بازی های Xbox Series X/S با پشتیبانی از Dolby Vision و Dolby Atmos

زمان مطالعه: 3 دقیقه

می‌توانید بازی Dolby Vision و Dolby Atmos را در Xbox Series X|S تجربه کنید، اما کدام بازی‌ها پشتیبانی می‌کنند هر دو از این فناوری ها؟

پشتیبانی Dolby Atmos از زمان عرضه Xbox One در سال 2017 متوقف شده است و اکنون در Xbox Series X و Xbox Series S عرضه شده است. برای استفاده از فناوری صوتی فضایی در ، مجوز لازم است، اما استفاده از آن در نوارهای صوتی رایگان است. و بلندگوها برخی از هدفون ها دارای مجوز رایگان هستند، مانند هدست بی سیم Xbox.

در این زمان از سال، به‌ویژه صدای فضایی آسان است. با شروع فروش Cyber ​​Monday 2022 و در اطراف 28 نوامبر زمان بسیار خوبی برای بررسی برخی از معاملات فوق العاده در مورد بهترین هدست های بازی و به طور کلی معاملات Cyber ​​Monday ایکس باکس است. با بهترین معاملات با وبلاگ ما در دوشنبه زنده به روز باشید.

بازی Dolby Vision به یک صفحه نمایش سازگار نیاز دارد اما برای کسانی که می توانند آن را فعال کنند نیز قابل دسترسی است. با این حال، در حال حاضر، هر تلویزیونی که از بازی Dolby Vision پشتیبانی می‌کند، نمی‌تواند خروجی ۱۲۰ هرتز داشته باشد، اما و Dolby در حال همکاری نزدیک با سازندگان تلویزیون برای به‌روزرسانی نمایشگرهای بیشتر هستند. این از طریق به روز رسانی سیستم عامل در آینده انجام می شود، که قبلاً در LG CX رخ داده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کاربران اندروید برای نصب برنامه های مرورگر مخرب فریب می خورند - در اینجا نحوه ایمن ماندن آورده شده است

اگر به‌دنبال استفاده حداکثری از این هستید، ابتدا نحوه فعال کردن 120 هرتز را در Xbox Series X و Xbox Series S بررسی کنید. در غیر این صورت، لیست کامل زیر را برای هر بازی Xbox Series X|S با پشتیبانی از Dolby Vision و Dolby Atmos بررسی کنید. ما همچنین لیست کاملی از بازی‌های PS5 و Xbox Series X با پشتیبانی از 120 فریم در ثانیه، در صورت علاقه، گردآوری کرده‌ایم.

Dolby Vision و Dolby Atmos Xbox Series X: بازی های پشتیبانی شده

فروش ارزان بازی ایکس باکس

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

بیش از 100 عنوان نسل بعدی با قابلیت HDR به زودی از Dolby Vision پشتیبانی خواهند کرد، از جمله بازی‌های موجود امروز و آینده. با این حال، همه آنها از بازی Dolby Vision و Atmos پشتیبانی نمی کنند، اما اینها عناوینی هستند که پشتیبانی می کنند.

اگر بازی‌های بیشتری با پشتیبانی از Dolby Vision و Dolby Atmos در آینده ظاهر شوند، این صفحه را به‌روز نگه می‌داریم.

Dolby Vision و Dolby Atmos Xbox Series X: سوالات متداول

دالبی ویژن

(اعتبار تصویر: Dolby)

بازی Dolby Vision چیست؟

Dolby Vision یک فرمت HDR است که نوید ارائه هایلایت ها، کنتراست و رنگ های زنده تر را نسبت به سایر فناوری های HDR می دهد. Dolby Vision به طور خودکار بازی‌های سازگار را نیز به تصویر می‌کشد، به این معنی که بازیکنان برای دریافت بهترین تجربه ممکن HDR نیازی به کالیبره کردن دستی بازی‌ها ندارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین کابل اترنت CAT 8 که می توانید بخرید

Dolby Atmos چیست؟

Dolby Atmos صدای فضایی قانع کننده ای را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد صدا را با دقت 360 درجه بشنوید. این روی هر هدفونی کار می‌کند و تعدادی از بازی‌های Xbox Series X|S در حال حاضر پشتیبانی از Dolby Atmos و صدای فوق‌العاده دارند.

آیا PS5 از بازی Dolby Vision و Dolby Atmos پشتیبانی می کند؟

خیر، PS5 از بازی Dolby Vision یا Dolby Atmos پشتیبانی نمی کند. در عوض، کنسول سونی از HDR10 برای محدوده دینامیکی بالا و فناوری صوتی Tempest 3D اختصاصی آن برای صدای مکانی استفاده می کند. برای تجربه HDR10 به نمایشگر HDR نیاز دارید و صدای با هر هدفونی کار می کند و همچنین می تواند از طریق بلندگوهای تلویزیون پخش شود.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cEM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *