برنامه جدید ChatGPT از گیت خارج شد و در 6 روز اول از نیم میلیون نصب عبور کرد.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم برنامه جدید ChatGPT از گیت خارج شد و در 6 روز اول از نیم میلیون نصب عبور کرد.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

برنامه ChatGPT OpenAI با وجود اینکه فقط در ایالات متحده و iOS پیش از گسترش امروز به 11 بازار جهانی دیگر است، شروعی درخشان داشته است. بر اساس تجزیه و تحلیل جدید ارائه‌دهنده اطلاعات data.ai، این اپلیکیشن در شش روز اول از زمان راه‌اندازی از نیم میلیون دانلود فراتر رفته است. این برنامه آن را به عنوان یکی از پربازده‌ترین برنامه‌های جدید منتشر شده در سال جاری و آخرین نسخه، رتبه‌بندی می‌کند که تنها با ورود شبیه‌سازی شده تحت حمایت ترامپ، Truth Social در فوریه ۲۰۲۲، در صدر قرار گرفت.

با افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای چت ربات های هوش مصنوعی، سایر برنامه های شخص ثالث که خود را «ChatGPT» یا «ربات چت هوش مصنوعی» می نامند، فروشگاه App را پر کرده اند. در حالی که بسیاری از اینها اساساً ظروف پشمی بودند و سعی می‌کردند مصرف‌کنندگان را فریب دهند تا برای اشتراک‌های گران‌قیمت برای دسترسی به هوش مصنوعی آن‌ها بپردازند، گروهی از اپلیکیشن‌های برتر همچنان توانستند میلیون‌ها هزینه مصرف‌کننده را جذب کنند. این چشم‌انداز رقابتی در میان برنامه‌های چت ربات هوش مصنوعی می‌توانست بازار سخت‌تری را برای برنامه رسمی ChatGPT ایجاد کند تا مورد توجه قرار گیرد. اما همانطور که معلوم شد، اینطور نبود.

برنامه ChatGPT OpenAI از اکثر رقبای خود، از جمله سایر برنامه های محبوب هوش مصنوعی و ربات چت و همچنین برنامه های ، Bing و Edge، که برخی از اولین ادغام های شخص ثالث قابل توجه از فناوری GPT-4 OpenAI را ارائه کردند، بهتر عمل کرد.

اگرچه بینگ و مایکروسافت اج مطمئناً از علاقه به ChatGPT در اولین کار خود سود بردند، با مشاهده 340 هزار و 335 هزار بار دانلود در iOS و Android در بهترین دوره های پنج روزه خود در فوریه، برنامه ChatGPT OpenAI به راحتی در صدر قرار گرفت و 480000 نصب در اولین بار ایجاد کرد. پنج روز پس از عرضه در ایالات متحده، زمانی که برنامه فقط برای iOS بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Microsoft Outlook می‌خواهد مطمئن شود که دیگر آن ایمیل حیاتی را از دست نخواهید داد

در مقایسه با تنها دانلودهای iOS Bing و Edge، ChatGPT با نصب 480K خود در مقابل 250K Bing و Edge 195K حتی جلوتر بود.

اعتبار تصویر: data.ai

با این حال، Bing و Edge هنگام بررسی تمام دانلودهای ایالات متحده در ماه مه در هر دو فروشگاه برنامه همچنان از ChatGPT جلوتر بودند – اما در مقایسه فقط نصب iOS در ماه. این نشان می‌دهد که ChatGPT ممکن است به زودی از این جایگزین‌های متمرکز بر جستجو جلو بیفتد.

اعتبار تصویر، بالا و پایین: data.ai

تجزیه و تحلیل Data.ai همچنین نشان داد که این برنامه از دیگر برنامه‌های برتر چت ربات هوش مصنوعی در ایالات متحده بهتر عمل می‌کند، که بسیاری از آن‌ها به‌منظور استفاده از جستجوی مشتریان برای کلمات کلیدی مانند «AI» و «chatbot» در App Store نام‌گذاری شده‌اند. در اینجا، ChatGPT OpenAI با بارگیری در بین پنج برنامه برتر قرار گرفت، در حالی که در مقایسه با بهترین دوره های پنج روزه سایر برنامه ها در سال 2023 در فروشگاه App و Google Play رتبه بندی شد.

تنها برنامه‌ای که توانست آن را شکست دهد، «Chat with Ask AI» بود که از 4 تا 8 آوریل 2023 شاهد 590000 نصب بود، در مقایسه با 480000 نصب ChatGPT از 18 تا 22 می.

اعتبار تصویر: data.ai

اگرچه ChatGPT تنها یک هفته است که در دسترس است، ChatGPT همچنین در حال حاضر در بین برنامه‌های چت ربات هوش مصنوعی بر اساس بارگیری‌ها در ایالات متحده در ماه مه 2023 در رتبه پنج برتر قرار گرفته است. در زمان کاهش تعداد data.ai، ChatGPT و سایر برنامه‌های چت بات برتر را مقایسه کرد. از ماه می تا 23 – بنابراین، از نظر فنی، کمتر از یک هفته از راه‌اندازی ChatGPT می‌گذرد.

تا آن زمان، این برنامه 550000 بار دانلود شده بود که با Genie – AI Chatbot، نزدیک‌ترین برنامه چت ربات هوش مصنوعی رتبه‌بندی بعدی تا دانلودهای ماه می در اپ استور ایالات متحده، برابری کرد. با این حال، چند مورد دیگر جلوتر بودند، از جمله ChatOn – AI Chat Bot Assistant (610K نصب)، AI Chatbot – Nova (680K نصب)، و Chat with Ask AI (1.4M نصب). با این حال، با توجه به اینکه ChatGPT با چه سرعتی توانست نیم میلیون نصب را از آن خود کند، ممکن است به زودی این رقبا را شکست دهد.

اعتبار تصویر: data.ai

علاوه بر این، ChatGPT یکی از بهترین برنامه های جدید را در سال جاری ارائه کرد – و در سال 2022، data.ai پیدا شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تنظیم انتقال تماس در اندروید و iOS

در پنج روز اول ChatGPT از دانلودهای iOS ایالات متحده پس از راه اندازی، 480000 نصب ایجاد کرد که آن را به عنوان شماره 2 بزرگ ترین راه اندازی برنامه پس از Truth Social که شاهد 630000 بارگیری بود قرار گرفت. بزرگترین اولین اولین‌ها (یعنی 5 روز اول پس از راه‌اندازی) شامل ورود ابزارک در مارس 2023: ابزارک صفحه قفل (360000 نصب) و راه‌اندازی MyNBA2K23 در سال 2022 (310000 نصب) و sendtit – پرسش و پاسخ در اینستاگرام (260،0 نصب) بود. ).

این همچنین ChatGPT را در صدک >99.99 برای راه اندازی برنامه های جدید در ایالات متحده از سال 2022 در iOS قرار می دهد.

Data.ai خاطرنشان می کند که تنها 1٪ از برنامه های برتر بیش از 10600 بارگیری در ایالات متحده در پنج روز اول خود ایجاد کردند و 0.1٪ برتر بیش از 45000 دانلود داشتند. تجزیه و تحلیل آن شامل داده‌های تقریباً 39000 برنامه‌ای بود که از ابتدای سال 2022 در ایالات متحده در iOS راه‌اندازی شدند و سپس در این مدت در نمودارهای برتر قرار گرفتند. (داده ها شامل برنامه های شخص اول اپل مانند Apple Music Classical نمی شود).

اعتبار تصویر: data.ai

البته، نصب‌ها تنها یکی از راه‌های اندازه‌گیری تقاضای مصرف‌کننده هستند و به اندازه تجزیه و تحلیل تعداد افرادی که پس از آن ثبت‌نام کردند و به کاربران فعال برنامه تبدیل شدند قابل اعتماد نیستند.

با این حال، می‌گوید از آنجایی که ChatGPT هنوز بسیار جدید است، data.ai هنوز تخمین‌های دقیقی در مورد معیارهایی مانند کاربران فعال روزانه یا ماهانه نخواهد داشت – تولید آن ممکن است چند هفته دیگر طول بکشد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Byi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *