این افتربرنر جعلی MSI به دنبال رمزهای عبور گیمرها است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاربران پیشرفته شخصی که دوست دارند نحوه عملکرد GPU خود را تغییر دهند، مورد هدف بدافزار قرار می گیرند ()، محققان می گویند.

تعدادی از وب‌سایت‌ها شناسایی شده‌اند که نسخه جعلی MSI Afterburner را تبلیغ می‌کنند، که در عوض استخراج‌کننده‌های ارزهای دیجیتال و دزدهای اطلاعاتی را روی نقاط پایانی آسیب‌دیده نصب می‌کند. ().

MSI Afterburner برنامه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد نحوه رفتار کارت‌های گرافیک خود را تغییر دهند و به کاربران اجازه می‌دهد تا اورکلاک را تغییر دهند، دمای کارت را ردیابی کنند و بسیاری از کارهای دیگر. با وجود اینکه توسط سازنده رایانه شخصی MSI ساخته شده است، اما تقریباً با هر کارت گرافیکی کار می کند، که به زودی آن را به ستاره ای در جوامع و کاربران قدرتمند رایانه شخصی سوق داد – اما اکنون به نظر می رسد که آن را به هدفی برای مجرمان تبدیل کرده است.

استخراج ارزهای دیجیتال با پردازنده گرافیکی

محققان امنیت سایبری از Cyble می گویند که تنها در سه ماه گذشته بیش از 50 را کشف کرده اند که وانمود می کنند سایت رسمی MSI Afterburner هستند.

این سایت‌ها اغلب ماینرهای ارزهای دیجیتال را برای Monero و یک تروجان سرقت اطلاعات به نام RedLine Stealer تحت فشار قرار می‌دهند. اضافه شد، بیشتر دامنه‌های کشف‌شده دارای تایپی هستند، اما برخی نیز وجود داشتند که هیچ ارتباطی با MSI نداشتند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع تغییر پس زمینه دسکتاپ در ویندوز 11

کارت‌های گرافیکی سطح بالا ابزار مهمی برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال هستند، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهند تا توکن‌های ارزشمند را به طور موثرتری تولید کنند. به همین دلیل است که در یکی دو سال گذشته، قیمت مدل‌های GPU پرچمدار به طور پیوسته در حال افزایش بوده است، در حالی که عرضه کارت‌ها تقریباً تمام شده بود. همچنین به همین دلیل است که هدف قرار دادن MSI Afterburner با ماینر ارزهای دیجیتال منطقی است.

با این حال، از زمانی که اتریوم (دومین شبکه بلاک چین بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، دومین شبکه پس از بیت کوین) از اثبات کار (ماینینگ) به اثبات سهام (استکینگ) منتقل شد، محبوبیت ماینینگ رو به کاهش بوده است. افزایش هزینه های برق و ارزهای دیجیتال در بازار نزولی که در حال حاضر در حال تجربه هستند (بیت کوین از 69000 دلار در نوامبر گذشته به حدود 16000 دلار در نوامبر امسال کاهش یافت) همگی نقش خود را ایفا کرده اند.

با این حال، برای مجرمان سایبری که نقاط پایانی دیگران را برای ماینینگ ربوده اند، نوسانات قیمت توکن ها معنی بسیار کمی دارد.

از طریق: BleepingComputer ()

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/svU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *