ایلان ماسک به ممنوعیت توئیتر ترامپ پایان داد •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حساب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از ممنوعیت دائمی در ژانویه 2021 بازگردانده شد.

روز جمعه، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، نظرسنجی را منتشر کرد و از ترامپ پرسید که آیا باید به ترامپ اجازه بازگشت به این پلتفرم داده شود. بیش از 15 میلیون نفر رای دادند که 51.8 درصد به بازگرداندن ترامپ در توییتر رأی مثبت دادند.

از جولای 2022، زمانی که توییتر آخرین گزارش درآمد سه ماهه خود را قبل از خصوصی شدن ارائه کرد، این پلتفرم حدود 237.8 میلیون کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد دارد. با این حال، زمانی که نظرسنجی بداهه ماسک در روز شنبه با شرکت بخش کوچکی از کاربران به پایان رسید، حساب ترامپ این بود که ممنوع نشده.

«مردم صحبت کرده اند. ترامپ بازگردانده می شود. Vox Populi، Vox Dei، Musk توییت کرد، به نقل از یک عبارت لاتین که به “صدای مردم، صدای خدا” ترجمه می شود.

در همین حال، رئیس جمهور سابق این هفته اعلام کرد که در سال 2024 یک بار دیگر برای بالاترین مقام کشور نامزد خواهد شد.

ممنوعیت بحث برانگیز ترامپ چند روز پس از شورش های 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا صورت گرفت که در آن شورشیان به خشونت تلاش کردند تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 را باطل کنند.

توییتر «پس از بررسی دقیق توییت‌های اخیر از حساب @realDonaldTrump و زمینه اطراف آنها – به‌ویژه نحوه دریافت و تفسیر آنها در توییتر و خارج از توییتر – ما حساب کاربری را به‌دلیل خطر تحریک بیشتر به خشونت برای همیشه معلق کردیم.» نوشت در یک پست وبلاگ ژانویه 2021.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه می توان پست های توصیه شده را در فید Reddit متوقف کرد

ایلان ماسک از چند هفته پیش که توییتر را تصاحب کرده است تعلیق های معکوس در دو اکانت پرمخاطب که به دلیل سوءجنسیت بدخواهانه ترنس ها مورد بی اعتباری قرار گرفتند: نشریه طنز محافظه کار The Babylon Bee و Jordan Peterson. او همچنین ممنوعیت کتی گریفین، کمدینی که در توییتر خود را شبیه ماسک کرده بود، لغو کرد.

زمانی که ماسک در ابتدا درخواست خود را برای تصاحب توییتر اعلام کرد، حمایت خود را از لغو ممنوعیت دائمی رئیس جمهور سابق اعلام کرد. اکنون که مالک شرکت است، ماسک از حساب توییتر خود برای اعلام به‌روزرسانی‌های خط‌مشی پلتفرم استفاده می‌کند.

ماسک: سیاست جدید توییتر آزادی بیان است، اما آزادی دسترسی نیست توییت کرد دیروز قبل از شروع نظرسنجی خود درباره حساب ترامپ. «توییت‌های منفی/متنفر حداکثر کاهش و درآمدزایی خواهند داشت، بنابراین هیچ آگهی یا درآمد دیگری برای توییتر وجود نخواهد داشت».

ماسک از قبل در دوران تصدی خود، در زمینه اجرای ویژگی‌های جدید به این سو و آن سو رفته است، بنابراین چالش‌برانگیز است که حرف او را در مورد نحوه مدیریت محتوا توسط توییتر به‌عنوان نهایی همه چیز در نظر بگیریم. با این حال، ماسک مطمئناً با اجازه دادن به نتایج یک نظرسنجی خود به خودی یک روزه برای تعیین تصمیمات پیچیده تعدیل محتوا، سابقه ای را برای رهبری خود در توییتر ایجاد می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دادگاه کنیا راه را برای شکایت به دلیل نقش فیس بوک در دامن زدن به درگیری Tigray در اتیوپی هموار کرد.

صرف نظر از این، مشخص نیست که آیا رئیس جمهور سابق واقعاً به توییتر بازخواهد گشت یا خیر. ترامپ پس از اینکه از شبکه های اجتماعی اصلی مانند توییتر، یوتیوب و خارج شد، پلتفرم اجتماعی خود را به نام Truth Social ایجاد کرد. و یکی از مهمترین نکات فروش Truth Social این است که ترامپ به طور فعال از آن استفاده می کند.

اعتبار تصویر: دونالد ترامپ درباره حقیقت اجتماعی

اکنون با مثبت رای دهید، اما نگران نباشید، ما به جایی نمی‌رویم. Truth Social خاص است!» رئیس جمهور سابق عصر امروز در سایت Truth Social با اشاره به نظرسنجی توییتر ماسک پستی منتشر کرد.

Truth Social با استفاده از کد منبع نامعتبر Mastodon در ماه فوریه با یک راه‌اندازی پر زرق و برق در iOS عرضه شد. طی چند ماه آینده، این برنامه برای تأیید در Google Play مشکل داشت، زیرا طبق گزارش‌ها، گوگل پست‌های متعددی را پیدا کرد که خط‌مشی‌های محتوای Play Store آن را نقض می‌کرد. در داخل، شرکت مادر Truth Social، گروه رسانه و فناوری ترامپ، در تلاش برای تکمیل یک ادغام پیشنهادی برای عرضه عمومی از طریق SPAC است.

تا ماه سپتامبر، داده های SensorTower نشان می دهد که حدود 3.7 میلیون کاربر Truth Social را دانلود کرده اند.

این داستان در حال توسعه است…

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qfe
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *