طلبی ها برای تبدیل مریخ به یک تمدن خودپایدار گرفته تا اینکه چه کسی ممکن است جانشین او در هر یک از شرکت هایش شود، متغیر بود. وضعیت سیاسی چین تا آینده بشریت.

افراد زیادی نیستند که در یک جلسه از آنها این طیف از سوالات پرسیده شود، و حتی کمتر کسی که علاقه مند به شنیدن پاسخ آنها باشد. با این حال این چیزی است که شما با این مرد دریافت می کنید. منتخبی از گزیده‌ای از این گفتگو را در زیر مشاهده می‌کنید:

ماسک می گوید فقط یک دستیار پاره وقت دارد.

ایلان برای مخاطبانی از مدیران عامل و سایر مدیران اجرایی که “در یک اینچ از زندگی خود برنامه ریزی کرده اند”، به قول بارکر، هرج و مرج ناشی از قرار گرفتن در راس سه شرکت مختلف، توییتر، اسپیس ایکس و تسلا را توصیف کرد. (جای تعجب نیست که او در مورد آن خواب می بیند ساختمان X، یک برنامه همه چیز: می تواند به فشرده سازی برخی از کارها و چیزهایی که او باید نظارت کند کمک کند.)

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از Document Outline در Google Docs

“روزهای من بسیار طولانی و پیچیده هستند، همانطور که ممکن است تصور کنید، و این مقدار زیادی تغییر زمینه وجود دارد… تغییر متن بسیار دردناک است. اما من معمولاً سعی می‌کنم شرکت‌ها را تقسیم کنم، به طوری که عمدتاً یک شرکت در یک روز است، بنابراین امروز یک روز تسلا است، اگرچه ممکن است اواخر امشب در توییتر کار کنم… مدیریت زمان بسیار دشوار است. و این خیلی عجیب به نظر می رسد، اما من فقط یک دستیار پاره وقت دارم… اما بیشتر برنامه ریزی ها را خودم انجام می دهم. و دلیل آن این است که غیرممکن است که شخص دیگری بداند اولویت ها چیست. بنابراین از آنجایی که با ارزش ترین چیزی که دارم زمان است، خودم آن را برنامه ریزی می کنم.»

ماسک معتقد است تمدن کمتر از آنچه مردم تصور می‌کنند قوی است و هوش مصنوعی ممکن است نابودی آن را تسریع کند.

برای کسی که در زمان فقیر است، جالب است که ماسک چقدر در هوش مصنوعی ظاهر شده است. او هوش مصنوعی ساخته شده در تسلا را به عنوان بهترین در جهان معرفی می کند، و او اولین شریک OpenAI بود، اما به نظر می رسد از هوش مصنوعی عمومی طرفدار نیست، به ویژه به این دلیل که در حال آمدن است و به نظر می رسد خارج از کنترل است. “من فکر می کنم که این برای همه چیز غیر ضروری است، اما خیلی سریع اتفاق می افتد و اتفاق می افتد. این خطر وجود دارد که هوش مصنوعی پیشرفته رشد بشریت را از بین ببرد یا آن را محدود کند.»

اما هیچ یک از اینها را خیلی جدی نگیرید! خیلی بعد در همان گفتگو او با خود مخالفت کرد و گفت: «من نکن فکر کنید هوش مصنوعی قصد دارد بشریت را از بین ببرد، اما ممکن است ما را تحت کنترل های سختگیرانه قرار دهد. مثل نوعی پرستار بچه‌ی بزرگ.»

ماسک ادعا می کند که توییتر از شر سخنان تنفرآمیز و 90 درصد از «کارآفرینان کلاهبرداری و هرزنامه» در پلتفرم خود خلاص شده است که باعث جذابیت بیشتر برای تبلیغ کنندگان می شود.

این زوج به آرامی به “همبستگی” ماسک با لیندا یاکارینو، که هفته گذشته به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی شد (او هنوز وارد این شغل نشده است) برخورد کردند. به نظر می رسید که تعامل آنها ابتدا به عنوان یک گفتگو در مورد تبلیغات آغاز شد، اما ماسک به جزئیات چگونگی و زمان تبدیل آن به یک تمرین استخدامی وارد نشد. در عوض، او مسیر خود را تغییر داد تا در مورد اینکه چگونه کسب و کار بیمار تبلیغاتی این شرکت از حالت توانبخشی خارج می شود صحبت کرد.

او در مورد حضورش روی صحنه با یاکارینو چند هفته قبل از اینکه او را به عنوان مدیرعامل انتخاب کند، گفت: «لیندا احساس می‌کرد که برای تبلیغ‌کنندگان بسیار مفید است که شخصاً من را ببینند، بنابراین من را به کنفرانسی در میامی دعوت کرد که بسیار مفید بود.

او در آنجا گفت که «شخصاً با تعدادی از تبلیغ‌کنندگان ملاقات کرد تا به آنها اطمینان دهد و به آنها نشان دهد که توییتر مکان خوبی برای تبلیغات است».

او ادعا کرد که “سخنان مشوق تنفر کاهش یافته است” و “کیفیت سیستم، به ویژه با توجه به کلاهبرداران و ارسال کنندگان هرزنامه، به طرز چشمگیری بهتر از گذشته است… ما در این مرحله بیش از 90٪ از شر آن خلاص شده ایم. از کارآفرینان کلاهبرداری و هرزنامه در این مرحله بسیار نادر است که شما کلاهبرداری می بینید.”

او همچنین گفت که چگونه می توان مزارع ربات را تعطیل کرد، احتمالاً برای کمک به بهبود احساسات واقعی در این پلتفرم، اگرچه او توضیح نداد که چرا اینها دقیقاً برای تبلیغ کنندگان مشکل دارند، اگر به عنوان مثال آنها به نفع این برنامه هستند. یک نام تجاری؟

او می گوید که او و مدیرعامل جدید بیش از حد با هم کار خواهند کرد.

ماسک قبلاً در مورد آزادی بیان کاملاً صریح صحبت کرده است، و به طور خاص او آنچه را که می خواهد بگوید می گوید، که به نظر نمی رسد در آینده تغییر کند. در حالی که «اصل کلی این است که به قانون نزدیک می شود. بنابراین برای هر کشوری، ما سعی می‌کنیم تا حد امکان به قانون پایبند باشیم، این شرکت در حال کار بر روی «کنترل‌های مجاورتی است که اطمینان حاصل می‌کند که «اگر شما دیزنی هستید، مثلاً محتوای اطراف [will be] دوستی خانوادگی. این کاملا قابل درک است.

MDAU معیار خوبی نبود.

ماسک گفت، مشکل «کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد»، معیار خود تعریف شده توییتر که در زمانی که هنوز یک شرکت عمومی بود برای توصیف مخاطبان خود و نحوه رشد آن استفاده می‌کرد، این بود که «تعدادی از این کاربران… یک اعلان می‌بینند. در تلفن خود، در مورد یک توییت، اما آنها در واقع وارد سایت نمی شوند. مطمئناً آنچه واقعاً مهم است، ثانیه‌های کاربر واقعی از نمایشگر است.» او گفت که این همان چیزی است که شرکت اکنون دنبال می کند. “این بر اساس زمان صفحه نمایش است که توسط iOS، Android و مرورگر به ما گزارش شده است.” او می گوید که بازخورد تبلیغ کنندگان برای این اندازه گیری مثبت بوده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای کار نکردن ویجت Apple Music در اندروید

آیا محدودیتی برای آزادی بیان وجود دارد – حداقل آزادی بیان ایلان؟

موضوع جورج سوروس مطرح شد، به ویژه شخصیت پردازی ماسک از او و حجم عظیمی از فریاد و بحثی که این موضوع ایجاد کرد. ایلان واقعاً احساس نمی کند که باید مهار شود.

او گفت: «من نمی‌خواهم آنچه را که می‌گویم کاهش دهم، زیرا این امر مانع آزادی بیان شما می‌شود. این بدان معنا نیست که شما باید با آنچه من می گویم موافق باشید… نکته این است که مجموعه ای از دیدگاه ها متفاوت باشد. آزادی بیان تنها در صورتی مرتبط است که سخنان فردی باشد که شما دوست ندارید. آیا این مجاز است؟ اگر چنین است، شما آزادی بیان دارید. در غیر این صورت انجام نمی دهید. و برای کسانی که از سانسور حمایت می‌کنند، می‌توانم بگویم که … فقط زمان زیادی است که سانسور به شما تحمیل شود.» گفتن آسان، سخت تر برای دیدن بازی.

توییتر دوباره استخدام خواهد کرد.

سپس مکالمه به حوزه‌ای کاملاً متفاوت منحرف شد، به موضوع کارمندان توییتر – سؤالات ناگفته در مورد اعتدال و اینکه چه کسی احتمالاً پل اینجاست، آن را مدیریت کند؟ با توجه به اینکه شرکت در حال حاضر از بیش از 7500 کارمندی که در سال گذشته مدیریت خود را به دست گرفت، به حدود 1500 نفر کاهش یافته است، در واقع سؤالات زیادی در مورد اینکه چگونه می تواند بهبود یابد، بسازد و رشد کند وجود دارد. او گفت که افراد بیشتری اضافه خواهند شد، به ویژه اگر قصد احیای آن تجارت تبلیغاتی و جلب تبلیغ کنندگان بزرگ را داشته باشد. اوه، و آن برنامه “همه چیز” را بسازید.

وی گفت: “ما شروع به اضافه کردن افراد به شرکت خواهیم کرد و شروع به اضافه کردن تعدادی نفر به شرکت کرده ایم.” و، اما هنوز تغییرات زیادی وجود دارد که باید اتفاق بیفتد. بنابراین، اما من فکر می کنم 1500 احتمالاً یک عدد معقول است.

در ارزش گذاری توییتر.

پاسخ کوتاه او به این بود که آیا از خرید توییتر پشیمان شده است یا خیر. با توجه به جاه طلبی/پیش بینی مبنی بر اینکه این شرکت پس از خرید آن به قیمت 44 میلیارد دلار می تواند 250 میلیارد دلار ارزش داشته باشد، او توییتر را “در حال بازگشت” توصیف کرد. او پاسخی برای اینکه آیا توییتر می‌تواند دوباره عمومی شود یا نه حتی دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو باقی خواهد ماند یا خیر، نداشت.

تعدیل محتوا: بد; مقررات هوش مصنوعی: خوب است

ماسک با افرادی که نظرشان را بیان می کنند مشکلی ندارد، اما با هوش مصنوعی که همین کار را انجام می دهد، مشکلی ندارد.

من برای مدت طولانی به سختی اصرار کرده ام و با تعدادی از سناتورها و نمایندگان کنگره، افراد حاضر در کنگره در کاخ سفید برای حمایت از مقررات هوش مصنوعی ملاقات کردم، از یک کمیته داخلی که از احزاب مستقل و شاید تشکیل شده است. فقط از رهبران صنعت پیشنهاد می دهد.

یکی از زمینه هایی که او به طور خاص به آن توجه دارد، حضور هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی است. در مورد سلاح‌سازی هوش مصنوعی، «قلم از شمشیر قوی‌تر است. بنابراین یکی از اولین جاهایی که باید مراقب استفاده از هوش مصنوعی بود، در رسانه های اجتماعی، دستکاری افکار عمومی است.

او گفت که این یکی از دلایلی است که او می‌خواهد توییتر را عمدتاً به یک سیستم مبتنی بر مشترک تبدیل کند، «زیرا ایجاد آن به طرز چشمگیری سخت‌تر است» و بنابراین بعید است که یک شخص معتبر نباشد، یا اینطور فکر می‌شود. . ایجاد حسابی که دارای یک شماره تلفن تأیید شده از یک شرکت مخابراتی معتبر است که دارای کارت اعتباری است و ماهانه مبلغ کمی را پرداخت می کند، 10000 برابر دشوارتر است. و آن کارت‌های اعتباری و شماره‌های تلفن به‌شدت توزیع شوند، خوشه‌ای نباشند، فوق‌العاده دشوار باشند. بنابراین در حالی که در گذشته شخصی می‌توانست یک میلیون حساب جعلی به ازای هر یک پنی ایجاد کند و سپس دستکاری کند یا چیزی به نظر می‌رسد که بسیار بسیار مورد پسند مردم است در حالی که در واقع اینطور نیست، یا تبلیغ و بازتوییت شود، در حالی که در واقع اینطور نیست. . محبوبیت واقعی نیست، در اصل بازی کردن سیستم است.

بنابراین، من فکر می کنم که سوگیری نسبت به تأیید مبتنی بر اشتراک بسیار قدرتمند است. و این واقعاً، شما نمی‌توانید به هیچ شرکت رسانه‌های اجتماعی که این کار را انجام نمی‌دهد اعتماد کنید، زیرا به سادگی با ربات‌ها تا این حد شدید غلبه می‌کند.»



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vCU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *