بلندگوهای نامرئی جدید ال‌جی می‌توانند صدای ماشین را متحول کنند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ال‌جی دیسپلی از فناوری جدید و پیشگامانه بلندگوهای نامرئی برای خودروها رونمایی کرده است، با سیستم صفحه تخت که به راحتی می‌توان آن را در پشت سری‌ها و همچنین داشبورد خودروها قرار داد.

راه حل صدای محرک نازک که به عنوان جایگزینی مستقیم توسط غول فناوری کره جنوبی برای بلندگوهای سنتی در وسایل نقلیه توسعه یافته است. () این سیستم سیم پیچ های صدای بیرون زده، مخروط ها و آهنرباهای معمولی موجود در بیشتر بلندگوها را از بین می برد و در عوض از یک غشای تحریک کننده فیلم مانند استفاده می کند.

اینها می توانند پانل ها و مواد مختلف داخل خودرو را به لرزه درآورند، ال جی ادعا می کند که می تواند “تجربه صدای غوطه ور سه بعدی و غنی” ایجاد کند.

به گفته ال‌جی، ابعاد این پنل‌ها فقط 5.9 در 3.5 اینچ و مهم‌تر از آن فقط یک دهم اینچ ضخامت است، با وزن سبک پر 1.4 اونس، “بدون به خطر انداختن کیفیت صدا”.

این طراحی باریک به این معنی است که اسپیکرها می توانند تقریباً در هر نقطه ای از داخل خودرو قرار گیرند و غول فناوری نشان می دهد که می توانند در داخل سربرگ ها و ستون ها و همچنین پشت سری ها و داشبورد پنهان شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین آستین انگشتی برای بازی: CoD Mobile، PUBG و Free Fire

به نظر می رسد که سیستم بلندگوی تخت مبتنی بر CSO است () (Cinematic Sound OLED)، که LG Display آن را در یک OLED نشان داده است که در آن پانل بدون نیاز به بلندگوهای اختصاصی صدا تولید می کند. سیستم پانل ارتعاشی ابتکاری مشابهی نیز در تلویزیون های رده بالای سونی از جمله Sony A95K استفاده می شود.

با این حال، ال‌جی اعلام کرده است که Thin Actuator Sound Solution با یک «شرکت صوتی جهانی» بی‌نام توسعه داده شده است.

ال‌جی دیسپلی می‌گوید انتظار دارد این اسپیکرها در نیمه اول سال آینده در فضای داخلی خودروهای جدید ظاهر شوند و عموم مردم اولین گوش‌های خود را هنگامی که این فناوری در ژانویه در نمایشگاه CES 2023 در لاس وگاس به نمایش گذاشته می‌شود، دریافت کنند.

تلویزیون کاملا جدید سونی A95K QD-OLED

به نظر می رسد فناوری جدید ال جی دیسپلی دارای فناوری مشابهی است که در تلویزیون A95K سونی استفاده شده است. (اعتبار تصویر: سونی)

تجزیه و تحلیل: هیچ چیز واضحی در مورد این پیشرفت صوتی خودرو وجود ندارد

با توجه به اعلامیه اخیر NTT در مورد های باز و بدون نشت خود، این پیشرفت جدید از LG Display نشان می دهد که ما به عصر جدیدی می رویم که چگونه می توانیم صدا را مصرف کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  MyCover.ai نیجریه پلت فرم API بیمه باز خود را با بودجه جدید افزایش می دهد

اگر صدای بلندگوها به همان خوبی که ال‌جی ادعا می‌کند، از تولیدکنندگان خودرو انتظار داریم که به سرعت از این فناوری استفاده کنند زیرا مزایا کاملاً شفاف به نظر می‌رسند.

سازندگان فضای بیشتری برای بازی در داخل کابین و داشبورد خواهند داشت، در حالی که فضایی را برای قاب های باریک درب در قسمت سرنشینان آزاد می کنند، زیرا دیگر نیازی به استفاده از بلندگوی مخروطی ندارند. ساختار نور پر آنها نیز باعث صرفه جویی قابل توجهی در وزن و در نتیجه کارایی خودرو می شود.

هیجان‌انگیزترین چشم‌انداز برای ما این است که راه‌حل صدای محرک نازک همچنین می‌تواند تعداد بیشتری از بلندگوها را که می‌توانند به طور آزادانه در اطراف فضای داخلی خودرو قرار گیرند، اجازه دهد. در حالی که ال‌جی در انتشار خود به آن اشاره نکرده است، ما واقعاً کنجکاو هستیم که بدانیم آیا این فناوری زمانی که در سقف قرار می‌گیرد کار می‌کند یا خیر – اگر چنین است، واقعاً می‌تواند پشتیبانی جالبی از چند بلندگو برای صدای فضایی و Dolby Atmos ایجاد کند.

در بازار برای تجهیزات صوتی جدید؟ سپس بهترین پیشنهادات بلوتوث جمعه سیاه ما را بررسی کنید.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QfO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *