با آخرین موفقیت Lemon8، ByteDance دوباره از کتاب بازی چین یاد می‌گیرد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم با آخرین موفقیت Lemon8، ByteDance دوباره از کتاب بازی چین یاد می‌گیرد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

این برنامه شباهت زیادی به Xiaohongshu، یک پلتفرم رسانه اجتماعی چینی با 260 میلیون MAU دارد.

در میان یک موج با بحث داغ در مورد اینکه آیا TikTok باید ممنوع شود یا خیر، یکی دیگر از محصولات ByteDance، Lemon8، ظاهر شد و به سرعت به 10 محصول برتر در فروشگاه های آمریکا صعود کرد.

افزایش ناگهانی Lemon8 یادآور رشد اولیه TikTok است. در آن زمان واین پیشگام به اشتراک گذاری ویدیوی کوتاه در ایالات متحده بود، اما TikTok قالب رسانه را از طریق الگوریتم‌های توصیه محتوای خود به سطح بعدی رساند، سیستمی که داشت برای اپلیکیشن خواهر خود، Douyin، در چین بسیار موفق بوده است.

برخی از ناظران صنعت اکنون Lemon8 را به‌عنوان چیزی در تقاطع ، پینترست و توصیف می‌کنند، اما کسانی که با اکوسیستم اینترنت چینی آشنا هستند بلافاصله متوجه می‌شوند که این اپلیکیشن نمونه‌ای از «کپی از چین» است.

در بسیاری از تاریخچه اینترنتی اولیه چین، کارآفرینان از روندهایی با شتاب قوی در ایالات متحده الهام گرفتند و چیزی قابل مقایسه در چین ساختند که منجر به پاسخ های این کشور به گوگل، فیس بوک و موارد مشابه شد. این رویه هنوز وجود دارد، همانطور که توسط گروه شرکت هایی که جاه طلبی های خود را برای تبدیل شدن به OpenAI چین بیان می کنند نشان می دهد. اما معکوس شدن این روند نیز در حال شکل گیری است زیرا استعدادهای فناوری داخلی چین پیچیده تر می شوند و خدمات جدیدی را ارائه می دهند که هنوز در خارج از کشور وجود ندارند.

در یک نگاه، چیدمان سنگین عکس Lemon8 و بررسی های همتا به همتا شباهت زیادی به Xiaohongshu، پلتفرم تجارت اجتماعی چینی با 260 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. Xiaohongshu، که به معنای “کتاب قرمز کوچک” است، در دهه گذشته به جامعه آنلاینی برای جوانان چینی تبدیل شده است تا هک های زندگی را در مناطقی از سلامت زایمان و بقای قرنطینه متمرکز در چین تا یافتن بهترین رستوران های چینی در دوسلدورف بیاموزند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  13 نکته برای رفع ناهمواری تخلیه باتری AirPods چپ و راست

به اشتراک گذاری دوچرخه، خرید زنده و تجارت اجتماعی تنها چند مدل کسب و کار اینترنتی چینی هستند که کاربرانی را در خارج از کشور پیدا کرده اند. Xiaohongshu از طریق Uniik و Spark در سایر بازارهای آسیایی حضور پیدا کرده است، اما هیچکدام از آن ها رشد نکرده اند. اکنون ByteDance کتاب بازی Xiaohongshu را به سمت غرب می برد، آینه TikTok با یادگیری از مدل Douyin در خانه انجام شده است.

کتاب بازی قرمز کوچک

اعتبار تصویر: Xiaohongshu

Xiaohongshu که به عنوان یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری راهنماهای خرید خارج از کشور تأسیس شده است، تمرکز خود را بر جمع آوری اطلاعات عملی حفظ کرده است. پست‌ها در شبکه‌ای مانند Pinterest مرتب شده‌اند، اما تا حدی بر اساس تعداد «ذخیره‌های» آنها رتبه‌بندی می‌شوند. و برخلاف اینستاگرام، رقابت کمی برای ارسال پر زرق و برق ترین عکس ها وجود دارد. در عوض، از تصاویر برای متنی کردن یادداشت های ارسال شده توسط کاربران استفاده می شود، مانند نتیجه PCR COVID-19 مورد نیاز برای سوار شدن به پرواز به چین.

این برنامه به جای ترجیح دادن پست‌های اینفلوئنسر حرفه‌ای، کشف محتوای طولانی را تشویق می‌کند و بر ارتباط با سرگرمی تأکید می‌کند. هنگامی که کاربران در Xiaohongshu هستند، چیزی را تجربه می کنند که “zhongcao” نامیده می شود، به معنای واقعی کلمه “کاشت چمن”، مفهومی که توسط پلتفرم رایج شده است تا تأثیر تمایل به خرید چیزی را پس از دیدن شخص دیگری، خواه دوست یا تأثیرگذار، توصیه کند.

این شرکت در یکی از رویدادهای اخیر اعلام کرد که از 260 میلیون MAU Xiaohongshu، 69 میلیون آنها تولید کننده محتوا هستند. 70 درصد از کاربران آن زن هستند و پس از سال 1990 متولد شده اند. بیشتر کاربران آن در شهرهای مرفه تر چین زندگی می کنند. در اوج خود، ارزش شرکت به 20 میلیارد دلار رسید، اما طبق گزارش ها به 10 تا 16 میلیارد دلار در سال گذشته کاهش یافت زیرا سرکوب فناوری چین اعتماد سرمایه گذاران را کاهش داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه به یک وابسته توییچ تبدیل شویم

هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا Lemon8 می تواند فرهنگ zhongcao را به ایالات متحده و فراتر از آن بیاورد یا خیر. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که بیشتر جذابیت این برنامه عمدتاً از تبلیغات پرشور و تأیید تأثیرگذاران از طریق TikTok ناشی می‌شود.

همچنین نشانه هایی وجود دارد که Lemon8 برای ارسال محتوا به اینفلوئنسرها پول می دهد. این یک رویه رایج در میان پلتفرم های رسانه های اجتماعی چینی از جمله Douyin است. اما این ممکن است بزرگ‌ترین تفاوتی باشد که Lemon8 را از Xiaohongshu جدا می‌کند، زیرا به ندرت یارانه‌های بزرگ را به اینفلوئنسرها پرداخت می‌کند. بسیاری استدلال می کنند که اصالت دلیلی است که محتوای Xiaohongshu در آزمون زمان مقاومت کرده است.

احتمالاً Lemon8 در ابتدای راه خود هنوز از فکر کردن به درآمدزایی دور است، اما جالب است که ببینیم اگر و زمانی که برنامه پایگاه کاربر قابل توجهی را جمع کند، چه مراحلی برای کسب درآمد انجام می شود. ممکن است به Xiaohongshu نگاه کند، که در حال حاضر از طریق تبلیغات و کمیسیون های تجارت الکترونیک کسب درآمد می کند. البته، حمل و نقل یک مدل کسب و کار موجود از یک کشور به کشور دیگر، چه کپی برداری از چین و چه از چین، هرگز آسان نیست. حتی ماموت ByteDance برای تبلیغ خرید زنده، که اکنون بخش بزرگی از درآمد چین Douyin را در کشورهای غربی به ارمغان می آورد، دچار مشکل شده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zpdEgE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *