ایلان ماسک دستور کمیسیون SEC را “پوزه تحمیلی توسط دولت” خواند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

وکلای ایلان ماسک از دادگاه استیناف فدرال خواستند تا ماده ای را در فرمان رضایت سال 2018 خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) که یک وکیل تسلا را ملزم می کند تا برخی از پست های خود را در بررسی کند، کنار بگذارد.

وکلای ماسک در گزارشی که اواخر روز سه‌شنبه به دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم ایالات متحده در منهتن ارسال شد، حکم پیش‌تصویب را «پوزه‌ای تحمیلی از سوی دولت» نامیدند که سخنرانی قانونی او را در مورد طیف وسیعی از موضوعات مهار و سرد کرد.

آنها همچنین گفتند که این الزام قانون اساسی ایالات متحده را نقض می کند و با اجرای “بر خلاف اصول آمریکایی آزادی بیان و بحث آزاد” سیاست های عمومی را تضعیف می کند.

SEC بلافاصله به درخواست اظهار نظر در خارج از ساعات بازار پاسخ نداد. انتظار می رود این پرونده مختصر خود را به دادگاه تجدید نظر ارائه کند.

ماسک می‌خواهد بخشی از تصمیم 27 آوریل قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس لیمان، را که در آن درخواست او برای حذف کامل حکم رضایت رد شده بود، لغو کند.

لیمن گفت که استدلال های ماسک به منزله «نالیدن» از الزاماتی است که او دیگر نمی‌خواست به آن پایبند باشد، زیرا «شرکت او به نظر او شکست ناپذیر شده است».

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین کلید امنیتی USB برای احراز هویت دو مرحله ای

مجله فوربس روز چهارشنبه اعلام کرد ماسک 51 ساله 259.8 میلیارد دلار (تقریباً 2125878 کرور) ارزش دارد که تقریباً دو برابر سایرین است.

این حکم دادخواست متهم شدن ماسک به کلاهبرداری از سرمایه گذاران را با توییتی در 7 آگوست 2018 حل کرد مبنی بر اینکه وی «تامین بودجه» را برای خصوصی کردن شرکت خودروهای الکتریکی خود دریافت کرده است، هرچند که خرید نزدیک نبود. ماسک گفته است که این توییت درست بوده است.

در حل و فصل، ماسک موافقت کرد که به یک وکیل تسلا اجازه دهد توییت هایی را که ممکن است حاوی اطلاعات مادی درباره شرکت باشد، نمایش دهد.

او و تسلا هر کدام 20 میلیون دلار (تقریبا 163 کرور) جریمه مدنی پرداخت کردند و ماسک از نقش خود به عنوان رئیس تسلا صرف نظر کرد.

اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار بعداً تحقیقاتی را آغاز کرد و اسنادی را در مورد پایبندی ماسک و تسلا احضار کرد، زیرا ماسک در یک توییت در تاریخ 6 نوامبر 2021 از پیروان خود پرسید که آیا باید 10 درصد از سهام خود را در تسلا بفروشد تا قبوض مالیاتی روی گزینه های سهام را پوشش دهد.

در پرونده روز سه شنبه، وکلای ماسک گفتند که زمان کنترل SEC فرا رسیده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 تا از بهترین هدفون ها TWS برای Samsung Galaxy Z Fold5

وکلای دادگستری نوشتند: «در سایه حکم رضایت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار به طور فزاینده‌ای نظارت، کنترل و تلاش کرده است تا سخنرانی محافظت شده آقای ماسک را که به قوانین فدرال اوراق بهادار مربوط نمی‌شود، مهار کند». «هر هدفی که از طریق مقررات پیش‌تصویب تأمین شود، محقق شده است».

ماسک به طور جداگانه در تلاش است تا از توافق آوریل خود برای خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار (تقریباً 337465 کرور) صرف نظر کند و گفت که این شرکت او را با کم اهمیت جلوه دادن تعداد حساب های جعلی گمراه کرده است.

توییتر از ماسک شکایت کرده است تا او را مجبور کند که ادغام را با قیمت توافق شده تکمیل کند، قیمتی که ۲۳ درصد بیشتر از قیمتی است که سهامش در روز سه شنبه بسته شد. یک محاکمه بدون دادگاه در 17 اکتبر در دادگاه سلطنتی دلاور برنامه ریزی شده است.

پرونده ماسک علیه SEC، دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم ایالات متحده، شماره 22-1291 است.


5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/asF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *