بازاریابی ورودی و خروجی: چه تفاوت هایی با هم دارند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

وقتی صحبت از یک استراتژی بازاریابی به میان می آید، مهم است که راه های ارتباط با مشتریان را در نظر داشته باشید، چه مستقیم یا غیر مستقیم. با این اوصاف، بازاریابی ورودی و خروجی به طور خاص به این وضعیت اشاره دارد.

قبل از توضیح تفاوت‌های بین این دو، مهم است که هر دو راه را درک کنید، بنابراین وقتی به سراغ ایجاد یا ویرایش استراتژی خود می‌روید، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید که برای مخاطبان شما مناسب است.

بازاریابی درونگرا: چیست؟

بازاریابی درونگرا به استراتژی های بازاریابی متمرکز بر ایجاد محتوایی که ترافیک را به یک برند هدایت می کند، اشاره دارد. به بازاریابی درونگرا «بازاریابی کششی» یا بازاریابی محتوا نیز گفته می شود، زیرا مشتریان را به سمت محصولات یا خدمات شما می کشاند.

اگر این به نظر چیزی است که برند یا کسب و کار شما می خواهد به آن دست یابد، محتوا را به سمت حل یک مشکل یا حل مشکلی که مخاطب هدف شما در جستجوی آن است، هدف قرار دهید. با بازاریابی درونگرا، مشتریان زمانی که به شما نیاز داشته باشند، شما را پیدا خواهند کرد. این به ایجاد روابط قوی با مشتری کمک می کند.

نمونه هایی از بازاریابی ورودی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پست های وبلاگ
  • ثبت نام در خبرنامه یا
  • محتوای ویدیویی
  • اینفوگرافیک
  • پادکست ها
  • سئو
  • وبینارها
  • رسانه های اجتماعی

بازاریابی درونگرا به جای اینکه برند شما را در مقابل کاربران قرار دهد، بیشتر برای بیان داستان برند شما، افزایش آگاهی از برند و جلب توجه مخاطب به محصولات یا خدمات شما کار می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Futureverse یک شرکت متاورس است که ممکن است واقعاً آن را دریافت کند

بازاریابی برون مرزی: چیست؟

در حالی که بازاریابی درونگرا یک مفهوم جدیدتر است، بازاریابی برونگرا شامل اشکال سنتی تری از بازاریابی و تبلیغات برای جذب مشتریان است. به جای اینکه مشتریان با شما ارتباط برقرار کنند، بازاریابی برونگرا زمانی است که شرکت مکالمه را آغاز می کند و مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار می کند.

این نوع بازاریابی بسیار تبلیغاتی و سنگین است و پیام خود را به سمت مخاطبان بسیار زیادی هدایت می کند، به این امید که مشتریان هر چه بیشتر به دست آورند.

نمونه‌هایی از بازاریابی برون‌گرا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تماس های سرد
  • ایمیل مستقیم
  • انفجار ایمیل
  • تبلیغات آفلاین: بیلبورد، ، رادیو
  • حمایت های مالی رویداد
  • رویدادهای حضوری

بازاریابی برون‌گرا تضمین می‌کند که شما مستقیماً به افراد دسترسی پیدا می‌کنید، اما دقیقاً به این معنی نیست که این افراد می‌خواهند با آنها تماس گرفته شود یا به پیام کسب‌وکار علاقه خاصی دارند.

تفاوت بین بازاریابی ورودی و خروجی

بزرگترین تفاوت بین بازاریابی درونگرا و برونگرا این است که درونگرا یک استراتژی غیرمستقیم با تمرکز بر یک مخاطب هدف خاص است که از طریق تولید محتوا تغذیه می شود، در حالی که برون گرا یک استراتژی مستقیم است که هدف آن قرار گرفتن در مقابل هر چه بیشتر افراد است.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، تفاوت دیگر این است که ورودی یک نسخه جدیدتر و دیجیتالی تر از بازاریابی در مقایسه با بیشتر شیوه های سنتی موجود در بازاریابی برون گرا است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هنوز به دنبال خرید سونی WH-1000XM4 هستید؟ در اینجا بهترین آنها در سایبر دوشنبه است

یکی دیگر از نکات ظریف ورودی این است که می توان آن را به صورت متقابل تبلیغ کرد. با سهولت ارسال در چندین پلتفرم، تغییر محتوا برای انطباق با پلتفرم های مختلف بسیار آسان است. Outbound به کانال های خود محدود می شود و تبلیغ پیام شما فراتر از یک تاکتیک انتخابی دشوارتر است.

از آنجایی که بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی و ابزار رسانه های اجتماعی در حال حاضر دارای قابلیت های تحلیلی هستند، بازاریابی درونگرا در مقایسه با بازاریابی برون گرا، که در آن نسبت دادن سرنخ ها دشوارتر است، بسیار آسان تر است.

در نهایت، بازاریابی برون‌گرا می‌تواند بسیار گران باشد. از آنجایی که بسیاری از انواع بازاریابی برون‌گرا شامل تبلیغات فیزیکی می‌شود، این به معنای پولی است که باید برای فضا، مواد، سفر و غیره خرج شود.

بازاریابی ورودی یا خروجی: از کدام یک استفاده کنم؟

متأسفانه یک پاسخ برای همه وجود ندارد و بستگی به استراتژی بازاریابی شما و اهداف شما به عنوان یک برند دارد. با این حال، چیزی که می توانم به شما بگویم این است که همه را در یکی غوطه ور نکنید و دیگری را نادیده بگیرید.

اکنون که در عصر دیجیتال هستیم، بازاریابی درونگرا ممکن است راهی به نظر برسد، اما این بدان معنا نیست که شما هرگز نیازی به استفاده از بازاریابی برون گرا ندارید. قبل از تصمیم گیری، به بررسی مخاطبان هدف شما و تجزیه و تحلیل برند شما می پردازم.

همه چیزهایی که باید در مورد دو اصل مهم بازاریابی بدانید وجود دارد. اگر شک یا سوالی دارید در زیر با ما کامنت بگذارید! مطمئن نیستید که در استراتژی بازاریابی خود از کجا شروع کنید؟ برای بهره مندی بیشتر از بازاریابی، این راهنما را دنبال کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dNj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *