با تغییر قدرت دوباره به VC ها، دورهای پایین غالب هستند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم با تغییر قدرت دوباره به VC ها، دورهای پایین غالب هستند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

چیزهایی به نظر می رسد این روزها برای استارت آپ ها خوب پیش نمی روند.

دورهای نزولی یا دور سرمایه گذاری که در آن یک استارت آپ با ارزش کمتری نسبت به آخرین سرمایه گذاری خود سرمایه جذب می کند، رایج تر از چیزی است که جامعه سرمایه گذاری در نزدیک به نیم دهه شاهد بوده است. طبق داده های Carta، تعداد دورهای کاهشی در سه ماهه اول 2023 در مقایسه با سال قبل تقریباً چهار برابر شده است.

دورهای نزولی بد هستند، زیرا می توانند منجر به رقیق شدن بیش از حد، سرمایه گذاران ناراضی، نگرانی کارکنان در مورد ارزش دارایی خود و سایر رویدادهای کمتر از سودآور شوند. آنها برای بسیاری از استارت آپ ها تازه کار هستند و در طول رونق سرمایه گذاری اخیر، زمانی که استارتاپ های بسیاری در حال افزایش چندگانه بودند، بسیار نادر بودند. بالا دور در همان سالی که به یک مینی ترند تبدیل شد.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


متداول تر شدن دورهای نزولی تکان دهنده نیست، اما تا حدودی تعجب آور است که آنها تقریباً یک پنجم کل سرمایه گذاری های مخاطره آمیز را تشکیل می دهند که Carta در سه ماهه اول مشاهده کرد. اوضاع برای استارت‌آپ‌ها خیلی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم بدتر شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین کارت ضبط برای نینتندو سوییچ

علاوه بر این، Carta گزارش می دهد که a کمترین از «40 درصد از کل سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های سری A و سری B در سه ماهه اول، بالاترین رقم در سال 2020 بوده است». همان نیروهایی که باعث شیوع دورهای نزولی می شوند در اینجا نقش دارند: یعنی سرعت و ارزش معاملات سرمایه گذاری خطرپذیر در حال عقب نشینی است، و با بازنشانی بازارهای عمومی، ارزش گذاری برای استارت آپ ها در همه مراحل نیز کاهش می یابد.

دورهای پایین، دورهای مسطح، و شرایط سرمایه گذاری پیچیده تر

وقتی اطلاعات اولیه Carta را از داده های سه ماهه اول 2023 بررسی کردیم، متوجه شدیم که دلارهای کمتری با قیمت های پایین تر کار می کنند.

ممکن است ترکیبی عجیب از وقایع به نظر برسد. پس از همه، اگر استارتاپ ها هستند ارزان تر، چرا سرمایه گذاران مخاطره آمیز قرار نمی دهند بیشتر سرمایه برای کار؟ دلیل آن این است که سرمایه گذاری مخاطره آمیز اساساً یک تجارت حرکتی است که در آن افزایش قیمت سهام استارتاپ ها منجر به این می شود که سرمایه گذاران بتوانند سرمایه بیشتری جذب کنند، که به آنها اجازه می دهد تا پول بیشتری را با قیمت های بالاتر روی کار بگذارند.

بله، این چیزی شبیه یک چرخه خودتقویت کننده است. در طول دوره‌های پرشور، اگر یک VC را فشار دهید که چرا آن‌ها به سرعت حرکت می‌کنند و از تکنیک‌های اسماً مهم سرمایه‌گذاری انه مانند تلاش‌های لازم صرفنظر می‌کنند، آنها چیزی در مورد نیاز به انجام در زمین خواهند گفت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 کابل صفحه کلید مارپیچ سفارشی زیر 50 دلار برای خرید در سال 2023

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RGwDYh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *