“بدون شناسه تماس گیرنده” در هر تلفنی به چه معناست

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از “بدون شناسه تماس گیرنده” در هر تلفنی به چه معناست
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

تلفن های همراه ارتباط با مردم را آسان تر کرده اند. با فشردن یک دکمه، می‌توانید فوراً با کسی تماس بگیرید و با او صحبت کنید. با این حال، طرف دیگر این است که شما ممکن است همیشه شخص را در انتهای خط نشناسید، به خصوص اگر فقط شناسه تماس گیرنده در دستگاه شما نمایش داده نشود. اما “No Caller ID” در تلفن به چه معناست؟ بیایید دریابیم.

«عدم شناسه تماس گیرنده» در هر تلفنی به چه معناست؟

به عبارت ساده، عدم وجود شناسه تماس گیرنده در هیچ دستگاهی به این معنی است که فردی که با شما تماس می گیرد نمی خواهد اطلاعات خود را با شما به اشتراک بگذارد. بنابراین، آیا هیچ شناسه تماس گیرنده ای شبیه تماس گیرندگان ناشناس نیست زیرا هر دو شماره تماس گیرنده را نمایش نمی دهند؟ و آیا شناسه تماس گیرنده به این معنی است که آنها در مخاطبین شما هستند؟ برای یافتن مطالعه را ادامه دهید.

بدون شناسه تماس گیرنده در مقابل تماس گیرنده ناشناس: تفاوت چیست

در حالی که نداشتن شناسه تماس گیرنده یا تماس گیرنده ناشناس ممکن است یکسان به نظر برسد، اما آنها متفاوت هستند. اساساً تماس گیرنده بدون شناسه تماس گیرنده به این معنی است که آن شخص عمداً شماره خود را از نمایش مسدود کرده است. این ممکن است یک تماس‌گیرنده معمولی یا یک سازمان معتبر، مانند سازمان‌های دولتی، باشد که مایل نیستند شماره‌شان اعلام شود. اینها همچنین می توانند کلاهبردار یا شوخی باشند.

شناسه تماس گیرنده من را در آیفون نشان دهید

از سوی دیگر تماس گیرندگان ناشناس کاربرانی هستند که عمدا اطلاعات خود را مسدود نکرده اند. با این حال، این اطلاعات توسط ارائه دهنده شما شناسایی نشد و باعث شد به جای اطلاعات تماس گیرنده به عنوان تماس گیرنده ناشناس نشان داده شود. این نیز یکی از دلایلی است که نشان می دهد تماس گیرندگان ناشناس راحت تر از تماس گیرندگان بدون شناسه تماس گیرنده است.

نحوه مسدود کردن تماس های ناخواسته

اکنون که تفاوت بین تماس گیرندگان ناشناس و شناسه های بدون تماس را می دانیم، وقت آن است که نگاهی به نحوه مسدود کردن تماس های هر دوی آنها بیندازیم. از آنجا که در حالی که تماس گیرندگان ناشناس می توانند قانونی باشند، این احتمال نیز وجود دارد که ممکن است هرزنامه باشند. و اگر این تماس‌ها تکرار شوند، می‌توانید از ویژگی‌های دستگاه خود برای مسدود کردن تماس‌های ناخواسته استفاده کنید.

برای انجام این کار، به تنظیمات بروید و بسته به دستگاه خود، تنظیمات تماس را پیدا کنید و محافظت از هرزنامه و شناسه تماس گیرنده را روشن کنید یا برای خاموش کردن تماس‌گیرندگان ناشناس روشن کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام: راهنمای دقیق

برای توضیح دقیق تر، راهنمای ما را در مورد نحوه مسدود کردن تماس گیرندگان هرزنامه و ناشناس به ترتیب در و بررسی کنید.

چگونه بدون شناسه تماس گیرنده یا تماس گیرنده ناشناس نقاب برداریم

اگرچه مسدود کردن تماس‌های بدون شناسه تماس‌گیرنده ممکن است گزینه خوبی به نظر برسد، ممکن است همیشه امکان‌پذیرترین گزینه نباشد. برای اولین بار، این ممکن است به طور ناخواسته منجر به مسدود کردن تماس‌های استخدام‌کنندگان، بانک‌ها، مؤسسات دولتی و غیره شود. برای جلوگیری از این اتفاق، چند راه وجود دارد که می‌توانید از آنها برای پنهان کردن شماره‌های بدون شناسه تماس‌گیرنده استفاده کنید.

بیایید نگاهی کوتاه به همه آنها داشته باشیم.

1. با استفاده از کد 57*

اولین و مهمترین راه برای یافتن شماره شناسه بدون تماس، استفاده از کد 57* است. با استفاده از موبایل خود، این کد را شماره گیری کنید. سپس با این کار درخواستی فوری از اپراتور تلفن همراه شما برای ردیابی این شماره آغاز می شود.

اگرچه، برای برخی از شرکت‌های مخابراتی، این سرویس پولی است و ممکن است پس از برقراری تماس، هزینه‌ای از شما دریافت شود. علاوه بر این، ممکن است نتایج این جستجو برای شما ارسال نشود و در عوض به مقامات گزارش شود. اقدامات بعدی بر این اساس توسط آنها تصمیم گیری خواهد شد.

2. استفاده از شناسه تماس گیرنده دستگاه

با روحیه ایمن‌تر کردن دستگاه‌های تلفن همراه، برخی از شرکت‌های تلفن همراه محافظ‌های خود را تنظیم کرده‌اند. یکی از آنها شناسه تماس گیرنده داخلی است. از «شناسه تماس گیرنده و محافظت از هرزنامه» بومی Google گرفته تا سامسونگ با استفاده از پایگاه داده Hiya برای ارائه اطلاعات شناسه تماس گیرنده.

به طور مشابه، همچنین می‌توانید «مسدود کردن تماس و شناسایی» را از تنظیمات آیفون خود روشن کنید تا به دستگاه شما امکان شناسایی تماس‌گیرندگان را بدهد. اگرچه، ممکن است برای این کار نیاز باشد که یک برنامه شناسه تماس گیرنده شخص ثالث را نصب کنید.

3. استفاده از برنامه های شخص ثالث

یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای یافتن شماره شناسه بدون تماس، برنامه‌های شخص ثالث معمولاً قابل اعتماد هستند و حتی بدون اشتراک نیز می‌توانند به خوبی کار کنند. شما به راحتی می توانید از بین چندین برنامه محبوب مانند Truecaller و TrapCall انتخاب کنید تا شناسه های بدون تماس یا تماس گیرنده های ناشناس را ردیابی کرده و از آنها پاک کنید.

اگرچه، برای حفاظت از حریم خصوصی، خدماتی مانند Truecaller به کاربران این امکان را می دهد که شماره های خود را از لیست خارج کنند. اگر این کار انجام شود، شناسایی تماس گیرندگان ممکن است مشکل شود.

4. با شرکت مخابراتی موبایل تماس بگیرید

اگر تماس‌های ناشناس مکرر دریافت کرده‌اید، با شرکت مخابراتی تلفن همراه خود تماس بگیرید و این مورد را گزارش دهید. همچنین می‌توانید برای وضوح بیشتر، تاریخ و ساعت تماس را یادداشت کنید. علاوه بر این، هر چه زودتر با اپراتور تلفن همراه خود تماس بگیرید، بهتر است که آنها به شما کمک کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از Dialogue Boost در Amazon Prime Video

این به ویژه در صورتی توصیه می شود که آن تماس های ناشناخته ماهیت تهدیدآمیز داشته باشند. شرکت حامل تلفن همراه می‌تواند در صورت لزوم با مجری قانون تماس بگیرد تا به شما در حل این مشکل کمک کند.

1. چگونه با فردی بدون شناسه تماس گیرنده تماس بگیریم؟

درست مانند یک کد شماره گیر برای شناسایی تماس های بدون شناسه تماس گیرنده، یک کد شماره گیر نیز برای پوشاندن شناسه تماس گیرنده شما وجود دارد. بنابراین، برای برقراری تماس بدون شناسه تماس گیرنده، به سادگی *67 و سپس شماره را با کد منطقه شماره گیری کنید. این کمک می‌کند شناسه تماس‌گیرنده شما پنهان شود و آن را به‌عنوان «No Caller ID» یا در برخی موارد Private نمایش دهد. علاوه بر این، اگر کاربر آیفون هستید، می‌توانید ID تماس گیرنده را خاموش کنید. برای انجام این کار به تنظیمات > تلفن بروید. در اینجا، روی “Show My Caller ID” ضربه بزنید. ضامن را خاموش کنید. این باید هنگام برقراری تماس، شناسه تماس گیرنده شما را پنهان کند.

2. آیا شناسه تماس گیرنده به این معنی است که آنها در مخاطبین شما هستند؟

بدون شناسه تماس گیرنده لزوماً به این معنی نیست که تماس گیرنده در لیست مخاطبین شما قرار دارد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، زمانی که تماس گیرنده عمدا شماره خود را پنهان کرده باشد، هیچ شناسه تماس گیرنده نمایش داده نمی شود. این ممکن است فردی در لیست مخاطبین شما باشد یا نباشد. بنابراین، هنگام به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی از طریق تماسی که هیچ شناسه تماس گیرنده قابل مشاهده نیست، باید مراقب باشید.

3. چگونه می توان با شماره ای با شناسه مسدود شده تماس گرفت؟

ممکن است بتوانید با استفاده از بازگشت تماس بدون شناسه تماس گیرنده تماس بگیرید. برای این کار از صفحه کلید گوشی خود استفاده کنید و بلافاصله *69 را شماره گیری کنید. با این کار تماس آخرین شماره ای که با شما تماس گرفته است را برمی گرداند. برخی از سرویس ها همچنین به کاربران اجازه می دهند تا از زمان تماس اولیه تا 30 دقیقه از سرویس برگشت تماس استفاده کنند. با این حال، اگر کاربر شما را مسدود کرده باشد، ممکن است کار نکند. علاوه بر این، برای برخی از اپراتورها، ممکن است یک سرویس پولی با دامنه موفقیت محدود باشد. همچنین می‌توانید برنامه‌های شخص ثالث را بررسی کنید، اگر کاربر شماره خود را از فهرست خارج نکرده باشد. گزینه دیگر این است که سوابق تماس را در صورتحساب تماس ماهانه خود بررسی کنید و ببینید آیا می توانید شماره مذکور را پیدا کنید. اگرچه، ممکن است مدتی طول بکشد زیرا صورت‌حساب‌های تماس تلفنی معمولاً در پایان چرخه صورت‌حساب هستند.

پیدا کردن شناسه تماس گیرنده

اگرچه ممکن است نتوانیم کاملاً جلوی مخفی شدن آنها را بگیریم، امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا کمی بیشتر در مورد معنای “No Caller ID” در هر تلفنی درک کنید. و به لطف فیلترهای پیشرفته، می‌توانید پیام‌های متنی شماره‌های ناشناس را مسدود کنید و خود را از دردسر حذف یک به یک نجات دهید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UTTGep
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *