بعدش چی؟ نگاهی به آینده نزدیک راه حل های مبتنی بر پلیمر

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای بیش از 70 سال، متخصص پلیمر Raumedic با شرکت ها و پزشکان برای توسعه راه حل هایی برای کاربردهای پزشکی و دارویی همکاری می کند.

Raumedic به عنوان یک شریک توسعه، تولید کننده و ارائه‌دهنده خدمات، متخصصان بسیاری را در اختیار دارد – که دائماً بینش‌های مهم بازار را ایجاد می‌کنند – نه فقط با جستجوی داده‌ها، بلکه با پرورش و حفظ روابط با سهامداران کلیدی و تصمیم‌گیرندگان در بازار.

برای این نسخه ویژه Med-Tech Innovation News، چهار نفر از کارشناسان Raumedic موافقت کردند که مهم‌ترین آموخته‌ها و آینده‌نگری‌های شخصی خود و پیامدهای آنها را برای صنعت به اشتراک بگذارند.

بیماری های مزمن، مراقبت در منزل و راحتی بیمار: افزایش تقاضا برای اجزای کوچک

لنا واگنر، مدیر محصول برای تحویل دارو، گفت: “پیش بینی ها برای رشد در بازار دارورسانی چشمگیر است. اما درک مکانیسم‌ها و عواملی که این تقاضای فزاینده را هدایت می‌کنند، مهم‌تر است. روندها و پدیده های به هم پیوسته متعددی به طور همزمان رخ می دهند.

اولاً، افزایش تاسف بار بیماری های مزمن در سراسر جهان وجود دارد. دیابت تنها یک نمونه بارز از آن چیزی است که در عامیانه از آن به عنوان “بیماری تمدن” یاد می شود. از طریق جهانی‌سازی و مدرن‌سازی، شیوه‌های زندگی بی‌تحرک – همراه با دیگر انتخاب‌های سبک زندگی ناسالم – توسط مردم کشورهایی که استاندارد زندگی در آنها رو به افزایش است، اتخاذ می‌شود.

دوم، ما شاهد آغاز دوران مراقبت در منزل هستیم. با پیری جمعیت و عدم تعادل جمعیتی، ما در حال ورود به دوران مراقبت از سالمندان در مقیاسی بی سابقه هستیم. این به نوبه خود فشاری بر بودجه عمومی خواهد بود. مراقبت در خانه ممکن است یک گلوله نقره ای باشد. از طریق دستگاه‌های دوز و تزریق مدرن، درمان‌ها به درمان‌های حضوری بسیار کمتری در مطب دکتر نیاز دارند – فرصتی برای سلطنت در هزینه‌های مراقبت عمومی در آینده فراهم می‌کند. علاوه بر این، اکثر مردم گزینه درمان از راه دور را در آسایش خانه خود ترجیح می دهند.

سوم، ظهور بیماری‌های مزمن و مراقبت‌های خانگی یک موضوع مشترک دارند: نیاز به تزریق منظم زیر جلدی داروها – همه اینها در عین اطمینان از راحتی بیمار. این اغلب به دستگاه‌های پزشکی پوشیدنی با اجزای کوچک‌شده نیاز دارد – و همچنین کانول‌های نرمی که هنگام ماندن طولانی‌مدت در زیر پوست، بیماران را تحریک نمی‌کنند.

به همین دلیل است که در کارم در Raumedic، من به وضوح شاهد افزایش تقاضا برای وسایل یکبار مصرف برای پوشیدنی ها و همچنین قطعات بسیار پیچیده کوچک مانند کانال های دارو بوده ام. ما همچنین سعی می کنیم با نوآوری هایی مانند کانول نرم ثبت شده خود از یک قالب، جلوتر از منحنی باشیم. این به بیماران راحتی فوق العاده ای را ارائه می دهد – و به مشتریان پتانسیل حذف بسیاری از مراحل فرآیند – و همچنین هزینه های توسعه و ساخت را ارائه می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Inspiration Healthcare آلن اولبی را به عنوان CFO و مدیر منصوب می کند

آینده پیستون های سرنگ: مواد جدیدی برای جایگزینی لاستیک؟

سیمون مارکوارت، مدیر حساب کاربری کلیدی: بسیاری از افراد در medtech هنوز این را مسلم می دانند که پیستون های سرنگ به طور پیش فرض از لاستیک سوراخ شده ساخته شده اند. با این حال، من شاهد یک تغییر تدریجی اما تعیین کننده در بازار هستم – چرخش دور از لاستیک و به سمت مواد جدید و نوآورانه. و دلایل خوبی برای آن وجود دارد.

“مواد پیشرفته حاوی مواد افزودنی کمتری نسبت به لاستیک هستند، هنگامی که دارو با سرنگ تجویز می شود، مواد قابل استخراج کمتری آزاد می شود. این امر به جلوگیری از تأثیر منفی بر فرمولاسیون دارو و ایجاد واکنش های فیزیکی نامطلوب در بدن بیمار کمک زیادی می کند.

علاوه بر این، فرآیند تولید لاستیک استمپینگ دارای معایب عمده ای است. ذراتی از خود به جا می گذارد که باید با تلاش زیاد شسته شوند. با شستشو، به نوبه خود، خطر واکنش باقی مانده های پاک کننده با دارو در طول استفاده بالینی وجود دارد.

صحبت در مورد استفاده – من اغلب بازخورد مستقیمی از پرسنل بالینی دریافت می‌کنم و آنچه را که در یک مطالعه داخلی در Raumedic دریافته‌ایم گواهی می‌دهم: بهبود خواص جابجایی پیستون‌های سرنگ از مواد جدید – در مقایسه با پیستون‌های لاستیکی – به معنای واقعی کلمه می‌تواند با دستان خود احساس شود

نکته مثبت دیگر: این مواد جدید را می‌توان از طریق قالب‌گیری تزریقی پردازش کرد، بنابراین هر کسی می‌تواند پیستون‌های سرنگ را بر اساس نیازها و مشخصات فردی تولید کند. بنابراین، جای تعجب نیست که سر و صدای بیشتری در مورد پیستون ها بر اساس این مخلوط مواد جدید در بازار وجود دارد.”

تقویت لوله های پلیمری با فناوری های دیجیتال و

مارتین استوکر، مدیر محصول برای Smartification: دنیای لوله های پزشکی و دارویی بدون «هوشمندسازی» به زودی به همان اندازه دنیای ارتباطات از راه دور امروزی بدون تلفن هوشمند غیرقابل تصور خواهد بود.

اما چه کسی با این کار از مزیت برخوردار خواهد شد؟ برخلاف آنچه که بسیاری فکر می کنند، این سازندگان دستگاه های کلاسیک نیستند – بلکه متخصصان خاص هستند. مدل های کسب و کار بسیاری از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در حال حاضر در مرحله تحول است. در آینده، شرکت‌ها نمی‌توانند سهم بازار خود را صرفاً با تخصص در فناوری دستگاه‌های کلاسیک حفظ کنند.

در مقابل، کسب‌وکارهایی که تخصص در زمینه مواد، سخت‌افزار الکترونیکی و نرم‌افزار را ترکیب می‌کنند، از روند هوشمندسازی سود خواهند برد. تنها با تطبیق دیجیتال با مواد می توان برنامه های کاربردی هوشمند با ارزش افزوده واقعی ایجاد کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Daily Crunch: برنامه شبکه اجتماعی «کپی از چین» Lemon8 راه خود را به 10 برنامه برتر ایالات متحده می زند

بنابراین، شرکت‌های متخصص باید در درجه اول به تجربه خود در حوزه شایستگی اصلی خود تکیه کرده و آن را گسترش دهند – و سپس پتانسیل دیجیتالی نوآورانه را در هر مرحله فرآیند ممکن بگنجانند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد جلوتر از منحنی باشند و نوآوری معنادار را وارد بازار کنند.

به عنوان متخصص پلیمر، ما این کار را در Raumedic انجام داده ایم. یکی از نتایج ثبت اختراع “اتصال لوله یکپارچه” (ITC) است که برای اندازه گیری پارامترها و ثبت داده ها در نقاط مختلف یک لوله توسعه یافته است. قابل استفاده جهانی است، می توان آن را به هر سیستم لوله پزشکی و دارویی متصل کرد.

چه به عنوان یک سنسور تک سنسور یا چند سنسور، چه با تماس متوسط ​​یا بدون – راه حل پلت فرم Raumedic پتانسیل بسیاری از کاربردهای مختلف را ارائه می دهد – به عنوان مثال فرمان ماشین های پشتیبانی حیاتی بر اساس پارامترهای اندازه گیری شده توسط ITC و ارتباط با ماشین بزرگتر از طریق عملکرد رابط.

جابجایی مایعات: شرکت های داروسازی زنجیره های تامین لوله را متنوع می کنند

نینا کایزر، رئیس بخش فروش داروسازی: «اختلال بی‌سابقه زنجیره‌های تأمین جهانی منجر به تعدیل در استراتژی‌های تدارکات می‌شود. شرکت های داروسازی و بیوتکنولوژی از این امر مستثنی نیستند – برعکس.

«در حالی که در دسترس بودن مواد خام و محصولات نهایی انتقال مایعات برای مدت طولانی یک نگرانی اصلی نبود، اختلالات یک بیماری همه گیر جهانی و بازگشت دائمی مبارزات قدرت ژئواستراتژیک، نگرانی های فراموش شده در مورد در دسترس بودن و کمبود محصول را به وجود آورده است.

در همان زمان، تقاضا برای لوله های مایع دارویی قرار است با سرعت زیادی به رشد خود ادامه دهد. این به تامین کنندگان نسبتا ناشناخته در بازار فرصتی برای تبدیل شدن به عنوان تامین کننده دوم، سوم یا حتی چهارم می دهد.

در بسیاری از موارد، سازندگان تجهیزات اصلی لوله‌های دارویی شرکت‌های بزرگ‌تری را عرضه می‌کنند که به نوبه خود لوله‌های خریداری‌شده را با نام تجاری خود دوباره به فروش می‌رسانند. این نوع تولیدکنندگان اغلب به دنبال تنوع بخشیدن به پایگاه مشتریان خود هستند.

شرکت های داروسازی که به دنبال تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود هستند، به خوبی توصیه می شود که به دنبال یک شرکت تامین کننده باشند که سه معیار را برآورده کند:

  1. صلاحیت اثبات شده در تولید لوله های دارویی برای یک شرکت بزرگ داروسازی معروف که محصول را به نام خود دوباره فروخت.
  2. قراردادهای طولانی مدت با تامین کنندگان مواد اولیه. این معمولاً در مورد مشاغل خانوادگی بزرگ و فعال جهانی با فرهنگ تفکر بلندمدت صدق می کند.
  3. از ظرفیت‌های تولیدی برای اطمینان از اجرای سریع و آمادگی عمومی استفاده کنید.»

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TjSzSJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *