با پاک کردن حافظه پنهان Spotify چه اتفاقی می‌افتد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از با پاک کردن حافظه پنهان Spotify چه اتفاقی می‌افتد
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اکثر برنامه‌های iOS و Android برای بهبود زمان بارگذاری و تجربه کاربر، حافظه پنهان را در پس‌زمینه جمع‌آوری می‌کنند. Spotify در اینجا مستثنی نیست. این برنامه محبوب کش را در هر دو برنامه iOS و Android جمع آوری می کند. مواقعی وجود دارد که Spotify یک کش فاسد جمع آوری می کند که منجر به مشکلات پخش. برای عیب یابی چنین مشکلاتی باید کش Spotify را پاک کنید. در اینجا چیزی است که هنگام پاک کردن حافظه پنهان Spotify در iPhone و Android اتفاق می افتد.

گاهی اوقات، Spotify در گوشی شما باز نمی شود. ممکن است با پخش نشدن آهنگ، تاخیر در برنامه و مشکلات ذخیره سازی گوشی خود مواجه شوید. پاک کردن حافظه پنهان Spotify تمام این مشکلات را بدون تأثیر بر کتابخانه موسیقی شما در برنامه حل می کند. بیایید ابتدا حافظه پنهان Spotify و مراحل پاک کردن آن را درک کنیم.

Spotify Cache توضیح داده شد

کش فایل های داده کوچکی هستند که Spotify در تلفن شما ذخیره می کند تا زمان بارگذاری کلی برنامه و تجربه کاربر را بهبود بخشد. از آنجایی که Spotify فروشگاه‌ها، عکس‌های کوچک آلبوم، توصیه‌های صفحه اصلی و پیشنهادات لیست پخش هفتگی را در اختیار شما قرار می‌دهد، هر زمان که برنامه را راه‌اندازی می‌کنید، برنامه نیازی به بارگیری همه چیز ندارد. Spotify برای بارگذاری فوری داده ها به حافظه پنهان تلفن متکی است.

اگر مشکلی در حافظه گوشی خود ندارید یا با برنامه Spotify مشکلی ندارید، نباید حافظه پنهان Spotify را پاک کنید. هنگامی که حافظه پنهان Spotify را پاک می کنید، تمام داده های شخصی سازی از بین می روند. ممکن است متوجه شوید که بارگیری برنامه نسبتاً بیشتر طول می کشد و در ابتدا از داده های زیادی استفاده می کند. در اینجا نحوه پاک کردن حافظه پنهان Spotify در و اندروید آورده شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  2 راه آسان برای استفاده از ChatGPT در WhatsApp

کش Spotify را در آیفون پاک کنید

نمی توانید ببینید Spotify چه مقدار کش در آیفون جمع آوری کرده است. همچنین، Spotify شامل گزینه ای برای پاک کردن کش از برنامه به جای سرهم کردن با تنظیمات آیفون است. مراحل زیر را برای پاک کردن حافظه پنهان Spotify در آیفون خود دنبال کنید.

مرحله 1: Spotify را در آیفون خود باز کنید.

گام 2: روی چرخ دنده تنظیمات در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

مرحله 3: منوی Storage را باز کنید.

مرحله 4: روی «پاک کردن حافظه پنهان» ضربه بزنید، و شما آماده هستید.

همچنین می‌توانید Spotify را مجدداً روی آیفون خود نصب کنید تا کش را پاک کرده و دوباره شروع کنید. اما قبل از اینکه اسپاتیفای را مجددا نصب کنید، می توانید بررسی کنید که یکیشن چقدر فضای روی آیفون شما اشغال می کند. مراحل زیر را طی کنید.

مرحله 1: تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.

گام 2: به General بروید.

مرحله 3: از منوی زیر گزینه “iPhone Storage” را انتخاب کنید.

مرحله 4: تجزیه و تحلیل دقیق حافظه آیفون را بررسی کنید. به Spotify بروید.

مرحله 5: اندازه برنامه Spotify و اسناد و داده ها را بررسی کنید.

شما دو گزینه برای انتخاب دارید.

برنامه Offload: این گزینه فضای مورد استفاده برنامه را آزاد می کند اما اسناد و داده های آن را حفظ می کند. وقتی برنامه را دوباره نصب می‌کنید، سیستم اطلاعات شما را بازیابی می‌کند.

حذف برنامه: این برنامه و تمام داده های مربوطه را از آیفون شما حذف می کند.

مرحله 6: روی Delete App ضربه بزنید و تصمیم خود را تأیید کنید.

به صفحه اصلی آیفون برگردید و اپ استور را باز کنید. باید Spotify را جستجو کنید و دوباره برنامه را نصب کنید. Spotify را راه اندازی کنید و با جزئیات حساب خود وارد شوید. این یکی از راه های موثر برای آزاد کردن فضا در آیفون است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گوگل یوتیوب را به خودروهای بیشتری می آورد که از Polestar شروع می شود

کش Spotify را در اندروید پاک کنید

چند راه برای پاک کردن حافظه پنهان Spotify در اندروید وجود دارد. می‌توانید حافظه پنهان را از تنظیمات Spotify پاک کنید یا از منوی اطلاعات برنامه استفاده کنید.

مرحله 1: Spotify را روی گوشی اندرویدی خود راه اندازی کنید.

گام 2: روی چرخ دنده تنظیمات در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

مرحله 3: به «پاک کردن حافظه پنهان» بروید و تصمیم خود را تأیید کنید.

با استفاده از مراحل بالا نمی‌توانید حافظه پنهان را بررسی کنید. بیایید همین کار را از منوی Spotify info انجام دهیم.

مرحله 1: روی نماد برنامه Spotify ضربه طولانی بزنید و روی “i” ضربه بزنید تا منوی اطلاعات برنامه باز شود.

گام 2: منوی “Storage & Cache” را انتخاب کنید.

مرحله 3: داده های کش را بررسی کنید و روی «پاک کردن کش» ضربه بزنید.

با پاک کردن حافظه پنهان Spotify چه اتفاقی می‌افتد

قبلاً، Spotify هنگام پاک کردن حافظه پنهان، آهنگ های دانلود شده را از حساب شما حذف می کرد. این شرکت آهنگ ها و پادکست های ذخیره شده را از حساب شما حذف نمی کند. فقط سابقه جستجوی شما را حذف می کند و تصاویر کوچک آلبوم را حذف می کند. ممکن است در ابتدا با زمان بارگذاری کندتر و مصرف زیاد داده روبرو شوید زیرا Spotify باید همه چیز را از ابتدا بارگیری کند.

فقط زمانی باید حافظه پنهان Spotify را پاک کنید که حافظه دستگاه شما کم است یا با برنامه مشکل دارید. اگر نمی‌خواهید حافظه پنهان را پاک کنید، پست اختصاصی ما را بخوانید تا بدون حذف برنامه‌ها، فضا را در iPhone یا Android آزاد کنید.

حافظه پنهان Spotify را درک کنید

پس از پاک کردن حافظه پنهان Spotify، می‌توانید زمان استفاده از این عملکرد را در آیفون و اندروید حدس بزنید. همچنین می‌توانید پست اختصاصی ما را بررسی کنید تا بدانید هنگام پاک کردن کش در اندروید چه اتفاقی می‌افتد.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CwhlOU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *