ایلان ماسک احتمالاً در مورد اظهارات خلبان خودکار خود شهادت خواهد داد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ایلان ماسک احتمالاً در مورد اظهارات خلبان خودکار خود شهادت خواهد داد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ممکن است به ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا دستور داده شود تا در یک دادخواست که Autopilot، سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا، را مسئول یک تصادف مرگبار در سال 2018 می‌داند، تحت سوگند شهادت دهد.

این حکم آزمایشی که روز چهارشنبه توسط یک قاضی کالیفرنیا صادر شد و اولین بار توسط رویترز گزارش شد، در یک دادخواست مرگ نادرست توسط خانواده والتر هوانگ علیه تسلا به دلیل تصادفی که باعث کشته شدن مهندس شد، صادر شد.

وکلای شاکی می خواهند ماسک را به دادگاه بکشانند تا درباره اظهارات ضبط شده مدیران میلیاردر در مورد توانایی های Autopilot شهادت دهد.

ماسک قبلاً یک ویدیوی تبلیغاتی در سال 2016 را برای Autopilot به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه تسلا “خود را رانندگی می کند” بدون “اصلاً هیچ کمک انسانی” توییت کرده بود. در ژانویه، آشوک الوسوامی، مدیر نرم‌افزار Autopilot در تسلا، شهادت داد که این با استفاده از نقشه‌برداری سه‌بعدی در مسیری از پیش تعیین‌شده، به‌جای تکیه بر ‌ها، حسگرها و قدرت محاسباتی درون‌برد برای رانندگی خودکار انجام شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه رزولوشن سلفی دوربین آیفون را بین 7 و 12 مگاپیکسل برگردانیم

خانواده هوانگ استدلال می‌کنند که متوفی بیش از حد به نرم‌افزار رانندگی نیمه خودکار متکی بود که در نهایت او را شکست داد. تسلا ادعا می کند که هوانگ قبل از تصادف در حال انجام یک بازی ویدیویی با گوشی خود بوده و به هشدارهای خودرو توجه نکرده است.

جلسه استماع برای برکناری ماسک برای روز پنجشنبه تعیین شد.

رویترز گزارش می دهد که ماسک احتمالاً در مورد بیانیه سال 2016 که توسط شاکیان استناد شده بود مورد سؤال قرار خواهد گرفت که در آن گفته می شود: «مدل S و مدل X، در این مرحله، می توانند به طور مستقل با ایمنی بیشتری نسبت به یک شخص رانندگی کنند. همین الان.”

وکلای تسلا در پرونده های دادگاه با این درخواست مخالفت کرده اند. به گزارش رویترز، آنها گفتند ماسک نمی تواند جزئیات اظهاراتی را که شاکیان می خواهند از او بازجویی کنند را به خاطر بیاورد و به گفته رویترز، او اغلب سوژه فیلم های “دیپ جعلی” است.

قاضی Evette Pennypacker از دادگاه عالی سانتا کلارا گفت که استدلال‌های تسلا «عمقاً نگران‌کننده» هستند، زیرا به این معناست که ماسک به‌عنوان یک فرد مشهور بیشتر هدفی برای «دیپ‌فیک» است که بیانیه‌های عمومی او را مصون می‌سازد. نتیجه این خواهد بود که ماسک و سایر افراد مشهور می توانند در آینده از مالکیت آنچه می گویند و انجام می دهند اجتناب کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه تنظیمات زیرنویس Netflix را در هر دستگاهی مدیریت کنیم

TechCrunch نتوانست نظری از تسلا، که دفتر مطبوعاتی خود را در سال 2020 منحل کرد، دریافت کند.

این شکایت قرار است در 31 ژوئیه به محاکمه برود. این پرونده به لیست رو به رشد دعوی قضایی و بررسی های نظارتی در مورد خودروساز برای سیستم Autopilot آن اضافه می شود که شامل تحقیقات جنایی از وزارت دادگستری ایالات متحده است.

با این اوصاف، تسلا هفته گذشته یک پیروزی بزرگ در دادگاه بر سر یک پرونده مشابه داشت. یکی از مالکان تسلا در سال 2020 از این شرکت شکایت کرد و گفت که مدل S او در حین کار با خلبان خودکار به داخل سکوی خودرو منحرف شد و کیسه هوا به شدت باز شد که باعث آسیب پزشکی شد. هیئت منصفه دادگاه عالی لس آنجلس حکم داد که ویژگی Autopilot شکست نمی خورد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RRJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *