برنامه جدید بانکداری چارلی به افراد مسن کمک می کند تا از منابع محدود خود حداکثر استفاده را ببرند.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم برنامه جدید بانکداری چارلی به افراد مسن کمک می کند تا از منابع محدود خود حداکثر استفاده را ببرند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

جمعیت های مختلف اغلب نیازهای بانکی متفاوتی دارند. بنابراین جای تعجب نیست که ما شاهد انبوهی از استارت‌آپ‌های فناوری مالی بوده‌ایم که بر اساس عواملی مانند سن و قومیت، خدمات بانکی را به گروه‌های خاصی ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، بسیاری از استارتاپ‌های فین‌تک به کاربران جوان‌تر پاسخ می‌دهند – از Greenlight تا Step تا Current و اکنون، Acorns.

اما فین‌تک‌هایی که برای خدمت به اعضای مسن‌تر جامعه ما بسیار کمتر رایج هستند. وارد چارلیاستارت آپ جدیدی که خدمات بانکی را برای جامعه بالای 62 سال ارائه می دهد، که امروز با بودجه 7.5 میلیون دلاری راه اندازی شد. به گفته کوین ناظمی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، هدف این شرکت کمک به بازنشستگان و به زودی بازنشستگان است که «بهترین استفاده را از منابع محدود خود ببرند».

ویژگی‌ها شامل دسترسی سریع‌تر به چک تامین اجتماعی، 3% درآمد در موجودی‌ها و بدون هزینه یا حداقل هزینه ماهانه است. ناظمی گفت، کاربران همچنین می‌توانند تنها با استفاده از کارت‌های نقدی خود، از تمام «تخفیف‌های بدون اصطکاک و خجالت» برخوردار شوند، بنابراین مجبور نیستند برای اثبات سالمند بودن خود کارهایی مانند نشان دادن کارت AARP یا شناسه خود را انجام دهند. مانند بسیاری از فین تک ها، چارلی یک بانک نیست – شریک بانکی آن ساتون بانک است.

یکی از مواردی که چارلی برای پرداختن به آن طراحی شده است، این واقعیت است که تا زمانی که فردی بازنشسته شود، دارایی ها را جمع می کند. اما پس از بازنشستگی، به «حالت تجمع زدایی» می‌روند. که می تواند ترسناک و چالش برانگیز باشد. برای کمک به بزرگسالان مسن تر، چارلی به مشتریان اجازه می دهد که تمزایای تامین اجتماعی وارث تا چهار هفته زودتر.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین راه حل برای عدم نمایش عکس های iMessage در برنامه Photos در iPhone، iPad و Mac

ناظمی خاطرنشان کرد: در حالی که افراد مسن معمولاً به اندازه نسل‌های جوان‌تر از فناوری آگاه نیستند، همه‌گیری COVID-19 بسیاری از اعضای این جمعیت را وادار کرد تا کارهای بیشتری را به صورت آنلاین از جمله بانکداری انجام دهند. با این حال، سایت و این شرکت «به گونه ای طراحی شده است که رابط کاربری را برای افرادی که دارای محدودیت های بصری یا فیزیکی هستند، کاربرپسند کند».

این سرمایه‌گذاری حوزه جدیدی از علاقه ناظمی را نشان می‌دهد، که قبلاً دو شرکت را در حوزه فناوری مراقبت‌های بهداشتی تأسیس کرده بود – Oscar Health (یک ارائه‌دهنده بیمه پزشکی مجهز به فناوری با پشتیبانی آلفابت که در مارس 2021 عمومی شد) و Renew Health که یک فناوری است. پلت فرم سلامت محور با تمرکز بر بازنشستگان. پس از همکاری با ایوان ناوسیدا، ابراهیم ال تاتاوی، رامش ال نوری و ریچارد کانگ در سال 2021، چارلی به دنیا آمد.

Better Tomorrow Ventures دور تأمین مالی شرکت را رهبری کرد که شامل مشارکت Expa، مدیر ارشد محصول Carbon Health Ayokunle Omojola و Gokul Rajaram بود.

کوین ناظمی، بنیانگذار و مدیرعامل چارلی

جیک گیبسون، شریک موسس Better Tomorrow Ventures، معتقد است که «اکثریت قریب به اتفاق بنیانگذاران، از جمله در حوزه فین تک، تمایل به ساخت محصولاتی برای افرادی دارند که شبیه خودشان هستند».

او از طریق نوشت: «به همین دلیل است که ما بانک‌های نئوبانک تکراری، یکیشن‌های سرمایه‌گذاری اجتماعی و غیره داریم. در همین حال، احتمالاً می‌توانید روی تعداد شرکت‌های فین‌تک که به نیازهای سالمندان خدمات می‌دهند، حساب کنید، علی‌رغم اینکه جمعیت زیادی دارند.» من سال‌هاست که کوین را می‌شناسم، و او یک اپراتور فوق‌العاده است، با تجربه تأسیس Oscar Health و سپس Renew، و او برای مدت طولانی به این مشکل علاقه داشت. هنگامی که او برای مشاوره در مورد مشکل، بازار، رویکرد محصول و غیره به ما مراجعه کرد، ما از این شانس استفاده کردیم که در دور اول او را هدایت کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه صفحه قفل را با iPadOS 17 شخصی سازی کنیم

با این حال، ناظمی دیگر فین تک‌ها را بزرگ‌ترین رقبای چارلی نمی‌داند. این بانک‌های بزرگ – که به گفته او اغلب برای افرادی طراحی شده‌اند که تمام وقت کار می‌کنند و درآمد ایجاد می‌کنند – و بانک‌های محلی، که ممکن است تجربه بهتری برای مصرف‌کنندگان ارائه دهند، اما هنوز برای نیازهای منحصربه‌فرد آن ۶۲ سال ساخته نشده‌اند.

ناظمی گفت که در پایان، هدف ایجاد یک ETF غیر انباشت مبتنی بر ریسک و همچنین محصولی به نام مستمری خانگی است که در آن چارلی می تواند کاربران را قادر سازد تا از بخشی از دارایی خانگی خود برای تکمیل استفاده کنند. چک تامین اجتماعی آنها

“Wمی‌خواهم راه‌حلی بسازم که بگوییم هی، 90 درصد آن هنوز به میراث شما برسد، اما اگر بخواهید، می‌توانید 10 درصد آن را برای شما به درآمد تبدیل کنید.»

چارلی همچنین قصد دارد تعدادی از ابزارها را در مورد کلاهبرداری منتشر کند، که با نظارت بر تراکنش‌های مبتنی بر ارشد شروع می‌شود تا بتواند به «تسخیر کلاهبرداری قبل از وقوع آن» کمک کند.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ ثبت نام اینجا.

یک نکته خبری یا اطلاعات داخلی در مورد موضوعی که به آن پرداختیم دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. می توانید با من در maryann@techcrunch.com تماس بگیرید. یا می توانید برای ما یادداشتی را در tips@techcrunch.com ارسال کنید. خوشحالم که به درخواست های ناشناس احترام می گذاریم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HtL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *