باز کردن قفل کد M&A: 5 عاملی که می تواند معامله را ایجاد کند (یا شکست دهد).

زمان مطالعه: 3 دقیقه


که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ادغام و تملک

به عنوان مثال، خرید پیکسار توسط دیزنی در سال 2006 باعث احیای ثروت این غول انیمیشن شد، اگرچه تحلیلگران بازار در هنگام اعلام این اقدام نسبت به این اقدام شک داشتند. 15 سال بعد در گفتگو با CNBC، باب ایگر اظهار داشت که این شاید بهترین تصمیم خرید در طول دوران او در دیزنی بوده است. دقیقاً سخنان او این بود: «این ما را در مسیر دستیابی به آنچه می‌خواستم قرار داد، یعنی مقیاس در داستان سرایی».

اما ازدواج دیزنی و پیکسار تنها ازدواجی نیست که ثابت کرد موتور رشد عظیمی است. خرید توسط در سال 2012 به این غول رسانه اجتماعی اجازه داد تا بر فضای اشتراک گذاری عکس تسلط یابد. از این دست نمونه ها در تاریخ کسب و کارها در سرتاسر دنیا زیاد است.

اما همه چیز در دنیای M&A خوب نیست. این یک تصمیم پیچیده و اساساً خطرناک است، نه برای افراد ضعیف. ضروری است که تصمیم و فرآیند را با دقت و تدبیر نزدیک کنیم.

در طول سال‌ها، با تجربه‌ای در دنیای پیچیده M&A، از جمله هشت خرید در چند سال گذشته، پنج عنصر ضروری برای یک سفر موفق ادغام و اکتساب ایجاد کرده‌ام.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حذف ویدیوها در یوتیوب: راهنمای گام به گام

مراقب هم افزایی درآمد باشید

یکی از محرک های حیاتی یک خرید موفق، توانایی دستیابی به هم افزایی درآمدی است. با این حال، آنچه مهمتر است این است که فرض نکنیم این هم افزایی به طور خودکار اتفاق می افتد، فقط به این دلیل که امکان پذیر به نظر می رسد.

تصمیم گیری در مورد پتانسیل درآمد تلفیقی پس از M&A مستلزم تجزیه و تحلیل دقیق پتانسیل رشد و به دست آوردن دید واضح در مورد چگونگی به حداکثر رساندن هم افزایی است. برای به حداکثر رساندن موفقیت، شرکت هایی با سرعت فروش بالا و پتانسیل رشد نمایی را خریداری کنید. پیشنهادات محصول، پایگاه مشتری و کانال های فروش هدف را تجزیه و تحلیل کنید تا فرصت های فروش متقابل، افزایش فروش و گسترش بازار را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، در سال 2015، پی پال Braintree، یک شرکت پرداخت را که مالک سرویس پرداخت تلفن همراه، Venmo بود، خریداری کرد. این یک حرکت استراتژیک و عاقلانه در زمانی بود که پرداخت‌های دیجیتال در سرتاسر جهان در حال افزایش بود. اکنون در سال 2023، PayPal برای پیشبرد پذیرش و استفاده از خدمات پرداخت دیجیتال این شرکت به Venmo متکی است. انتظار می رود این دو عملیات تا سال آینده به هم نزدیک شوند. این خرید به PayPal این امکان را داد که به بازار رو به رشد پرداخت‌های همتا به همتا دسترسی پیدا کند و جریان درآمد خود را تقویت کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ما هنوز در مورد ارزش گذاری Y Combinator صحبت می کنیم

اجازه ندهید که refactoring آب سردی را روی استراتژی شما برای ورود به بازار بیفزاید

مدیران عامل فناوری اغلب این اشتباه را مرتکب می شوند که فرض می کنند یک محصول به طور یکپارچه در پشته فناوری موجود آنها ادغام می شود، به خصوص در یک خرید جمع آوری شده. با این حال، ممکن است همیشه اینطور نباشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد خرید، زمانی را برای ارزیابی استراتژی ورود به بازار (GTM) شرکت مورد نظر و سهولت یافتن، خرید و به کارگیری محصولات آنها اختصاص دهید. روی ایجاد یک نسخه یکپارچه جدید در آینده تمرکز کنید تا به خودتان باند طولانی تری برای رفع هرگونه مشکل بدهید. این به مشتریان و کارمندان اجازه می دهد تا نقشه راه موفقیت آینده را ببینند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dyU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *