بنیانگذاران فعال سرمایه گذاران خوبی هستند، اما آیا آنها VC های خوبی می سازند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم بنیانگذاران فعال سرمایه گذاران خوبی هستند، اما آیا آنها VC های خوبی می سازند؟
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

تجربه اپراتور دارد در چند سال گذشته در سرمایه گذاری خطرپذیر بسیار مهم شده است. VCهای مالی خالص در مقایسه با سرمایه گذارانی که تجربه ساخت را در کنار پول نقد خود به ارمغان می آورند، مورد توجه استارت آپ ها قرار نمی گیرند.

اما همه های عملیاتی به یک اندازه مفید نیستند. اگر یک VC در زمینه دیگری تجربه داشته باشد، ممکن است به خوبی – اگر اصلاً – به یک استارتاپ ترجمه نشود و مشاوره در مورد تصمیمات تجاری خاص می تواند به سرعت منسوخ شود. گروه رو به رشدی از صندوق های سرمایه گذاری VC وجود دارد که توسط افرادی هدایت می شوند که فکر می کنند ممکن است برای حمایت از شرکت ها مناسب تر باشند زیرا در حال حاضر خود بنیانگذاران استارت آپ هستند.

این شرکت ها و بنیانگذاران ممکن است درگیر چیزی باشند. داده‌های اخیر از AngelList که برای Flex Capital به دست آمده است، نشان می‌دهد که سرمایه‌های تحت رهبری موسس که از طریق پلتفرم آن جمع‌آوری شده‌اند، از سایر سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده در AngelList بهتر عمل کرده‌اند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه برای رفع مشکل خرابی هاگوارتز در ویندوز 11

بر اساس داده‌ها، در تمام صدک‌های عملکرد صندوق، صندوق‌های VC که توسط مؤسسان فعال رهبری می‌شوند، در هنگام مقایسه چند برابر در سرمایه سرمایه‌گذاری‌شده، عملکرد بهتری نسبت به صندوق‌های فاقد آن ساختار داشتند. وجوه در صدک 90 معیارهای عملکردی را مشاهده کردند که تقریباً اعداد شرکت‌های بدون موسس را دو برابر کرد.

حال، اجازه دهید واضح بگوییم، این داده ها قطعا تصویر کاملی را ارائه نمی دهند. به عنوان مثال، ما نمی دانیم که وجوه تحت رهبری موسس در مقایسه با شرکت های تحت رهبری اپراتور چگونه است. این مجموعه داده‌ها فقط بر اساس سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده در AngelList است، که به وضوح محدود است، و مشخص نیست ساختار این شرکت‌ها چگونه است. برخی ممکن است توسط یک موسس هدایت شوند اما تیم های سرمایه گذاری کاملی داشته باشند.

اما این سوال را مطرح می کند: آیا بنیانگذاران فعال سرمایه گذاران بهتری نسبت به دیگران هستند؟

برای جف لو، شریک عمومی فلکس کپیتال، ارزش این مدل مشخص است.

شرکت او دارای سه شریک موسس است که دو نفر از آنها در حال حاضر به عنوان اپراتور مشغول به کار هستند و لو که به عنوان یک سرمایه گذار تمام وقت خدمت می کند. لو به TechCrunch+ گفت: «من مجبور شدم هزار بار در طول سه سال گذشته Flex را مطرح کنم، و حتی یک بار هم مجبور نشدم به بنیانگذار توضیح دهم که چرا این بهتر است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه رفع مشکل CPU بالای فروشگاه های MDS در مک

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UNOSEp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *